Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bare lurer, kom akkurat inn her og vet ikke så mye enda, men må vi være med på disse karakterene? Hadde virkelig håpet å kunne slippe de, liker de utrolig dårlig og var så sinnsykt glad da vi fikk mulighet til å slippe de på digit tidligere? Spent på hvordan det blir her inne, håper jeg kommer inn i det før jeg gir opp, ha ha, men det går seg vel til:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare lurer, kom akkurat inn her og vet ikke så mye enda, men må vi være med på disse karakterene? Hadde virkelig håpet å kunne slippe de, liker de utrolig dårlig og var så sinnsykt glad da vi fikk mulighet til å slippe de på digit tidligere? Spent på hvordan det blir her inne, håper jeg kommer inn i det før jeg gir opp, ha ha, men det går seg vel til:)

 

Du kan lese om poengscoren under INFO. Ja, karakterene forsvant på digit, det gjorde medlemmene også. Du også, men bra du er tilbake med dine bidrag.

Lenke til kommentar

Bare lurer, kom akkurat inn her og vet ikke så mye enda, men må vi være med på disse karakterene? Hadde virkelig håpet å kunne slippe de, liker de utrolig dårlig og var så sinnsykt glad da vi fikk mulighet til å slippe de på digit tidligere? Spent på hvordan det blir her inne, håper jeg kommer inn i det før jeg gir opp, ha ha, men det går seg vel til:)

Ja, de karakterene har allerede vært et "diskusjonstema" her inne, men da mest i forhold til beregningsformelen.

Syntes selv dette virket litt merkelig til å begynne med, men har faktisk fått litt sansen for det.

Sjekk under INFO-fanen hvordan de beregnes.... (finurlig).... (se langt nede på siden)...

 

Håper du også vil trives her inne uavhengig av disse karakterene! :thumbup:

Lenke til kommentar

Bare lurer, kom akkurat inn her og vet ikke så mye enda, men må vi være med på disse karakterene? Hadde virkelig håpet å kunne slippe de, liker de utrolig dårlig og var så sinnsykt glad da vi fikk mulighet til å slippe de på digit tidligere? Spent på hvordan det blir her inne, håper jeg kommer inn i det før jeg gir opp, ha ha, men det går seg vel til:)

:new_woot:

Velkommen hit

Her er det ingen som MÅ NOEN VERDENS TING. Her er alt - akkurat som på gamle digit - helt frivillig. Her kan man bare kommentere bilder slik som det gjøres alle andre steder, men om man vil gi et terningkast - ja da er det MULIG.

Venter spent på dine bilder her på nye digit.

 

RAK-foto :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg synes det er uheldig at noen føler at det blir mot sin vilje å ha terningkast på sine bildesider. Derfor er jeg fortsatt positiv til tanken på å innføre "evalueringskoder" (valg fotografen gjør som forteller noe om hvordan han/hun ønsker at bildet sitt skal bli vurdert).

 

Jeg mener det bør være greit å nekte andre å vurdere bildene sine. Men da kan det dog hende at en utelukker seg selv fra aktiviteter der det skal kåres en vinner da :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er uheldig at noen føler at det blir mot sin vilje å ha terningkast på sine bildesider. Derfor er jeg fortsatt positiv til tanken på å innføre "evalueringskoder" (valg fotografen gjør som forteller noe om hvordan han/hun ønsker at bildet sitt skal bli vurdert).

 

Jeg mener det bør være greit å nekte andre å vurdere bildene sine. Men da kan det dog hende at en utelukker seg selv fra aktiviteter der det skal kåres en vinner da :)

 

Er ikke dette en bildevurderingsside da?..eller har jeg misforstått.

Lenke til kommentar

Det kan vel løses ved å ha tre valg:

1) Ja til terning

2) Nei til terning

3) Terning kun i konkurranse sammenhenger

 

Vi hadde jo dette på gamle digit. Problemet var at motstanderne klarte å gjøre all rangering eller konkurranse verdiløse med sin retorikk. "De beste bildene er ikke med, så rangeringen er uinteressant"

Lenke til kommentar

Jeg synes det er uheldig at noen føler at det blir mot sin vilje å ha terningkast på sine bildesider. Derfor er jeg fortsatt positiv til tanken på å innføre "evalueringskoder" (valg fotografen gjør som forteller noe om hvordan han/hun ønsker at bildet sitt skal bli vurdert).

