Gå til innhold

Test: Nokia E6


Anbefalte innlegg

Man kan også bruke denne telefonen som modem for alle enheter som kan bruke nett. Den kjører da operatørens raskeste nett som er tilgjengelig, og det mest effektive å bruke for å koble opp er bluetooth 3.0(e6 har et helt rått batteri som ikke går tomt før etter 12 timer med slik aktivitet).

 

Angående nettleser, burde man installere opera mobile for mest mulig effekt. Det er også forhåndsinstallert F- secure på e6 som ikke drar ned effektiviteten nevneverdig. En brannmur er også mulig å aktivere, men denne må "kjøpes" for å has fast etter en viss tid.

 

Navigasjonen kan man oppdatere gratis gjennom Ovi, og denne fungerer utmerket i byer som London og Frankfurt.

 

Samtale- kvaliteten er førsteklasses, og er kanskje den beste på dette området jeg har hatt. Ellers kan man installere Skype, og da vil man ved videosamtaler gjennom dette programmet oppdage at kameraet på forsiden også er av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Ingen som slår den på teksting? Vel, har du sett HTC Desire Z? Hvis det var hardware tastatur du siktet til?"

---------------

 

Desire Z har et knirkete og upraktisk tastatur(jeg prøvde denne telefonen i 2 uker).

 

Jeg hadde først Nokia e71, så gikk jeg over til Nokia e72. Da min e72 havnet i vannet på en hyttetur i innlandet i mai, bestemte jeg meg for å prøve å finne en ny telefon. Selv om jeg er en "hardcore" "business- telefonist", prøvde jeg meg først med iPhone4. Kul telefon, men det var noe helt annet jeg trengte i forhold til å kunne jobbe med den. Så var det Nokia n8 sin tur. Alt for ineffektiv... Så jeg tenkte at jeg måtte ha noe med fysisk fulltastatur. Da ble e7 testet, men denne var for treg. HTC Desire Z var MYE raskere, men hadde et knirkete og "rart" tastatur.

 

Etter å ha testet alle disse telefonene var jeg langt nede. Var det ingen av dagens telefoner som matchet mine kriterier? Var jeg en "dinosaur"?

 

Etter ca 3 dager hørte jeg nyss om at en viss Nokia e6 akkurat hadde kommet i butikken. Jeg løp ned på min lokale distributør av mobiltelefoner for å se om den hadde kommet dit, og det var den! Det var kjærlighet ved første blikk og berøring, og jeg kan MEGET godt anbefale denne til ALLE effektive "business- telefonister" over hele verden. Den er rask, har et godt tastatur. kombinerer e-post fint(bruker både exchange og google-acc), man kan velge å ha kalender og avtaler på forsidene, den ser "proff" ut og den har full "mini- office".

 

Man trenger ikke mer av en telefon, rett og slett!

 

Helt enig. Skranglekassa Desire Z får man fnatt av etter noen dager. Jeg skjønner egentlig ikke problemet til enkelte av de som skriver innlegg her. Det er mer som de blir fornærmet fordi noen synes E6 er helt topp. Jeg har også prøvd iPhone og flere Android. Galaxy SII virker OK, men den koster jo skjorta og mere til, og har fremdeles ikke tastatur eller gratis navigasjon world wide, og ikke i nærheten av batterikapasiteten til E6. Hverken Android eller iPhone har skikkelig multitasking heller. Nå er jeg bortskjemt med N900 mht multitasking, men E6 fungerer egentlig like bra i praksis.

 

For de som synes Android eller iPhone er topp: fint for dere. Men smaken er som baken, den er delt. Det finnes faktisk noen her som prioriterer anderledes.

Endret av sgiga
Lenke til kommentar

Grunnen til at noen av oss reagerer er jo at enkelte her prøver å innbille andre ting som ikke stemmer. Android har da skikkelig multitasking. Hvorfor skriver du at det ikke har det?

Knirking i Desire Z var nytt for meg. Den tiden jeg prøvde telefonen, virket den meget solid.

E6 er ingen topp telefon. Det er en utdatert symbian telefon. Alle symbiantelefoner er utdaterte. Nesten som man begynner å lure på om noen fra Nokia lurker her på forumet...

