Gå til innhold

Whitebox CL50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er vekten , tykkelsen og støyen ?  Vurderer å kjøpe T40P den koster rundt 20K med 60GB hdd , 512 Mb ram og 1.6Pm cpu... men kan du få cl50 til dennne prisen og den er lett og tynn må jo den være perfekt.. sparer jo mange penger på det....

 

Har hatt min i en uke nå snart. Den er stille som graven , kan av og til høre knitring fra hardisk og litt stille susuing fra vifta når de en gang i blangt slår seg på, men ellers 100% støy fri. Det er ellers den samme pc som zepto 4100 hva angår vekt ,størrelse etc, men med en annen konfig. 1,5 prosessor osv (se tråd om tekniske specs). Helt klart veldig mye bærbar for pengene

Lenke til kommentar

Støyfri my ass! Min har en konstant irriterende pipelyd. Jeg skal ikke påstå at den er så grusomt høy, men jeg irriterer meg over det så mye at jeg er nødt til å ha på musikk til en hver tid mens jeg bruker maskina. Hvis jeg sitter langt (dvs mer enn en meter) unna så hører jeg den ikke. Den er dermed litt kjip å bruke på lesesalen ettersom det er stille som graven der, men den sjenerer ingen andre enn meg. Men jeg må egentlig si at jeg angrer på kjøpet. Har ikke nok tiltro til whitebox som selskap. Ettersom de ikke sendte ved angrerettsskjema så har jeg heldigvis 3 mnd angrerett, så neste gang jeg kommer til oslo området så skal jeg få levert den tilbake.

Lenke til kommentar

Har lyst til å ta opp tråden igjen angående Whitebox sin troverdighet som en seriøs leverandør av bærbare datamaskiner. Som kontaktperson for dette firmaet står det oppført en kvinne ved navn Belinda Andvik, hun er 23 år gammel.....Jeg personlig hadde tenkt meg om to ganger før jeg bestilte noe fra denne bedriften. :o

Lenke til kommentar
Har lyst til å ta opp tråden igjen angående Whitebox sin troverdighet som en seriøs leverandør av bærbare datamaskiner. Som kontaktperson for dette firmaet står det oppført en kvinne ved navn Belinda Andvik, hun er 23 år gammel.....Jeg personlig hadde tenkt meg om to ganger før jeg bestilte noe fra denne bedriften. :o

Hvorfor skulle det väre noen grunn til å ikke kjöpe? De fleste resepsjonister er jo stort sett kvinner og mange av de er unge. Selv om hun er kontaktperson så er det jo ikke så sansynlig at det er hun som driver firma!

Lenke til kommentar

Det å registrere en resepsjonist ved navn Belinda Andvik som kontakperson for et enkeltmannsforetak som står registrert i Brønnøysundregisteret under navnet "WHITEBOX DISTRIBUSJON Andvik" er vel litt merkelig. Så vidt jeg kan se er dette i tillegg det eneste navnet som kan knyttes direkte opp mot bedriften. Har kikket gjennom hjemmesiden deres og der står det ikke oppført et eneste navn. Men men, jeg har jo ikke kjøpt noen pc derfra så jeg har jo ingenting å uroe meg for. Tenkte jeg bare skulle gjøre dere oppmerksomme på det. :wink:

Lenke til kommentar

zebozz: min maskin har ikke denne pipelyden. Men TV'en min har slik irriterende pipelyd.

 

Mente ikke at det er negativt at maskinen ikke har intel trådløst nettverkskort! Men det er feil at den blir reklamert for som en cedntrino maskin da den ikke er det.

 

Eneste jeg er litt misfornøyd med er batterilevetiden og tastaturet (ikke skikkelig norsk) + at jeg fikk 2 stk 256Mb og ikke en 512Mb brikke. Batterilevetid: 2 timer og 41 minutter, testforhold: internett surfing + word med winamp som spiller mp3 med en liten visual effekt. lysstyrke på skjerm satt til middels og trådløst nettverk av. har tilkoblet en usb mus og har 5400rpm harddisk, ellers er alt standard.

 

batterilevetiden hadde nok gått enda litt ned ved enda kraftigere bruk(heftig 3d spilling).

