[-GoMp-] Skrevet 2. august 2003 Skrevet 2. august 2003 Jeg har et problem. Under egenskapene for skjermkortet mitt skal det stå: Busstype: AGP 4X " - men det står: AGP (PCI-modus)! Lasta ned en .reg fil som gir deg tilgang på ekstra ting under skjerm-egenskapene, deriblandt stille på AGP-hastighet osv. Under skjermkortet står det: Nvidia - AGP 3.0 (8X,4X,2X,1X), SBW, FW, Maksimal dybde på forespørselskø: 32. Alt er som det skal(?). Ovenfor står dette: Ukjent - AGP 0.0(Maks dybde på forespørselskø: 1) Noe lukter at "ukjent"=hovedkort. Hva er galt her? Hovedkortet er av typen ASUS P4PE - og støtter selvfølgelig AGP 4X. Mener jeg husker at jeg "updata" BIOSen for lenge sida - ingen andre problemer, bare dette . Er BIOSen problemet i det hele tatt? HJELP!
Nénmacil Skrevet 2. august 2003 Skrevet 2. august 2003 Hei Har du satt alle instillingene i BIOS riktig? Sikker på at ikke skjermkortet er satt til å bruke PCI modus i BIOS i stedet for AGP? Mitt råd er, ta en titt i BIOS.. kanskje du finner noen svar der
john.einar Skrevet 2. august 2003 Skrevet 2. august 2003 Hvis AGP apeture size (eller hva det nå heter) er satt til < 16MB elns så blir PCI mode automagisk enablet.
[-GoMp-] Skrevet 2. august 2003 Forfatter Skrevet 2. august 2003 AGP apeture size var over 16Mb....men jeg økte for å teste(til 256MB faktisk), men det står fortsatt PCI-modus i windows. Det står AGP4X i BIOSen...Er det mer enn en plass i biosen det står noe om AGP? *kan jo skjekke* ÅÅ Så irriterende....mister dødsmye FPS på dette-det er jeg sikker på! Kan det være at jeg trenger AGP-"drivere" ellerno?
john.einar Skrevet 2. august 2003 Skrevet 2. august 2003 Asus P4PE er vel basert på 845PE som OS'et ditt kanskje ikke kjenner til (for ny). Så installer Intels drivere/inf-filer.
RS2000 Skrevet 2. august 2003 Skrevet 2. august 2003 Du må laste ned de nyeste chipset-driverne. http://downloadfinder.intel.com/scripts-df...e&ProductID=816 Fungerer på alle Windowsene.
[-GoMp-] Skrevet 2. august 2003 Forfatter Skrevet 2. august 2003 YEESSS! Det gjorde susen! TUSEN TAKK! :D *dele ut is*
RS2000 Skrevet 2. august 2003 Skrevet 2. august 2003 "]YEESSS! Det gjorde susen! TUSEN TAKK! :D *dele ut is* Blir en tanke vanskelig å gi meg is fordi jeg sitter på en internett-kafé i Köbenhavn. Men du kan jo sende meg penger til å kjøpe is.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå