Gå til innhold

Gir ikke opp satsningen


Anbefalte innlegg

SLC SSDer har holdbarhet i massevis til privat bruk, men de koster veldig mye. De nye Raptorene er en slags fattigmanns SSD med god plass.

 

Pris per GB kommer sikkert til å ligge nærmere harddisker enn SSDer. Jeg vil gjette på en pris rundt 600 kr for 150 GB-utgaven og rundt 1000 kr for 300 GB-utgaven. For samme priser får man henholdsvis ca 40 og 64 GB SSD-er og 1,5 TB og 3 TB HDD-er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velociraptorene er overlegene andre snurredisker. For min del holder jeg meg med SSD til system, resten står Veolcirpatorene for.

 

Man hører ikke en lyd fra dem en gang. De gamle 74GB knattret når de skrev ellers var de forholdsvis like på støy med andre disker.

 

Snabelen

Endret av Snabel
Lenke til kommentar

Var de første raptorene 3.5 tommer? Mine er 2.5 tommer inni en solid 3.5 toms kjøleblokk som sikker gjør sitt for å absorbere og dempe lyd. Uansett ... jeg kan regne med 100+ MB/s når jeg leser og skriver filer med litt størrelse. I tillegg har raptorene vesentlig lavere aksesstid enn de trege snurrediskene. Absolutt en boost til enhver PC som ikke er et rent SSD system.

Lenke til kommentar

Ja, de eldre var 3,5" Du kan lese 100 MB/s på en disk på 5400 RPM så ja, du kan regne med høyere hastigheter på store filer. Toppverdi kan være 250 MB/s men du får ikke dette over tid. Nå er disse nye modellene noe raskere enn de jeg har så jeg har ikke de eksakte tallene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...