Lenke til kommentar
Har lyst til å ta opp tråden igjen angående Whitebox sin troverdighet som en seriøs leverandør av bærbare datamaskiner. 'driver firma!

 

Det er kanskje en av de største grunnene til at jeg vil levere den tilbake. Hvis man sjekker hvem som har registrert domenet www.whitebox.no så står det at email adressen til bestiller er [email protected] . Det gjør i hvertfall meg betenkelig. Videre så virket ikke budet som et bud som driver med sånt til vanlig, og han hadde "tilfeldigvis" ikke med seg visaterminal fordi denne var "ødelagt". Så budet måtte stå i døra mens jeg betalte via nettbank. Dessuten var bilen hans (dvs budet) registrert i 3530 Jevnaker, mens en viss bedragerisiktet kar (En som drev winpad/cintech og et par andre tvilsomme selskaper) er fra nettopp det samme området. Det kan selvfølgelig være en tilfeldighet, men _jeg_ er i hvertfall skeptisk.

Lenke til kommentar

Batterilevetid: 2 timer og 41 minutter, testforhold: internett surfing + word med winamp som spiller mp3 med en liten visual effekt. lysstyrke på skjerm satt til middels og trådløst nettverk av. har tilkoblet en usb mus og har 5400rpm harddisk, ellers er alt standard.

 

batterilevetiden hadde nok gått enda litt ned ved enda kraftigere bruk(heftig 3d spilling).

 

Kan ikke skjønne åssen du får det til. Jeg kjørte akkurat det samme omtrent bortsett fra JBuilder i stedenfor winamp, og har foreløpig bare en 4200 disk (oppgradering neste uke), men med trådløst nettverk på og min holdt ut i 4 t 20 min med 12 % igjen.

Jeg brukte riktignok nest laveste lyssstyrke og muspadden, men så drastisk kan det ikke være. Og en 5400 disk bruker ikke så mye mer strøm, i hvertfall ikke ved slikt bruk.

Lenke til kommentar

Ny test: skjermlysstyrke satt til minimum, ikke usb mus tilkoblet og winamp spiller musikk på lavt volum uten noen visuelle effekter, maskinen ble ikke brukt til noe annet enn winamp som spiller musikk på lavt volum. Ellers er alt som før.

 

Resultat: 3 timer 4 minutter og 41 sekunder... da var det stopp og maskinen slo seg av.

Lenke til kommentar
Ny test: skjermlysstyrke satt til minimum, ikke usb mus tilkoblet og winamp spiller musikk på lavt volum uten noen visuelle effekter, maskinen ble ikke brukt til noe annet enn winamp som spiller musikk på lavt volum. Ellers er alt som før.

 

Resultat: 3 timer 4 minutter og 41 sekunder... da var det stopp og maskinen slo seg av.

 

Hvilken power option står maskinen din på. Home/office , portable osv. Merkelig at den varer så kort tid. Bytte batteri?

Lenke til kommentar

Strøm er satt til portable/laptop.

 

Vet ikke om det har noe å si men jeg installerte følgende oppdaterte drive:

 

brikkesett driver fra intel

modemdriver fra smartlink

skjermkortdriver fra ati

lydkort og nettverkskort driver fra realtek.

 

Utenom dette brukte jeg driverene fra drivercd'en som fulgte med maskinen.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det väre noen grunn til å ikke kjöpe? De fleste resepsjonister er jo stort sett kvinner og mange av de er unge. Selv om hun er kontaktperson så er det jo ikke så sansynlig at det er hun som driver firma!

Jeg skal ikke påstå at Whitebox er useriøse, men det er få indikasjoner på det motsatte. Argumentet ditt her er i hvert fall bare tøv. Den personen som føres opp som kontaktperson i Brønnøysund er i praksis alltid en sentral person i selskapet, ikke en resepsjonist. For å snu på det, kan man si at dersom de har ført opp resepsjonisten sin som kontaktperson, tyder ikke det på noen særlig grad av seriøsitet.

 

I det hele tatt er det jo mange forhold rundt Whitebox som gir inntrykk av at dette ikke er et seriøst firma. Som f eks den nevnte Belinda, det faktum at det ikke er oppgitt kontaktpersoner på websidene deres, at firmaet kun har en postboksadresse, at barbara.no ikke vil teste produkter derfra osv.

