Gå til innhold

Fremtidsrettet student-bærbar under 11000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For øyeblikket er det MSi sin laptop det ligger an til pga. pris. Hvordan er ryktet til MSi? Vet noen om noen tester av denne?

 

En annen ting jeg lurer på er hvordan full HD skjerm vil være kontra en 1366x768 skjerm.

Noen som kan svare på dette?

 

Har kommet en modell fra Asus! Kan den være noe for meg?

 

Når det gjelder valg av SSD. Noen anbefalinger? Ser på OCZ Solid og Agility. Noen andre?

Lenke til kommentar

En liten oppsummering. Regner nå med å kjøpe en SSD som systemdisk!

 

Multicom Kunshan W155, 10 564,-

+ Matt HD skjerm

+ CPU, GPU

+ Norsk

+ 2 stk UBS 3.0

- Dyr

- Tungt adapter

 

Toshiba Satellite P750, 7 595,-

+ Billig

+ Hybriddisk (trenger kanskje ikke SSD)

- Ikke HD skjerm

- Grafikkort ikke like sterkt

- Kun 4 GB minne

 

ASUS N53SN, 8 299,-

+ Blu-Ray leser

+ Stor harddisk

+ HD skjerm

+ Pris

- Spindelhastighet HDD

 

MSI GE620DX, 8 999,-

+ GPU

+ 2 stk SUB 3.0

+ HD skjerm

- "Kommende" (leveringstid)

 

Asus N55SF, 7 569,-

+ Matt HD skjerm

+ GPU

+ Stor HDD

+ Pris

+ 2 stk USB 3.0

- Leveringstid

- Spindelhastighet

 

Det er en kort oppsummering. En annen ting jeg lurer på er om fargen på dataen er den samme som på bilde når ingenting annet er spesifisert?

Endret av vaskemaskinen
Lenke til kommentar

Den nye Asus N55SF seiler opp som et meget sterkt alternativ til Kunshan W155. Meget fornuftig prosessor, både ytelses- og prismessig, og ellers omtrent samme hardware, med unntak av matt skjerm, og mulighet for SSD - dette må man eventuellt kjøpe separat og sette inn selv på Asus'en.

 

Ocz har hatt trøbbel i det siste med SSD'ene sine, og andre SSD'er med Sandforce kontrolleren også. Jeg synes Intel's 320-serie framstår som et fornuftig valg i disse dager, kanskje sammen med Crucial M4.

 

Edit: Multicom's maskiner er ikke "norske" på noen som helst måte, annet enn at de har navnet til en norsk forhandler ;). Det er snakk om maskiner fra Clevo (Xishan eller Kunshan), som i likhet med majoriteten av alle laptopprodusenter/fabrikker ligger på Taiwan. (Nabo til Asus, faktisk).

 

Noen andre av de maskinene som har Multicom-navnet, er produsert av Compal (PBL21 for eksempel), som er en av verdens desidert største bærbarfabrikanter, og som bygger laptoper for flere kjente merker.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Den nye Asus N55SF seiler opp som et meget sterkt alternativ til Kunshan W155. Meget fornuftig prosessor, både ytelses- og prismessig, og ellers omtrent samme hardware, med unntak av matt skjerm, og mulighet for SSD - dette må man eventuellt kjøpe separat og sette inn selv på Asus'en.

 

Asusen kommer med både matt og blank skjerm! Den billigste fra Dustin er matt! Men er det riktig farge på datamaskinen på bildet? På asiatiske youtubevideoer er N55ene utelukkende kvite!

 

Ved bytte til SSD vil det ikke skje noe med garantien nei?!

 

Prisen på Kunshan W155 er nok for høy, så jeg kommer til å utelukke den!

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å gå for Asus N55SF, 7 569,-! (Om noen ikke klarer å overbevise meg om noe annet?)

 

Vet noen om den lille subwooferen følger med på denne modellen?

 

Når det gjelder SDD og ekstern HDD. Er dette kabinettet noe tess? Skal være en 2,5" HDD med spindelhastighet 5400 rpm i den!

 

Valg av SSD er heller ikke gjort. Ser ut som at OCZ sine har høyere skrive og lesehastighet, men det har vært mye tull, så derfor bør en vel velge den mer pålitelige Intel 320. Vil man merke forskjeller i ytelse mellom disse?

 

PS. Ryker garantien på PCen om jeg bytter til SSD?

Lenke til kommentar

Du kan bytte HDD/minne uten å miste garantien. :)

 

Tror nok du har funnet det beste alternativet, bra ytelse og MATT FullHD skjerm.

 

OCZ har jo kjøpt opp/gått sammen med Sandforce som produserer brikkesettene i deres (og en del andres) SSD'er, så med tanke på produktsupport burde OCZ være helt topp.

 

intel 320 er nok "safe" men OZC gir bedre ytelse, har selv tittet på denne: http://www.dustinhome.no/ocz-agility-3-25-240gb-ssd-sata-600-mlc/product/5010594232

 

Om jeg går for en SSD i laptoppen må jeg ha en med såpass størrelse, må ha plass til spill og litt musikk, slik at jeg slipper å være avhengig av ekstern disk hele tiden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sitter og skriver på min N55SF! Fungerer fint, men det følger med endel unyttig programvare. Ellers kan jeg nevne at PCen er litt tung og adapteret er gigantisk! Med min fulgte det med en mini subwoofer, har prøvd den, men tror ikke jeg kommer til å bruke den noe særlig...

 

Kommer sannsyligvis ikke til å kjøpe SSD, med mindre ytelsen blir dårligere etterhvert!

 

Asus N55SF anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...