 

Jeg mener det bør være greit å nekte andre å vurdere bildene sine. Men da kan det dog hende at en utelukker seg selv fra aktiviteter der det skal kåres en vinner da :)

Forstår godt det dilemma dere har her, men mener uansett det er "riktig" å starte med det karaktersystemet dere har nå....

Det er jo også noe som heter tilvenningstid. Allerede nå så har jeg vent meg til og forholder meg til karakterene. Føler jeg det er riktig å sette en karakter utifra min opplevelse av et bilde så gjør jeg det og utelater også å sette karakter på en del bilder (mest fordi jeg kanskje ikke "forstår" hvor bildeeieren vil med bildet sitt/mangler info om bildet osv...)

.

Vil mene at det bør være en selvfølge å f.eks. legge ved iallefall en liten følgeinfo med bildene en legger ut her... Trenger egentlig ikke være så mye, bare en info f.eks. om hva/hvor/hvorfor/hvordan e.l. (gjør det mer interessant å kommentere/gi score vil eg tru)....

 

Vet fra før at det er en del som har annen oppfatning, og det må selvsagt tolereres.

Egentlig fritt fram så lenge dere ikke merker med *Rød stjerne at det er krav til registrering.... , er det vel... ? :innocent: :hmm:

Lenke til kommentar

Vi hadde jo dette på gamle digit. Problemet var at motstanderne klarte å gjøre all rangering eller konkurranse verdiløse med sin retorikk. "De beste bildene er ikke med, så rangeringen er uinteressant"

Til slike folk har jeg en enkel beskjed. Er du ikke med, så har du heller ikke noe du skulle ha sagt. Hvilken rett har de til å hevde at sine bilder er best? Best bilde er forøvrig dårlig formulert - i rangeringer og konkurranser er vel best likt mer riktig.

(Men egentlig er livet er for kort å bry seg om de som kverulerer på slikt).

 

Jeg vil dog presisere at jeg ikke har noe i mot at noen ikke ønsker karakter på sine bilder, og de må ha en mulighet for å slippe.

Lenke til kommentar

Vil mene at det bør være en selvfølge å f.eks. legge ved iallefall en liten følgeinfo med bildene en legger ut her... Trenger egentlig ikke være så mye, bare en info f.eks. om hva/hvor/hvorfor/hvordan e.l. (gjør det mer interessant å kommentere/gi score vil eg tru)....

Jeg synes det er en god ide, og noe vi bør sikte mot at alle gjør; det er jo egentlig derfor vi legger ut bilder her. For å finne ut hva som er bra og dårlig med bildet som legges ut. Og da er det greit å få vite hva som man har prøvd å oppnå, og hva man ønsker tilbakemelding på.

Lenke til kommentar

Nja, men jeg forstår ikke helt argumentet for å reservere seg. Er man ikke interessert, kan man bare overse det.

Det er vel mer holdningen at "Mine bilder skal ikke måles på en skala." Og det er en holdning som er helt grei og skal respekteres. Da er det på sin plass at karakterne ikke er der.

Lenke til kommentar

Vil mene at det bør være en selvfølge å f.eks. legge ved iallefall en liten følgeinfo med bildene en legger ut her... Trenger egentlig ikke være så mye, bare en info f.eks. om hva/hvor/hvorfor/hvordan e.l. (gjør det mer interessant å kommentere/gi score vil eg tru)....

Jeg synes det er en god ide, og noe vi bør sikte mot at alle gjør; det er jo egentlig derfor vi legger ut bilder her. For å finne ut hva som er bra og dårlig med bildet som legges ut. Og da er det greit å få vite hva som man har prøvd å oppnå, og hva man ønsker tilbakemelding på.

 

 

Forsåvidt helt enig. I en del tilfeller er det vanskelig å vite hva fotografen vil vise eller hva han legger vekt på. Når jeg imidlertid legger ut bilde av en flue, et landskap eller en kråke, bør det være innlysende hva jeg mener, og innlysende hva jeg vil ha. Kommentarer som påpeker hva som kunne vært bedre eller hva som kunne vært gjort annerledes, og hva slags opplevelse andre får av å betrakte bildet....veldig greit i form av terningkast.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man kvantifisere hva som er bra og dårlig med et bilde kunn ved hjelp av terningkast? Jeg vil påstå at det nesten er teit å ha nummerrangering på bilder utenom i konkurranser - da man slettes ikke utvikler seg ved å se at x personer har gitt bildet y i gjennomsnittskarakter.

