Gå til innhold

Hvor får du kjøpt billigst MacBook Pro?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det lar seg ikke gjøre av 2 grunner:

1. Apple har full kontroll på prisene på produktene sine, finner de som regel aldri på tilbud eller lavere enn prisen de har på nettsiden deres.

2. I Norge får du ikke den prisen du ønsker uansett og bestiller du fra f.eks. USA så er kanskje prisen der du ønsker, men så må du legge på frakt + 25% i mva som fortollerne tar.

Lenke til kommentar

hei,

Jeg lurer på hvor du kan få billigst MacBook pro? (6500-7000maks)

 

Kan også være MacBook Air , men da må den være sykt billig:) (5000maks)

 

Skal ha ny pc! Ikke brukt..

 

Kan kjøpe brukt hvis det er 2011 modell.

 

Utenlandsk side går fint!

En ny MBP får du ikke til den prisen.

 

Kanskje du kan få en brukt (2011 modell) til den prisen, men det er tvilsomt. I så fall ville jeg ha vært skeptisk, macer er populære blant tjuver (les=tyvegods).

Du kan importere en fra USA, men hvis du skal følge norske regler vil moms og fortolling spise opp mye, vinninga går opp i spinninga. Garanti etc. vil også være vanskelig, applecare tror jeg skal fungere uansett hvor du befinner deg. Men det er en dyr løsning.

Anbefaler å kjøpe en ny en her i Norge, eller kjøpe en 2010 eller eldre som kanskje ligger i ditt prissjiktet. Men MBP har en tendens til å gå sakte ned i verdi.

 

 

 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Enkelt og greit, det er umulig! Brukte MacBook Pro's koster fra 8,000,- for en 2011 modell. Nye koster fra 9,300.-.

Ved utenlandsk side vil du få problemer med reperasjoner etter ett år, da du ikke får 5 års reklamasjonsrett som du gjør ved kjøp i norsk butikk.

Du må heller ikke glemme at det kommer 25% moms i tillegg på etthvert kjøp for over 1000,- fra utlandet, og fortollingsgebyr (100,- til 800,-)

 

- Mortis

Endret av Mortis
Lenke til kommentar

hei,

Jeg lurer på hvor du kan få billigst MacBook pro? (6500-7000maks)

 

Kan også være MacBook Air , men da må den være sykt billig:) (5000maks)

 

Skal ha ny pc! Ikke brukt..

 

Kan kjøpe brukt hvis det er 2011 modell.

 

Utenlandsk side går fint!

En ny MBP får du ikke til den prisen.

 

Kanskje du kan få en brukt (2011 modell) til den prisen, men det er tvilsomt. I så fall ville jeg ha vært skeptisk, macer er populære blant tjuver (les=tyvegods).

Du kan importere en fra USA, men hvis du skal følge norske regler vil moms og fortolling spise opp mye, vinninga går opp i spinninga. Garanti etc. vil

også være vanskelig, applecare tror jeg skal fungere uansett hvor du befinner deg. Men det er en dyr løsning.

Anbefaler å kjøpe en ny en her i Norge, eller kjøpe en 2010 eller eldre som kanskje ligger i ditt prissjiktet. Men MBP har en tendens til å gå sakte ned iverdi.

 

Okei. Har du greie på om 2009-2010 modeller har boot camp så du raskt kan bytte til windows?

Lenke til kommentar

hei,

Jeg lurer på hvor du kan få billigst MacBook pro? (6500-7000maks)

 

Kan også være MacBook Air , men da må den være sykt billig:) (5000maks)

 

Skal ha ny pc! Ikke brukt..

 

Kan kjøpe brukt hvis det er 2011 modell.

 

Utenlandsk side går fint!

En ny MBP får du ikke til den prisen.

 

Kanskje du kan få en brukt (2011 modell) til den prisen, men det er tvilsomt. I så fall ville jeg ha vært skeptisk, macer er populære blant tjuver (les=tyvegods).

Du kan importere en fra USA, men hvis du skal følge norske regler vil moms og fortolling spise opp mye, vinninga går opp i spinninga. Garanti etc. vil

også være vanskelig, applecare tror jeg skal fungere uansett hvor du befinner deg. Men det er en dyr løsning.

Anbefaler å kjøpe en ny en her i Norge, eller kjøpe en 2010 eller eldre som kanskje ligger i ditt prissjiktet. Men MBP har en tendens til å gå sakte ned iverdi.

 

Okei. Har du greie på om 2009-2010 modeller har boot camp så du raskt kan bytte til windows?

 

Det har de :)

Lenke til kommentar

Ehm, what tha fac...