 

En annen ting jeg har merket meg er at firmaet bare har eksistert (eller i hvert fall bare vært registrert) i ca ett år. Når jeg kjøper noe som koster så mye som en bærbar PC, er reklamasjonsretten viktig for meg, dvs at hvis noe er feil med maskinen, så kan jeg holde selger ansvarlig i minst to år. Jeg føler meg ikke trygg på at Whitebox kommer til å eksistere så lenge.

 

Det jeg synes er aller minst betryggende, er imidlertid at Whitebox har blitt utsatt for så mye kritikk og så mange spekulasjoner (særlig på disse sidene) uten å ta til motmæle. Blant annet har jo representanter for barbara.no gått ganske langt i å betegne Whitebox som useriøse, eller i hvert som et firma som ikke har bekreftet at det er seriøst. Og jeg er helt sikker på at de som driver Whitebox leser det som skrives her. Likevel velger de ikke å imøtegå kritikken eller å avkrefte spekulasjonene. Den tausheten Whitebox utviser i forhold til kritikken av av firmaet, er det som virkelig skremmer. Hadde de hatt ambisjoner om å eksistere om fem år og et ønske om å bli oppfattet som seriøse, ville de vel tatt til motmæle?

 

Jeg vil likevel understreke at jeg ikke kjenner til noen konkrete saker som gir grunnlag for å stemple Whitebox som useriøse. Men det er en rekke forhold som gir grunn til å stille spørmålstegn ved seriøsiteten, og Whitebox har ikke gjort noe for avkrefte spekulasjonene rundt dette.

 

Om man velger å handle fra et slikt firma, avhenger vel av hva slags type man er. Personlig er jeg av den litt forsiktige sorten (særlig når det dreier seg om såpass mye penger) og er ikke villig til å ta den sjansen. Da betaler jeg heller litt ekstra for den tryggheten det gir meg å handle hos noen som jeg vet at er seriøse. På den annen side har jeg full forståelse for at noen ønsker å spare noen kroner og velger å kjøpe fra et selskap med et litt tvilsomt rykte. Men det dere i så fall bør være klar over, er at hvis Whitebox går konkurs, er det ingen som er ansvarlig for eventuelle mangler ved maskinen dere har kjøpt. I så fall må dere betale for alle reparasjoner selv, selv om reklamasjonstiden ikke er utløpt.

Lenke til kommentar

Jeg vurderte også denne maskinen her før jeg rett og slett fikk "kjeft" av en kamerat av meg! For han hadde en kamerat som hadde en whitebox maskin! En cl50! Han anbefalte meg å holde meg langt unna dette merket her!

 

Det er vel kanskje en grunn til det! JEg syns at maskinene så gode og greie ut, og prisen var ikke så ille, men det var før jeg fikk vite åssen den var som maskin! Han sa at den var feit, stygg og bråka no sinnsykt til tider! Altså en centrino skal egentlig ikke bråke i det hele tatt! Og det skal helst også være med integrert wlan!

 

Men som sagt jeg har ikke sett eller fått testa denne maskinen her selv! Har bare hørt dette fra en god kamerat av meg! Og etter litt prating så skal jeg heller kjøpe meg en Acer Travelmate 804CLi! En maskin med alt! Integrert Wlan,bluetooth og Wifi! Batteri tid på 5,5 timer! Koster egentlig rundt 24 000 ny på mpx, men jeg får den får bare 18 500 også helt ny, rett fra Acer! Så da er det nesten ikke noe tvil om hva jeg skal ha! Acer er ikke akkurat noe dritt merke heller! Litt mer berømt enn lille Whitebox! Men det er vel en grunn til det så...

Lenke til kommentar

Det er vel kanskje en grunn til det! JEg syns at maskinene så gode og greie ut, og prisen var ikke så ille, men det var før jeg fikk vite åssen den var som maskin! Han sa at den var feit, stygg og bråka no sinnsykt til tider! Altså en centrino skal egentlig ikke bråke i det hele tatt! Og det skal helst også være med integrert wlan!

 

Dette er garantert ikke cl50, for det første er den helt lik zepto 4100, laget på compal fabrikken i taiwan, for det andre bråker den ikke i det hele tatt, for det tredje har den innebygd a+b wlan. Dette lignet mer på cl5 som er stor stygg og bråker mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...