Skulle jeg noen gang trenge navigasjon World Wide, så tror jeg faktisk jeg hadde satset på en dedikert bil navigasjon. Jeg hadde iallefall ikke satset på en telefon med en mikroskopisk skjerm... :D

Lenke til kommentar

Skulle jeg noen gang trenge navigasjon World Wide, så tror jeg faktisk jeg hadde satset på en dedikert bil navigasjon. Jeg hadde iallefall ikke satset på en telefon med en mikroskopisk skjerm... :D

Funker overraskende godt på 2.2" skjermen jeg har :D har brukt ovi maps navigering veldig mye i utlandet i løpet av det året jeg har hatt telefonen, men som sagt, jeg er ferdig med symbain så fort det kommer midrange / lowend android telefoner med mulighet til å kjøre ice cream sandwitch.
Lenke til kommentar

Stiller meg 100 % bak maram sitt innlegg. Har hatt E6 i halvannen mnd. nå. Har prøvd iphone 4, Desire, N8 - og ingen kan matche E6 på jobb! Et VERKTØY - ikke et leketøy. Anbefales på det sterkeste! Sjekk også mobili.no sin test av telefonen! Den gjenspeiler min opplevelse av den på en bedre måte - samt at de tester den for det den ER - nettopp et jobbverktøy. ;-)

Lenke til kommentar

Det kom forresten en oppdatering til telefonen i dag. Der ble Echange-problemene fikset (for de som hadde det) og browseren ble flere hakk bedre. Samt at den ble enda litt kjappere. Tipper denne nye Anna-versjonen kommer på resten av Smbian^3 telefonen ganske snart.

Lenke til kommentar

Grunnen til at noen av oss reagerer er jo at enkelte her prøver å innbille andre ting som ikke stemmer. Android har da skikkelig multitasking. Hvorfor skriver du at det ikke har det?

Knirking i Desire Z var nytt for meg. Den tiden jeg prøvde telefonen, virket den meget solid.

E6 er ingen topp telefon. Det er en utdatert symbian telefon. Alle symbiantelefoner er utdaterte. Nesten som man begynner å lure på om noen fra Nokia lurker her på forumet...

Skulle jeg noen gang trenge navigasjon World Wide, så tror jeg faktisk jeg hadde satset på en dedikert bil navigasjon. Jeg hadde iallefall ikke satset på en telefon med en mikroskopisk skjerm... :D

 

Det heter bilnavigasjon eller bil-navigasjon, ikke bil navigasjon. I båt trenger man stor skjerm for å navigere, i bil trenger man skikkelig stemmestyring. Android har ikke skikkelig multitasking, den legger bare applikasjoner på "hvil" når de blir switchet. Det er mer riktig å kalle det "multiswitching", ikke multitasking. Dessuten har Android ingen vettug måte å switche mellom åpne applikasjoner på og ofte ingen vettug måte å stenge dem på heller. N900 har skikkelig multitasking, og den kommende N9 har dratt strikken helt ut og bygget hele UI rundt multitaskingen. For å være ærlig så er jeg ikke helt sikker på i hvor stor grad Symbian multitasker, men den har ivertfall vettuge (og enkle) måter å switche på og å stenge dem på.

Lenke til kommentar

Grunnen til at noen av oss reagerer er jo at enkelte her prøver å innbille andre ting som ikke stemmer. Android har da skikkelig multitasking. Hvorfor skriver du at det ikke har det?

Knirking i Desire Z var nytt for meg. Den tiden jeg prøvde telefonen, virket den meget solid.

E6 er ingen topp telefon. Det er en utdatert symbian telefon. Alle symbiantelefoner er utdaterte. Nesten som man begynner å lure på om noen fra Nokia lurker her på forumet...

Skulle jeg noen gang trenge navigasjon World Wide, så tror jeg faktisk jeg hadde satset på en dedikert bil navigasjon. Jeg hadde iallefall ikke satset på en telefon med en mikroskopisk skjerm... :D

 

Det heter bilnavigasjon eller bil-navigasjon, ikke bil navigasjon. I båt trenger man stor skjerm for å navigere, i bil trenger man skikkelig stemmestyring. Android har ikke skikkelig multitasking, den legger bare applikasjoner på "hvil" når de blir switchet. Det er mer riktig å kalle det "multiswitching", ikke multitasking. Dessuten har Android ingen vettug måte å switche mellom åpne applikasjoner på og ofte ingen vettug måte å stenge dem på heller. N900 har skikkelig multitasking, og den kommende N9 har dratt strikken helt ut og bygget hele UI rundt multitaskingen. For å være ærlig så er jeg ikke helt sikker på i hvor stor grad Symbian multitasker, men den har ivertfall vettuge (og enkle) måter å switche på og å stenge dem på.