Du skal kjøpe mac for å bruke bootcamp til å bruke windows.

 

Hei jeg skal ha en cheeseburger med 5xost uten osten...

 

MacBook er mye bedre og bruke.

Og selvom man ikke bruker osx lion så er den like rask som en Mac + kjempe god batterikapasitet

 

hei,

Jeg lurer på hvor du kan få billigst MacBook pro? (6500-7000maks)

 

Kan også være MacBook Air , men da må den være sykt billig:) (5000maks)

 

Skal ha ny pc! Ikke brukt..

 

Kan kjøpe brukt hvis det er 2011 modell.

 

Utenlandsk side går fint!

En ny MBP får du ikke til den prisen.

 

Kanskje du kan få en brukt (2011 modell) til den prisen, men det er tvilsomt. I så fall ville jeg ha vært skeptisk, macer er populære blant tjuver

(les=tyvegods).

Du kan importere en fra USA, men hvis du skal følge norske regler vil moms og fortolling spise opp mye, vinninga går opp i spinninga. Garanti etc. vil

også være vanskelig, applecare tror jeg skal fungere uansett hvor du befinner deg. Men det er en dyr løsning.

Anbefaler å kjøpe en ny en her i Norge, eller kjøpe en 2010 eller eldre som kanskje ligger i ditt prissjiktet. Men MBP har en tendens til å gå sakte ned iverdi.

 

Okei. Har du greie på om 2009-2010 modeller har boot camp så du raskt kan bytte til windows?

 

Det har de :)

 

 

Okei:)

Lenke til kommentar

OSX har en skarpere strømsparingfunksjon, du må regne med miste batteritid ved å bruke windows. Nå er jeg ikke kjempefan av apple, men jeg ser ikke helt poenget ved å bruke windows på en mac. Hvis det er enkelte programmer som du er avhengig av, vil jeg anbefale å sjekke ut virtualisering. F.eks Parallels. Da kan du kjøre windows programmer i OSX på en enkel måte. Du får heller ikke utnyttet macbook sin fine touchpad i windows.

Hvis det er byggekvalitet du er ute etter, så får du windows laptoper (mange produsenter å velge mellom) som har samme byggekvalitet, men regn med å bruke minst like mye penger.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Hvis du på en eller annen måte kjenner noen som skal begynne på første året på vgs i rogaland til høsten og som ikke skal benytte seg av skolepc-tilbudet kan du kanskje klare å skaffe deg en billig...

http://www.eplehuset.no/elevmac/

Hvis du derimot ikke skulle kjenne noen som kan skaffe deg en gjennom dette tilbudet blir det nok veldig vanskelig å få kjøpt til den prisen du er på jakt etter.

Lenke til kommentar

Apple er oppskrytt pc.. nå har jeg prøvd alle modeller bortsett fra appel pro.. og

appel er ikke en pc med mindre problemer en annet,i tilgg irriterte jeg meg over at jeg ikke fikk skikkelig bilde når jeg koblet opp mot en ekstren skjerm, dessuten er teknologien "gammel" på mac kontra hva man kan skaffe til de ordenlige pcene man bygger selv.. og hvorfor skal man betale masse kr ekstra for appel merke?gimmik?men for all del kjøp mac dersom du vil hvise for de andre at du har penger du kan sløse bort:) og i tilegg får du jo et fint metalskrot :)i tilgg er ikke mac fri for virus... en annen ting, se hva slags problemer mac skaper for de ulike adobesysteme... har du planer om å kjøre windows på mac.. så bør du være klar over at det kommer til å gå veldig treigt så frem du ikke har veldig mye ram og stor prossesor ... dessuten tviler jeg på at skolen har mange software programmer som er tilpasset mac... sånn er det i allefall på høyskolen...

Endret av racer32
Lenke til kommentar

Apple er oppskrytt pc.. nå har jeg prøvd alle modeller bortsett fra appel pro.. og

appel er ikke en pc med mindre problemer en annet,i tilgg irriterte jeg meg over at jeg ikke fikk skikkelig bilde når jeg koblet opp mot en ekstren skjerm, dessuten er teknologien "gammel" på mac kontra hva man kan skaffe til de ordenlige pcene man bygger selv.. og hvorfor skal man betale masse kr ekstra for appel merke?gimmik?men for all del kjøp mac dersom du vil hvise for de andre at du har penger du kan sløse bort:) og i tilegg får du jo et fint metalskrot :)i tilgg er ikke mac fri for virus... en annen ting, se hva slags problemer mac skaper for de ulike adobesysteme... har du planer om å kjøre windows på mac.. så bør du være klar over at det kommer til å gå veldig treigt så frem du ikke har veldig mye ram og stor prossesor ... dessuten tviler jeg på at skolen har mange software programmer som er tilpasset mac... sånn er det i allefall på høyskolen...

