Gå til innhold

Skjermkort til HTPC

johanf

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har en gammel Shuttle SB75G2 stående, og istedenfor at den skal støve ned i et hjørne, kunne jeg tenke meg å bruke den som en HTPC.

Problem 1 - Skjermkortet som står i (nVidia 6800) støtter ikke akselerert dekoding av HD-materiale. Det resulterer i at video i full HD (1080p) ikke flyter ved avspilling.

Problem 2 - Selve boksen/hovedkortet i maskinen støtter bare skjermkort med APG-interface.

Jeg har prøvd å søke litt, men jungelen av skjermkort er litt for forvirrende for meg, og derfor spør jeg ekspertisen. Jeg trenger hjelp til å finne et passende skjermkort...!

Krav

MÅ ha AGP-interface OG hardware akselerert dekoding av h.264/HD-materiale, så jeg kan spille 1080p uten lag og skit.

Ønske

HDMI-utgang og uten vifte. Så stille som mulig.

Bonus

Aller helst et nVidia-kort.

Jeg kan ta til takke med brukte skjermkort (Finn/QXL) og tilogmed bestille fra utlandet (Amazon/e-Bay) hvis det er mulig eller nødvendig. Finnes det ikke et slikt skjermkort, må jeg vurdere andre alternativer (nytt oppsett).

På forhånd takk! :)

Endret av johanf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det ser ut som du har funnet det beste alternativet ditt allerede. Dessverre er AGP en standard som var utdatert fra Geforce 6800-lanseringen, og det finnes derfor få alternativer igjen på AGP. HD 4650 er det raskeste AGP-kortet som finnes på markedet, men jeg mener å huske at man skal bruke drivere som følger med på CDen framfor oppdaterte drivere på nettet grunnet enkelte problemer med de nyere.

Skrevet (endret)

Takker for svar, Arni. :)

Jeg satt og surfa demovarer på diverse utsalgssteder og kom over et PowerColor Radeon HD 5450 512MB PCI og kom plutselig på at boksen har et PCI-spor jeg kan bruke. Så får vi håpe det er tilstrekkelig til å vise 1080p på teve! :ph34r:

...og at det passer. :hmm:

Endret av johanf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...