 

Nei du tar feil.

For det første så lar Android alle programmene du starter ligge i minne. Det er rett at den ikke bruker cpu-kraft på dem, men det er jo genialt, ellers blir jo telefonen treg hvis du har mange programmer oppe. Jeg tipper symbian gjør noe lignende. Hvis ikke ville jo telefonen bli tappet for strøm og bli veldig treg, hvis du har 2-3 tunge programmer kjørende samtidig.

Å bytte mellom programmer som du har i minne lar seg fint gjøre med Android. Oppe på startskjermen ligger en meny, med de sist brukte programmene. Dra ned, trykk, enklere kan det vel ikke bli?

Ettersom Android ikke bruker cpu kraft på programmene i bakgrunnen, er det ingen vits i å stenge dem. Skulle minneforbruket bli for høyt, vil Android selv lukke de programmene som har ligget lengst urørt i minnet. Symbian vil i stedet begynne å halte, for deretter å gå i boot.

Trodde alle mobilinteresserte visste dette, da det er en av de store fordelen med Android vs andre OS.

Skal man i tillegg snakke om cpu kraft, så er nye moderne Androidtelefoner så overlegen nye Symbiantelefoner at de bruker kortere tid på å åpne et program, enn det symbian bruker på å bytte mellom to åpne program.

Navigasjon. Vel min Android har både bilnavigasjon, båtnavigasjon, og topografisk navigasjon.Trodde det var dette vi diskuterte med world wide navigasjon?

Lenke til kommentar

E6 er ingen topp telefon. Det er en utdatert symbian telefon. Alle symbiantelefoner er utdaterte. Nesten som man begynner å lure på om noen fra Nokia lurker her på forumet...

----------------------------

 

Bare dette undestreker jo bare at du ikke har peiling, eller åpenhet, rundt symbian. "Fordi det ser likt ut er det likt".

 

Skal ikke si at symbian er perfekt, men måten ting er løst på i symbian passer meg utmerket! Kalender på forsiden, widgets for hva enn du vil ha, skifte mellom aktive programmet(symbian har en lignende løsning som android) og gratis navigasjon. Jeg finner ingenting som fungerer bedre enn symbian for det. I tillegg har man Nokias byggkvalitet, fulltastatur på e6 og utseendet til e6.

 

Som sagt; akkurat nå er det ingen mobiltelefon som matcher Nokia e6 på business- fronten.

 

Spørsmål: Hvor lang tid kan du bruke din HTC Sensation(eller hva hipstere enn har) som modem før den går tom for batteri?

Lenke til kommentar

Grunnen til at noen av oss reagerer er jo at enkelte her prøver å innbille andre ting som ikke stemmer. Android har da skikkelig multitasking. Hvorfor skriver du at det ikke har det?

Knirking i Desire Z var nytt for meg. Den tiden jeg prøvde telefonen, virket den meget solid.

E6 er ingen topp telefon. Det er en utdatert symbian telefon. Alle symbiantelefoner er utdaterte. Nesten som man begynner å lure på om noen fra Nokia lurker her på forumet...

Skulle jeg noen gang trenge navigasjon World Wide, så tror jeg faktisk jeg hadde satset på en dedikert bil navigasjon. Jeg hadde iallefall ikke satset på en telefon med en mikroskopisk skjerm... :D

 

Det heter bilnavigasjon eller bil-navigasjon, ikke bil navigasjon. I båt trenger man stor skjerm for å navigere, i bil trenger man skikkelig stemmestyring. Android har ikke skikkelig multitasking, den legger bare applikasjoner på "hvil" når de blir switchet. Det er mer riktig å kalle det "multiswitching", ikke multitasking. Dessuten har Android ingen vettug måte å switche mellom åpne applikasjoner på og ofte ingen vettug måte å stenge dem på heller. N900 har skikkelig multitasking, og den kommende N9 har dratt strikken helt ut og bygget hele UI rundt multitaskingen. For å være ærlig så er jeg ikke helt sikker på i hvor stor grad Symbian multitasker, men den har ivertfall vettuge (og enkle) måter å switche på og å stenge dem på.

 

Nei du tar feil.

For det første så lar Android alle programmene du starter ligge i minne. Det er rett at den ikke bruker cpu-kraft på dem, men det er jo genialt, ellers blir jo telefonen treg hvis du har mange programmer oppe. Jeg tipper symbian gjør noe lignende. Hvis ikke ville jo telefonen bli tappet for strøm og bli veldig treg, hvis du har 2-3 tunge programmer kjørende samtidig.

Å bytte mellom programmer som du har i minne lar seg fint gjøre med Android. Oppe på startskjermen ligger en meny, med de sist brukte programmene. Dra ned, trykk, enklere kan det vel ikke bli?

Ettersom Android ikke bruker cpu kraft på programmene i bakgrunnen, er det ingen vits i å stenge dem. Skulle minneforbruket bli for høyt, vil Android selv lukke de programmene som har ligget lengst urørt i minnet. Symbian vil i stedet begynne å halte, for deretter å gå i boot.

Trodde alle mobilinteresserte visste dette, da det er en av de store fordelen med Android vs andre OS.

Skal man i tillegg snakke om cpu kraft, så er nye moderne Androidtelefoner så overlegen nye Symbiantelefoner at de bruker kortere tid på å åpne et program, enn det symbian bruker på å bytte mellom to åpne program.

Navigasjon. Vel min Android har både bilnavigasjon, båtnavigasjon, og topografisk navigasjon.Trodde det var dette vi diskuterte med world wide navigasjon?

 

LOL. For det første er ikke dette multitasking, og for det andre er det langt fra genialt, mer som en stygg hack pga høyt strømforbruk. Android har mye bra, men multitasking og skikkelig navigasjon er ikke det som er bra med Android. Både Symbian og MeeGo/Maemo kan kjøre flere titalls applikasjoner samtidig uten at dette går nevneverdig utover hastigheten.

 

Kortere tid på å åpne et program? Det tar vel i snitt ca 1/2 sekund å åpne programmer i Symbian Anna. Men det er ikke det som er poenget. Poenget er å kjøre for eksempel JoikuSpot (la telefonen bli en trådløs router for mange pc'er for eksempel) og samtidig ha full tilgang til alt på telefonen; SMS, MMS, Mail osv. Helt utrolig praktisk når man er på hytta eller ute og reiser. Dette gjør den uten å brenne av batteriet i løpet av en time eller to som Android ville ha gjort.

 

Men Symbian er etter sigende dødt når WP kommer på Nokia. Vi får bare håpe at WP fortsetter der Symbian slapp og at Harmattan får leve en stund.

 

Hvis målestokken på hvor god en telefon er, er antallet prosessorer, størrelsen på skjermen og antallet fise-apper, så er saken en helt annen. Hva som er vitsen med flekjerne på Android, er jo et ubesvart spørsmål i seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg noterer meg at enkelte i denne tråden ikke har snøring på Android, å at de lukker ørene når man prøver å opplyse dem.

Selvfølgelig kan min android brukes, til fler oppgaver samtidig, mens den blir brukt som hot-spot eller modem. Batteritiden varierer selvfølgelig fra telefon til telefon.

Nå har faktisk jeg erfaring med både symbian og android, så å prøve å innbille meg at symbian er i nærheten av android er bortkastet.

Lenke til kommentar

Jeg har også en N900. På den har jeg installert både Android (siste versjon, med root) og Maemo. Maemo er skikkelig Linux, full multitasking, full tilgang til hele OSet osv. Android er en syk hack sammenlignet med Maemo. Den er avstumpet og tannløs, selv med root ganske enkelt fordi hele systemet er hard kodet inn, og resten er rensket vekk. Symbian er enklere å ha med å gjøre enn Android i så måte, og ligner mere på skikkelig Linux enn Android.

 

Som mobilt operativsystem er Android imidlertid helt utmerket, så lenge du ikke krever mer enn å installere apps og ha en fin skjerm. Men det er akkurat det min gode newnick, at for enkelte så er det ikke 100 tusen fise-apper og stor skjerm som er prioriteten. Priotiteten er batterilevetid, tastatur, lyd, dekning og andre funksjoner. Gi meg et eneste eksempel på en Android telefon med tastatur, med hot swappable SD, med USB to go, og som har batterilevetid mer enn en dag.

Lenke til kommentar

Jeg ser at android lovprises, men ser også at OSet forsatt fremstår som umodent og mangler helt banale ting, som for eksempel muligheten til å slå av dataoverføringer i mobile nettverk, manglende ukenummer i medfølgende kalender, lydvolum for øretelefoner som ikke huskes osv. Denne type manglende funksjonalitet må oppveies av brukere ved å jakte ned apps som legger til alle disse småtingene.

 

http://www.mydigitallife.info/how-to-turn-off-and-disable-mobile-data-connection-2ggprsedge3g-on-android-phone/

http://www.dinside.no/874819/hoy-lyd-naar-du-setter-i-oreproppene

Lenke til kommentar

Jeg har også en N900. På den har jeg installert både Android (siste versjon, med root) og Maemo. Maemo er skikkelig Linux, full multitasking, full tilgang til hele OSet osv. Android er en syk hack sammenlignet med Maemo. Den er avstumpet og tannløs, selv med root ganske enkelt fordi hele systemet er hard kodet inn, og resten er rensket vekk. Symbian er enklere å ha med å gjøre enn Android i så måte, og ligner mere på skikkelig Linux enn Android.

 

Som mobilt operativsystem er Android imidlertid helt utmerket, så lenge du ikke krever mer enn å installere apps og ha en fin skjerm. Men det er akkurat det min gode newnick, at for enkelte så er det ikke 100 tusen fise-apper og stor skjerm som er prioriteten. Priotiteten er batterilevetid, tastatur, lyd, dekning og andre funksjoner. Gi meg et eneste eksempel på en Android telefon med tastatur, med hot swappable SD, med USB to go, og som har batterilevetid mer enn en dag.

 

HTC desire z, er ett eksempel. Men siden tastatur på skjerm egentlig fungerer like bra på Android, så er vel ikke dette et prioritert område. Sony Ericsson og Samsung har vel også modeller med hw tastatur.

Lyden fra f.eks Galaxy S2 overgår alt annet av det du finner på mobilmarkedet i dag. Å bytte SD kort mens telefonen er påslått, er gammelt nytt i androidverden. Det kunne man tilogmed gjøre på gamle windows mobil 6. At det er en nyhet i Nokiaverden, sier vel litt mer om hvor langt etter de har vært...

HTC ChaCha er vel en direkte konkurrent til E6, bare at man får et moderne OS+UI, en moderne CPU, kamera MED autofokus, rikelig med RAM pluss mye mye mer...

At du prøver å innbille oss at alle androidtelefoner har elendig batteritid, vitner om at du enten ikke vet hva du snakker om, eller at du rett og slett lever i din egen verden. For som med symbiantelefoner, er det forskjellig batteritid for de forskjellige telefonene. HTC Desire HD er vel en av verstingene når det kommer til batteritid, men med rimelig heavy bruk holder den dagen ut og vel så det. Så da er det null problem for de aller fleste, som faktisk lader telefonen når de sover...

N900 med android. Vel, det blir vel ikke som en dedikert Androidtelefon, blir det? Eller skulle du innbille oss at Android glir like bra på N900 som på Galaxy s2?

Lenke til kommentar

Jeg ser at android lovprises, men ser også at OSet forsatt fremstår som umodent og mangler helt banale ting, som for eksempel muligheten til å slå av dataoverføringer i mobile nettverk, manglende ukenummer i medfølgende kalender, lydvolum for øretelefoner som ikke huskes osv. Denne type manglende funksjonalitet må oppveies av brukere ved å jakte ned apps som legger til alle disse småtingene.

 

http://www.mydigitallife.info/how-to-turn-off-and-disable-mobile-data-connection-2ggprsedge3g-on-android-phone/

http://www.dinside.no/874819/hoy-lyd-naar-du-setter-i-oreproppene

Hehe...

Å slå av og på datatrafikken er så enkelt at selv du kunne klart det :p På HTC sense følger det med en widget du kan legge hvor enn det måtte passe deg. Trykk en gang, datatrafikk deaktivert, trykk en gang, datatrafikk aktivert. Du kan tilogmed gjøre det like enkelt med 3G på/av. Det medfølger faktisk en widget til alle innstillinger du måtte ha bruk for. Genialt, spør du meg.

På Desire Hd, som er en androidtelefon, har jeg kalender med ukenr. Troverdigheten til deg og dine kilder er synkende....

På min Desire HD huskes ikke bare volumet når jeg plugger inn hodetelefonene, den husker tilogmed hvilken sang jeg spilte sist, og starter automatisk avspillingen når hodetelefonene plugges i. Dette kan selvfølgelig deaktiveres.

Troverdigheten til deg og dine kilder = 0. ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser at android lovprises, men ser også at OSet forsatt fremstår som umodent og mangler helt banale ting, som for eksempel muligheten til å slå av dataoverføringer i mobile nettverk, manglende ukenummer i medfølgende kalender, lydvolum for øretelefoner som ikke huskes osv. Denne type manglende funksjonalitet må oppveies av brukere ved å jakte ned apps som legger til alle disse småtingene.

 

http://www.mydigitallife.info/how-to-turn-off-and-disable-mobile-data-connection-2ggprsedge3g-on-android-phone/

http://www.dinside.no/874819/hoy-lyd-naar-du-setter-i-oreproppene

Hehe...

Å slå av og på datatrafikken er så enkelt at selv du kunne klart det :p På HTC sense følger det med en widget du kan legge hvor enn det måtte passe deg. Trykk en gang, datatrafikk deaktivert, trykk en gang, datatrafikk aktivert. Du kan tilogmed gjøre det like enkelt med 3G på/av. Det medfølger faktisk en widget til alle innstillinger du måtte ha bruk for. Genialt, spør du meg.

På Desire Hd, som er en androidtelefon, har jeg kalender med ukenr. Troverdigheten til deg og dine kilder er synkende....

På min Desire HD huskes ikke bare volumet når jeg plugger inn hodetelefonene, den husker tilogmed hvilken sang jeg spilte sist, og starter automatisk avspillingen når hodetelefonene plugges i. Dette kan selvfølgelig deaktiveres.

Troverdigheten til deg og dine kilder = 0. ;)

 

Er du klar over at du referer til funksjonalitet i en versjon av htc sense på din telefon, ikke android? htc sense != android

Det er grunner til at alle produsenter av android telefoner lager sine egne skall med widgets og what not, og manglende basisfunksjonalitet er en av de grunnene.

Lenke til kommentar

Slvfølgelig kan produsentene legge til funksjoner i android, men det er likevel en android telefon. Ukenummer i kalenderen er stock android.

Jeg vil tippe også Nokia legger til og trekker fra funksjoner i sine symbiantelefoner, alt etter prisklasse... Det er jo kjent at mange symbiantelefonet ikke ble levert med stoppeklokke eller kalkulator. Hørte aldri at dette var negativt da man lett kunne laste ned disse funksjoner...

Har forøvrig Golauncher også installert, og der kan jeg også styre data av/på med en widget. Man kan skreddersy ui-et til det man måtte ønske.

Edit: Det nytter ikke hvor mange linker du måtte poste, jeg skriver dette innlegget med beviset på at du tar feil... Alt det du påstår at android ikke kan eller mangler, er feil. Htc desire hd er en androidtelefon, og den kan alt det du påstår den ikke kan. Så spis bollen din selv du...

Edit2: ser at den eneste linken jeg gadd å åpne omhandler en gammel androidversjon. Kjære vene, det er på tide du våkner opp og ser deg litt rundt. Verden, og android, er ikke slik du fantaserer om...

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Slvfølgelig kan produsentene legge til funksjoner i android, men det er likevel en android telefon. Ukenummer i kalenderen er stock android.

og der stadfestet du din troverdighet i denne tråden til 0. Kan bare legge til at du tydeligvis ikke

skjønner hvordan en bugtracker fungerer, eller bare later som.

 

Jeg vil tippe også Nokia legger til og trekker fra funksjoner i sine symbiantelefoner, alt etter prisklasse... Det er jo kjent at mange symbiantelefonet ikke ble levert med stoppeklokke eller kalkulator. Hørte aldri at dette var negativt da man lett kunne laste ned disse funksjoner...

