Gå til innhold

Fra analog til digital!!


Anbefalte innlegg

Jeg har et gammelt Hitachi Hi8 som jeg brukte før. Naturlig nok har jeg derfor noen innspilte kassetter som jeg gjerne vil ha inn på Pc'en for redigering etc. Mitt nye kamera er et Sony PC120. Hvordan kan jeg på en enkel måte få mine gamle Hi8 filmer til Dv-kvalitet på PC? Har lest manualen, men synes ikke fremgangsmåten kommer klart frem. Eller så er det bare jeg som ikke forstår svensk god nok. :shrug: Takker for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv et HI8 kamera.

For å få filmen inn på PC har jeg brukt DV-spiller. Den digitaliserer i "real-time", kobler HI8 kamera på inngang til DV-spiller og den er koblet til PC via Firewire.

 

Dette burde også gå med et digitalt kamera hvis det har analoge innganger, tror det er det på PC-120.

Da skal du også kunne spille over HI8 filmene dine til DV-kassetter på samme måte.

 

Et problem jeg har hatt med dette er at det blir en stripe nederst på bildet som er litt forvrengt. Tror det har noe med kompabilitetsproblemer mellom HI8 og DV.

Lenke til kommentar

Når jeg går fra Hi8'en via Sonyen og firewire til PC, virker det som alt fungerer. For de analoge filmene, ønsker jeg bare å får de kjapt inn på en cd uten noen redigering. Derfor hadde jeg tenkt å bruke et så enkelt program som Nero. Premiere 6.5 vil jeg ikke bruke til dette.

Alt ser normalt og greit ut når Nero mottar og avspiller, men i preview så blir det hakkete og fælt. Har brent på cd for å se om hakkingen også kommer med på denne, men hakker der også. Noen her som bruker Nero til dette og som kan yte litt hjelp? Jeg spilelr inn i MPEG-2, så alt ser greit ut bortsett fra hakkingen.

Skjermkortet er et Geforce 2 og jeg har 40 Giga harddisk. For lite? Gode råd mottaes med takk, atter en gang. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...