Gå til innhold

Samsung Galaxy Q med 5,3 tommer?


Anbefalte innlegg

Wikipedia sa 75x... Men det er jo fullstendig irrelevant hvordan ytelsen er i forhold til TII. Det er like relevant som hvordan ytelsen er i forhold til Tegra I eller noe ifra 90-tallet for den saks skyld...

 

Det er jo i forhold til forrige generasjon som er relevant. Det ene året regner de med å femdoble ytelsen, mens neste regner de med å doble ytelsen, for så å femdoble den igjen? I mitt hode gir ikke det så mye mening...

 

Jeg ser de bevisst har brukt sammenligning med Tegra II, men i mine øyne er det bare et markedstriks, intet mindre...

 

Så jeg lurer veldig på hvordan de kan planlegge at utviklinga skal gå så utrolig ujevnt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig! :-) Dette er perfekt størrelse! Jeg etterspurte det samme da jeg ville ha min Galaxy S II... Bare synd den kommer akkurat for seint, og at Streak var for dårlig da mobilbytte var aktuelt.

 

Håper at denne får en oppfølger til neste år, når jeg da skal kjøpe en quad-core-mobil (Vil jeg anta xD)

 

Det er et "nettbrett" bare akkurat portabel nok, og god nok til å bruke som mobil :-)

 

Med litt flaks kommer denne mobilen med Nvidia Kal-El (Tegra 3) innenbords!

 

Jepp :-) Jeg valgte å anta at den ikke kommer før neste generasjon Q :-) Alternativt en av Samsungs tilsvarende, det spiller ikke så stor rolle :-)

 

Ser nå at Kal El er regnet til August, så da var den langt nærmere enn jeg trodde ^^

 

Men apropos, synes jeg det er litt merkelig oppgang på de oppgangene...

 

Tegra II er utgangspunkt.

Kal-El er 5 ganger kjappere enn TII.

Wayne er 2 ganger kjappere enn Kal-El.

Logan er 5 ganger kjappere enn Wayne.

Stark er 1,5 ganger kjappere enn Logan.

 

Noen som vet hvorfor det er så merkelig ustabilt?

Det er faktisk veldig logisk, annenhver oppgradering så byttet de nok også prosessnode (krymper transistorene). Det er når de gjør dette du får de store hoppene.

 

Hvis du lurer på hvorfor de ikke bytter prosessnode oftere, så kommer det av at det krever oppgradering av fabrikkene som lager prosessorene, og dette koster usannsynlig mye penger, og tar lang tid.

 

Å krympe transistorene gjør at du kan få flere av dem inn på samme område, øke hastigheten og få ned strømforbruket for en gitt ytelse. Det er også billigere å produsere hver transistor.

 

Du kan lese litt om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/22_nanometer

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Tegra II er utgangspunkt.

Kal-El er 5 ganger kjappere enn TII.

Wayne er 2 ganger kjappere enn Kal-El.

Logan er 5 ganger kjappere enn Wayne.

Stark er 1,5 ganger kjappere enn Logan.

Vel, nVidia er i hvertfall DC-fans. Tegra kjenner jeg ikke igjen fra DC-universet, men de andre er:

 

Kal-El (Superman)

Wayne (Batman)

Logan (Wolverine)

Stark (Iron Man)

 

Hva blir neste? Jeg tipper på en av de andre DC-karakterene som allerede er laget film om. Banner (Hulk), eller Parker (Spider Man) kanskje.

 

EDIT: Mulig at noen av disse er fra Marvel-universet, når jeg tenker meg om. Men nVidia tar vel kanskje navn fra begge leire.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...