Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe studentbil. Hvilken bil gir meg mest for pengene?


khvm

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg bor i Oslo sentrum, og ser nå at behovet for en bil i større grad gjør seg gjeldende. Jeg trodde det ville holde å låne bil av venner og foreldre i blant, men det ser visst ut til at jeg må se meg nødt til å kjøpe min egen.

 

Jeg forstår at japanske bilmerker er de mest pålitelige, samtidig som de er rimelige. Samtidig er det en del bilmerker fra andre land, som kan være aktuelle.

 

Dersom valget stod mellom Toyota Yaris og Nissan Micra, hvilken bør jeg velge? Jeg ser for øvrig at Honda Civic 2006- kommer best ut i bruktbiltester. Denne kan for øvrig bli litt for dyr for meg.

 

Det jeg er på utkikk etter er en bil som er rimelig i drift (diesel?) og pålitelig. Jeg ønsker ikke å kjøpe en billig bil, som vil kreve reparasjon til enhver tid.

 

Prissjiktet er ubestemt, men jeg ønsker helst ikke at det overstiger 50 000,- Som nevnt så er jeg student, men har en månedsinntekt på ca. 16-17 000,- (inkludert studielån). Bør jeg velge å ta opp billån, for å gjøre økonomien mer fleksibel, eller betale kontant? Er ukjent med billån, da jeg tidligere har betalt kontant.

 

Håper på positive svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sett på deler til de forskjellige merkene, kjøper du en bil til ca. 50-60 tusen vil du sikkert regne med en liten reperasjon senere, noe du egentlig kan regne med alle biler. Har en kompis som har en Nissan Almera, skulle bytte fjær på begge sidene i fronten. Bare selve foringen på begge sidene kostet 3700,- på merkeverksted og 1700,- på mekonomen, altså dyre deler. Så husk at det ofte er greit å vite om prisklassen på deler til forskjellige biler.

 

SM

Endret av SM#
Lenke til kommentar

Jeg ville sett på deler til de forskjellige merkene, kjøper du en bil til ca. 50-60 tusen vil du sikkert regne med en liten reperasjon senere, noe du egentlig kan regne med alle biler. Har en kompis som har en Nissan Almera, skulle bytte fjær på begge sidene i fronten. Bare selve foringen på begge sidene kostet 3700,- på merkeverksted og 1700,- på mekonomen, altså dyre deler. Så husk at det ofte er greit å vite om prisklassen på deler til forskjellige biler.

 

SM

Takk for opplysende innlegg.

 

Er ikke så kjent med hvilke deler som er dyre/billige ift de ulike modellene. Noen som har bedre peiling?

Lenke til kommentar

Å kjøpe diesel på en småbil er det ikke noe poeng i. Ville sjekket ut Hyundai Accent, her kan du få relativt nye bilmodeller ned i 30 000,- og min erfaring med bilmerket er at det er utrolig lite reperasjoner og at de er billige i drift. Bilen er så som så å kjøre, men den vil være helt ok til bykjøring og duger også på E18.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Bruker ikke mye mer bensin enn andre biler, greit nok at en gammel merce med rekker sekser bruker ca 1-1.5 liter per mil, men det er ikke så mye mer enn andre biler.

Du anbefaler en førti år gammel Mercedes som er full av rust, og i tillegg er avregistrert? Senere presterer du å si at 1,5 liter per mil ikke er så voldsomt. Jaja. Jeg ville heller sett på en Toyota Yaris med fersk EU-godkjenning. Disse får man ned mot 0,4l/mil på langkjøring. Et alternativ kan være Toyota Corolla. Det er en større og mer komfortabel bil, men bruker litt mer drivstoff.

Lenke til kommentar

Kia er feil? Det er ikke alle som trenger penisforlengere.

 

Nei, det finnes folk som har bilinteresse også. Kan gjerne sende deg bilde av penisen min siden du virker nysgjerrig på størrelsen? Noen liker biler, andre liker peniser.

 

Når det gjelder KIA Picanto så tror jeg helt ærlig at om jeg går med samme undertøy i én måned i strekk så er nevnte undertøy mer pikant enn en "Picanto".

Endret av Kent Touch This
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Kan gjerne sende deg bilde av penisen min siden du virker nysgjerrig på størrelsen?

 

Du har med andre ord fotointeresse? Siden du har makroobjektiv, mener jeg.

 

Det virker som om trådstarter ikke bryr seg så mye om merke. Han eller hun er ute etter en driftssikker og pålitelig bil. I den prisklassen er verken Audi, BMW eller Mercedes-Benz de tryggeste valgene. Kia er ikke det mest spennende man kjøpe, men svært så funksjonelle. Den tar deg A til B uten store komplikasjoner underveis.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Du har med andre ord fotointeresse? Siden du har makroobjektiv, mener jeg.

 

Ah, touché! Når ikke andre ting virker, snakk til motparten om penisstørrelse! Fantastisk debattteknikk, den har grobunn i all virkelighet og ikke minst så har bilvalg ekstremt mye med penisstørrelse å gjøre. KIA= HUNG LIKE A HORSE.

 

Det virker som om trådstarter ikke bryr seg så mye om merke. Han eller hun er ute etter en driftsikker og pålitelig bil. I den prisklassen er verken Audi, BMW eller Mercedes-Benz de tryggeste valgene. Kia er ikke det mest spennende, men svært så funksjonelle. Den tar deg A til B uten store komplikasjoner underveis.

 

Nå har jeg aldri nevnt noen spesifikke merker her utover at KIA= 13-på-dusinet-kjerringbil.

Det er som du sier ikke det mest spennende, det er faktisk det minst spennende. Selv første setet på bussen er mer spennende. Livet er for kort til å kjøre KIA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Ah, touché! Når ikke andre ting virker, snakk til motparten om penisstørrelse! Fantastisk debattteknikk, den har grobunn i all virkelighet og ikke minst så har bilvalg ekstremt mye med penisstørrelse å gjøre. KIA= HUNG LIKE A HORSE.

Det var du som begynte å snakke om penisstørrelsen din, ikke jeg. Med penisforlenger menes biler som har mer i seg enn å være et fremkomstmiddel.

 

Nå har jeg aldri nevnt noen spesifikke merker her utover at KIA= 13-på-dusinet-kjerringbil.

Det er som du sier ikke det mest spennende, det er faktisk det minst spennende. Selv første setet på bussen er mer spennende. Livet er for kort til å kjøre KIA.

Trådstarter ønsker en rimelig og pålitelig bil. Vedkommende nevner ingenting om status eller kjøreglede. Jeg ville mye heller kjørt Kia enn å ta bussen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...