Banale basisfunksjoner? Nevn en. Og at du ikke har hørt noe negativt om at symbian mangler stoppeklokke og timer som default, betyr selvfølgelig ikke at nettet er fult av spørrende konsumenter.

 

Edit: Det nytter ikke hvor mange linker du måtte poste, jeg skriver dette innlegget med beviset på at du tar feil... Alt det du påstår at android ikke kan eller mangler, er feil. Htc desire hd er en androidtelefon, og den kan alt det du påstår den ikke kan. Så spis bollen din selv du...

haha, god trolling, det morsomste er at du fortsatt setter likhetstegn mellom sense og android og at du overser de faktiske manglene i android :D

Lenke til kommentar

Jeg har også en N900. På den har jeg installert både Android (siste versjon, med root) og Maemo. Maemo er skikkelig Linux, full multitasking, full tilgang til hele OSet osv. Android er en syk hack sammenlignet med Maemo. Den er avstumpet og tannløs, selv med root ganske enkelt fordi hele systemet er hard kodet inn, og resten er rensket vekk. Symbian er enklere å ha med å gjøre enn Android i så måte, og ligner mere på skikkelig Linux enn Android.

 

Som mobilt operativsystem er Android imidlertid helt utmerket, så lenge du ikke krever mer enn å installere apps og ha en fin skjerm. Men det er akkurat det min gode newnick, at for enkelte så er det ikke 100 tusen fise-apper og stor skjerm som er prioriteten. Priotiteten er batterilevetid, tastatur, lyd, dekning og andre funksjoner. Gi meg et eneste eksempel på en Android telefon med tastatur, med hot swappable SD, med USB to go, og som har batterilevetid mer enn en dag.

 

HTC desire z, er ett eksempel. Men siden tastatur på skjerm egentlig fungerer like bra på Android, så er vel ikke dette et prioritert område. Sony Ericsson og Samsung har vel også modeller med hw tastatur.

Lyden fra f.eks Galaxy S2 overgår alt annet av det du finner på mobilmarkedet i dag. Å bytte SD kort mens telefonen er påslått, er gammelt nytt i androidverden. Det kunne man tilogmed gjøre på gamle windows mobil 6. At det er en nyhet i Nokiaverden, sier vel litt mer om hvor langt etter de har vært...

HTC ChaCha er vel en direkte konkurrent til E6, bare at man får et moderne OS+UI, en moderne CPU, kamera MED autofokus, rikelig med RAM pluss mye mye mer...

At du prøver å innbille oss at alle androidtelefoner har elendig batteritid, vitner om at du enten ikke vet hva du snakker om, eller at du rett og slett lever i din egen verden. For som med symbiantelefoner, er det forskjellig batteritid for de forskjellige telefonene. HTC Desire HD er vel en av verstingene når det kommer til batteritid, men med rimelig heavy bruk holder den dagen ut og vel så det. Så da er det null problem for de aller fleste, som faktisk lader telefonen når de sover...

N900 med android. Vel, det blir vel ikke som en dedikert Androidtelefon, blir det? Eller skulle du innbille oss at Android glir like bra på N900 som på Galaxy s2?

HTC Desire Z er allerede ferdigdiskutert, og Sony Ericsson sin plastikk er ikke noe jeg vil ha. Galaxy S2 - ja den er bra, og det har jeg allerede fortalt, men den har ikke tastatur, koster bortimot det dobbelte av en E6, så da er den irrelevant. ChaCha er også plastic fantastic, dessuten er den stygg. HTC har ikke klart å lage skikkelig hardware etter Magic, og de blir bare verre og verre.

 

Hør etter nå: For mange av oss, så er det ikke noe problem at Symbian er litt mer knotete enn Android, det er andre ting som er mye viktigere. Hva er det som er så vanskelig å forstå med det? Men knotete - den er ikke mer knotete enn at hvis du klarer å tygge tyggegummi og gå i en trapp samtidig, så takler du Symbian uten problemer. Du høres jo helt rar ut, mange mange millioner liker Android, hvorfor i all verden skal du på død og liv ha meg til å like det?

 

Android glir faktisk utrolig bra på en N900 selv helt "stock" på 600 MHz, men det er ikke glia som er problemet med Android, det er en av de få ting som er bra, faktisk det eneste vil jeg si.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...