Gå til innhold

Mobilt Bredbånd. Hvilken ping oppnår du?


Anbefalte innlegg

Jeg har hørt mye negativt om spilling over mobilt internett da det har høy ping, noen sier så mye som 500 ms.

 

Har nå skaffet meg mobilt bredbånd fra chess, og oppnår ca 57 ms ping når jeg tester mot speedtest.net sin server i leikanger.

Får for øvrig 3Mbps ned og 2Mbps opp. (i ålesund)

 

 

Har ikke testet spillingen enda, men det blir spennende å se :)

 

 

Post deres erfaringer med mobilt bredbånd, hvor mye ping og hastighet dere oppnår. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ca samme ping som deg. Spiller FPS på mobilt bredbånd, og det fungerer stort sett bra. Hender jeg ser motspillere "flyr" fort frem, men det er utrolig sjelden.

 

Ettersom fast linje ikke er noe alternativ her hvor jeg bor, så er jeg så fornøyd jeg får blitt med mobilt bredbånd fra Telenor.

 

Til høsten blir 4G aktivert i masta borti her også. Så da kan jeg surfe enda kjappere, og formodentlig med lavere ping, mens jeg lyser grønt av stråleskade. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå vet jeg ikke om dette teller, men med en LG mobil med netcom/telenor får jeg ca 700 i ping hvis jeg kobler meg til laptopen med USB og bruker denne som mobil bredbånd.

 

Da måler jeg mot http://pingtest.net/

 

Så jeg vet ikke om det er mobilen som er flaskehalsen da eller om jeg bruker dobbelt båndbredde siden jeg får ca 100 kb/s på speedtest.net på nedlasting/opplasting.

 

Har kontantkort mobil på begge.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om dette teller, men med en LG mobil med netcom/telenor får jeg ca 700 i ping hvis jeg kobler meg til laptopen med USB og bruker denne som mobil bredbånd.

 

Da måler jeg mot http://pingtest.net/

 

Så jeg vet ikke om det er mobilen som er flaskehalsen da eller om jeg bruker dobbelt båndbredde siden jeg får ca 100 kb/s på speedtest.net på nedlasting/opplasting.

 

Har kontantkort mobil på begge.

 

Det var ekstremt dårlige tall, da regner jeg med at du kun har edge dekning og ikke 3g?

Lenke til kommentar

Valgte 3G i LG menyen, så muligens det var høy pågang når jeg prøvde dette.

 

Siden er vel slik på mobilt bredbånd at både brukerantallet i området og oppbrukt nedlastingkvote har noe å si? Nå prøvde jeg bare dette for å sjekke om det virket.

Hos netcom kostet det ca 60 kr for 3 minutter surfing.

 

Har både 3G, edge dekning der jeg var. Så det skulle ikke ha noe å si.

4G er vel bare i oslo området.

 

Har noen kontanttelefon (Ikke måndlig avgifter) som kan si om dette har noe å si?

Bruker bare internett på mobil om sommereren så det spiller ikke stor rolle for meg.

Men har jo vurdert 4g når det blir standard, men får jeg like høy ping der og like trege hastigheter er det bedre å heller ha LG mobilen som bredbånd i ferien.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

rundetider mot nettfart.no, innendørs i vinduskarmen i Oslo sentrum øst, uten nyttetrafikk, via Huawei-ruter med Telenor-abo:

 

40-1238 ms, 224 ms i gjennomsnitt, 400 sekunder, 1 ping per sekund.

 

NetCom har generelt mye bedre signal og ytelse på UMTS/3G (8 Mbps fra NetCom vs. 2 Mbps hos Telenor) sammenlignet med Telenor der jeg bor, men får ikke krysstestet pingtid før om en ukes tid :O)

 

LTE/"4G" (NetCom) gir typisk mye lavere og mer stabile pingtider (15-50 ms) i samme vinduskarm. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...