BoarderXtrem Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Hello. Bare lurer på om det vil være best å bruke bare 3 kanaler enn å fylle opp alle 6. Har satt inn 6 av 2 gb nå, men burde jeg heller ha hatt 3 X 4 gb? eller bare kjøre 6 gb. Vet jeg ikke trenger 12, men har jo det liggene så må man jo bruke det hehe. HW i sign.. Takk for svar..
rosegg Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Det lønner seg å fylle opp alle slottene , da får du litt mindre ram per brikke . Da er det mere stabilt.
Vent180dager Skrevet 27. juli 2011 Skrevet 27. juli 2011 Kan ikke si jeg vet mye, men jeg leste ett sted at mindre RAM brikker = raskere, men jeg trenger bekreftelse på dette, kan hende rosegg har rett.
N o r e n g Skrevet 28. juli 2011 Skrevet 28. juli 2011 Det lønner seg å fylle opp alle slottene , da får du litt mindre ram per brikke . Da er det mere stabilt. Helt feil Flere RAM-brikker -> minnekontrolleren må takle flere brikker -> større belastning -> Høyere strømforbruk -> høyere overklokker er vanskelige/umulige. Ideelt kjører man med så mye RAM man trenger, lavere tetthet per brikke blir raskere, minnebåndbredde har dessverre fint lite å si på ytelsen og man kan fint kjøre to minnebrikker på en i7-920 uten å merke forskjell. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå