Gå til innhold

Problemer med start på gammel pc..


Streetcop

Anbefalte innlegg

Fikk problemer med å starte en pc på 133mhz fsb.

1600+ prosessor. 250W strømforsyning. Kan det være strømen som er problemet. skjermen skrur seg ikke på. men pcen går, jeg får ikke bilde elns. Skjemkortet funker til vanlig. Men som sagt jeg får ikke bilde. Kortet er et MSI K7T Turbo. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Dette er neppe ett strøm mangel problem, strømforsyningen holder i masse vis til ditt oppsett. Der i mot vil jeg heller påstå at hovedkortet kan være feilen. Jeg vet at flere eldre MSI hovedkort har problemer, noen hovedkort klarer blant annet ikke å kjøre på 133 MHz FSB (266MHz). En annen variant kan jo være at prosessoren er for varm og ikke vil starte, men hvis du har en god nok kjøler er det ikke der problemet ligger. Prøv å få lånt ett annet hovedkort av en venn eller lignende og test systemet da.

Lenke til kommentar

Du får prøve å koble vekk mest mulig utstyr og se om hva som virker:

 

1. Koble vekk harddisken, CD spilleren, diskettstasjonen.

2. Ta også ut den ene minnebrikken. Trykk den andre brikken godt på plass.

3. TRykk grafikkortet godt på plass. Det hender ofte at de ikke står helt nedi sokkelen.

4. Start opp maskinen nå? Fremdeles ingen tegn? Ingen pip eller signal? Prøv da den andre minnebrikken.

5. Hvis du fikk liv nå, så kan du prøve å koble til en og en av dine komponenter.

 

Husk alltid å koble vekk strømledningen når du tar ut/setter noe på plass i hovedkortet. Det er "hvilestrøm" på selv om maskinen er slått av. Ta også i kabinettet før du tar på noen løse komponenter for å lade deg ut (statisk elektrisitet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...