 

Dersom man ikke har muligheten for å vurdere et bilde ved å gi bildet et terningkast - gjør kanskje at flere skriver kommentarer? Når det er sagt, vil det jo ikke hjelpe dersom kommentarene kunn er av typen "flott bilde!", "greit bilde!" "fantastisk bilde!" osv.

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar

Hvordan kan man kvantifisere hva som er bra og dårlig med et bilde kunn ved hjelp av terningkast? Jeg vil påstå at det nesten er teit å ha nummerrangering på bilder utenom i konkurranser - da man slettes ikke utvikler seg ved å se at x personer har gitt bildet y i gjennomsnittskarakter.

 

Dersom man ikke har muligheten for å vurdere et bilde ved å gi bildet et terningkast - gjør kanskje at flere skriver kommentarer? Når det er sagt, vil det jo ikke hjelpe dersom kommentarene kunn er av typen "flott bilde!", "greit bilde!" "fantastisk bilde!" osv.

 

Mener du at medlemmene her ikke er i stand til å verdisette en opplevelse de har av å betrakte et bilde? Det er en kolossal undervurdering.

Joda, med litt fantasi kan man utvikle seg ved å se at x personer har gitt bildet y en gjennomsnittskarakter.

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener ikke at medlemmene ikke er i stand til å verdisette en opplevelse etter å ha betrakta et bilde - jeg mener at nummerkarakterer på et bilde er verdiløse utenom konkuransesammenheng. Jeg mener at om man mener bildet er dårlig, så burde man skrive det - ikke gjemme seg bak en anonym tallkarakter. Man burde da også selvfølgelig skrive hva som gjør at bildet ikke fungerer, og hva fotografen burde tenke på til neste gang for å unngå samme feil.

 

Edit: Det samme gjelder egentlig uansett hvor bra/dårlig et bilde er etter min mening. :)

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar

Jeg mener at om man mener bildet er dårlig, så burde man skrive det - ikke gjemme seg bak en anonym tallkarakter. Man burde da også selvfølgelig skrive hva som gjør at bildet ikke fungere, og hva fotografen burde tenke på til neste gang for å unngå samme feil.

 

Selvfølgelig ville det være det beste. Forvent imidlertid ikke at det vil skje på hver bilde du legger ut. Det er rett og slett en illusjon. Svært få, i perioder ingen, er villig til å sette av nødvendig tid til det. Dessuten føler mange seg ukomfortable med å skrive kommentarer, av ulike grunner. Da ender det opp med, flott, fint osv i hopetall. Forøvrig greit nok om man synes bildet er flott.

Lenke til kommentar

Mener du at medlemmene her ikke er i stand til å verdisette en opplevelse de har av å betrakte et bilde? Det er en kolossal undervurdering.

Jeg er ikke i tvil om at medlemmene her er i stand til å verdisette opplevelsen. Men jeg er ikke like sikker på om det gir meg noe som helst. Særlig ettersom jeg ikke vet hvem som gir hvilken karakter. En karakter på et nettsted som dette vil alltid være en subjektiv avgjørelse (det er helt greit det), men er da kun av verdi i en kontekst av at jeg vet hvem som har gitt hvilken karakter.

 

Joda, med litt fantasi kan man utvikle seg ved å se at x personer har gitt bildet y en gjennomsnittskarakter.

Det tror jeg er litt vel optimistisk. Som en av de her med et, til tider, sært bildesyn, så opplever jeg generellt å få færre stemmer enn de fleste, og til tider rimelig middelmådige karakter.

 

Personlig har jeg ikke noe problem med det; men eneste dette forteller meg, er at mine bilder ikke er så veldig populære. Men ingenting om de er gode eller dårlige. Og ettersom jeg ikke holder på med dette for å bli populær, men å ta gode og interessante bilder, så er det heller ikke til noe hjelp.

Lenke til kommentar

 

Det tror jeg er litt vel optimistisk. Som en av de her med et, til tider, sært bildesyn, så opplever jeg generellt å få færre stemmer enn de fleste, og til tider rimelig middelmådige karakter.

 

Personlig har jeg ikke noe problem med det; men eneste dette forteller meg, er at mine bilder ikke er så veldig populære. Men ingenting om de er gode eller dårlige. Og ettersom jeg ikke holder på med dette for å bli populær, men å ta gode og interessante bilder, så er det heller ikke til noe hjelp.

 

Nå er nok du en av unntakene, og det du skriver gjelder et fåtall, men å mene at karakterene da ikke er til hjelp for andre også, blir vel litt sneversynt?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...