 

MacBook Air og MacBook Pro er de beste pc'ene på markede for tiden:)

Lenke til kommentar

Apple er oppskrytt pc.. nå har jeg prøvd alle modeller bortsett fra appel pro.. og

appel er ikke en pc med mindre problemer en annet,i tilgg irriterte jeg meg over at jeg ikke fikk skikkelig bilde når jeg koblet opp mot en ekstren skjerm, dessuten er teknologien "gammel" på mac kontra hva man kan skaffe til de ordenlige pcene man bygger selv.. og hvorfor skal man betale masse kr ekstra for appel merke?gimmik?men for all del kjøp mac dersom du vil hvise for de andre at du har penger du kan sløse bort:) og i tilegg får du jo et fint metalskrot :)i tilgg er ikke mac fri for virus... en annen ting, se hva slags problemer mac skaper for de ulike adobesysteme... har du planer om å kjøre windows på mac.. så bør du være klar over at det kommer til å gå veldig treigt så frem du ikke har veldig mye ram og stor prossesor ... dessuten tviler jeg på at skolen har mange software programmer som er tilpasset mac... sånn er det i allefall på høyskolen...

Jeg vil ikke påstå teknologien er gammel, de er i tritt med utviklingen. Det virker som du snakker om de stasjonære modellene til apple? Kan være enig i at de ikke er verdt pengene, men nå snakket vi om MBP og de er ikke så aller verst priset sammenlignet med andre laptoper av samme kvalitet. Riktignok er ikke MBP laget for spilling, så du vil nok få mye mer for pengene ved å velge en windows basert laptop hvis det er viktig. Hva slags problemer med adobe referer du til?

Windows kjører helt fint, kanskje noen få prosent tregere grunnet drivere men ikke i nærheten av hva du forespeiler.

 

 

 

Apple er oppskrytt pc.. nå har jeg prøvd alle modeller bortsett fra appel pro.. og

appel er ikke en pc med mindre problemer en annet,i tilgg irriterte jeg meg over at jeg ikke fikk skikkelig bilde når jeg koblet opp mot en ekstren skjerm, dessuten er teknologien "gammel" på mac kontra hva man kan skaffe til de ordenlige pcene man bygger selv.. og hvorfor skal man betale masse kr ekstra for appel merke?gimmik?men for all del kjøp mac dersom du vil hvise for de andre at du har penger du kan sløse bort:) og i tilegg får du jo et fint metalskrot :)i tilgg er ikke mac fri for virus... en annen ting, se hva slags problemer mac skaper for de ulike adobesysteme... har du planer om å kjøre windows på mac.. så bør du være klar over at det kommer til å gå veldig treigt så frem du ikke har veldig mye ram og stor prossesor ... dessuten tviler jeg på at skolen har mange software programmer som er tilpasset mac... sånn er det i allefall på høyskolen...

 

MacBook Air og MacBook Pro er de beste pc'ene på markede for tiden:)

 

Det kan diskuteres, men å kjøpe en MBP for å kjøre windows på den er i mine øyne et dårlig valg. Mange av fordelene med MBP går tapt. Da hadde jeg heller kjøpt en windows basert laptop.

Et eksempel på en windows maskin som er priset omtrentlig likt som en MBP. Forøvrig litt overpriset, i likhet med apple ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

hei,

Jeg lurer på hvor du kan få billigst MacBook pro? (6500-7000maks)

 

Kan også være MacBook Air , men da må den være sykt billig:) (5000maks)

 

Skal ha ny pc! Ikke brukt..

 

Kan kjøpe brukt hvis det er 2011 modell.

 

Utenlandsk side går fint!

 

Det er antakeligvis kort vei til banken. Det er nemlig dit du trenger å gå. Det koster å være kar.

I den prisklassen må man desverre fire litt på krava.

Lenke til kommentar

hei,

Jeg lurer på hvor du kan få billigst MacBook pro? (6500-7000maks)

 

Kan også være MacBook Air , men da må den være sykt billig:) (5000maks)

 

Skal ha ny pc! Ikke brukt..

 

Kan kjøpe brukt hvis det er 2011 modell.

 

Utenlandsk side går fint!

 

Det er antakeligvis kort vei til banken. Det er nemlig dit du trenger å gå. Det koster å være kar.

I den prisklassen må man desverre fire litt på krava.

 

Ja,tror nok man må ha litt mere penger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...