Gå til innhold

[Løst] Bildekritikken en CPU-dødare?


Anbefalte innlegg

Ser når jeg manøvrer her inne at på Bildekritikken så brukes nesten konstant 100% av CPU i nettleseren (IE8)... :ohmy: , men inne på Forum brukes nesten ingenting (0-20%).... Hva kan dette komme av? Har ikke den store peilingen på det datatekniske, men synes f.eks. det er kjedelig å ikke kunne ha flere nettsider oppe sammen med digit. Slik var det ikke på gamle digit.....!

Har det noe med alle de store filene på Bildekritikken sammenlignet med knøttefilene på gamel digit???? Eg berre undrast!

(har uansett bestilt ny PC med et kvantesprang i ytelse etc... i forhold til dagens, så det er muligens kun min gamle traver det er et problem med... :whistle: )

Endret av smort1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser når jeg manøvrer her inne at på Bildekritikken så brukes nesten konstant 100% av CPU i nettleseren (IE8)... :ohmy: , men inne på Forum brukes nesten ingenting (0-20%).... Hva kan dette komme av? Har ikke den store peilingen på det datatekniske, men synes f.eks. det er kjedelig å ikke kunne ha flere nettsider oppe sammen med digit. Slik var det ikke på gamle digit.....!

Har det noe med alle de store filene på Bildekritikken sammenlignet med knøttefilene på gamel digit???? Eg berre undrast!

(har uansett bestilt ny PC med et kvantesprang i ytelse etc... i forhold til dagens, så det er muligens kun min gamle traver det er et problem med... :whistle: )

 

Jeg tviler veldig på at det har noe å gjøre med din ytelsen på din pc, smort1. Har en temmelig ny selv der ytelsen er mer enn bra til det meste. Dette får du selvsagt svar på av bedre kvalitierste en meg da :blush: det vil si fra de teknisk kyndige i digit. Benytter anledningen til å takke for hyggelig prat mens digit bare fungerte som samtaleforum, og selvsagt må jeg takke for aldeles nydelig Frieeele sluuuurpekaffe :) POstet en ha det og takk for praten post, men tror den forsvant og havnet et helt annet sted... Gangen i samtalen forstod jeg heller ikke så mye av, men registrerte at flere var innom:ermm: Ha en fin aften :)

Lenke til kommentar

Ser når jeg manøvrer her inne at på Bildekritikken så brukes nesten konstant 100% av CPU i nettleseren (IE8)... :ohmy: , men inne på Forum brukes nesten ingenting (0-20%).... Hva kan dette komme av? Har ikke den store peilingen på det datatekniske, men synes f.eks. det er kjedelig å ikke kunne ha flere nettsider oppe sammen med digit. Slik var det ikke på gamle digit.....!

Har det noe med alle de store filene på Bildekritikken sammenlignet med knøttefilene på gamel digit???? Eg berre undrast!

(har uansett bestilt ny PC med et kvantesprang i ytelse etc... i forhold til dagens, så det er muligens kun min gamle traver det er et problem med... :whistle: )

 

Jeg tviler veldig på at det har noe å gjøre med din ytelsen på din pc, smort1. Har en temmelig ny selv der ytelsen er mer enn bra til det meste. Dette får du selvsagt svar på av bedre kvalitierste en meg da :blush: det vil si fra de teknisk kyndige i digit. Benytter anledningen til å takke for hyggelig prat mens digit bare fungerte som samtaleforum, og selvsagt må jeg takke for aldeles nydelig Frieeele sluuuurpekaffe :) POstet en ha det og takk for praten post, men tror den forsvant og havnet et helt annet sted... Gangen i samtalen forstod jeg heller ikke så mye av, men registrerte at flere var innom:ermm: Ha en fin aften :)

 

TAkk selv du! Bare koselig med litt "kaffeslabberas" for å roe "nervene".... Nytt for meg også dette her ennå, men finner ut litt hver dag "so to speak".... Ha en alldeles fabelaktig aften inn i sommernatten. Her i gården blir det jazzing med fotoapparatet klar til gatefotos på en herværende Jazzfestival. Får håpe været holder seg på "oppholdssiden" ihvertfall...! :yes:

Lenke til kommentar

Dette høres litt merkelig ut. Det skal egentlig ikke være noe som er særlig CPU-krevende på siden.

 

Gjelder dette for alle undersider? Galleri, bildeside, forside, profilside osv.

Nei, definitivt verst på Bildekritikken, dernest forsiden (50-80%), info (30-70%) og Medlemmer (20-60%)..... (Bruker Windows XP).. Veldig rart i grunnen dette, at det skal være så store forskjeller.... !

 

Har en nyere miniPC med Windows7 Starter edition og IE9 (den har noenlunde samme tendens men ikke fullt så galt). :hmm:

Lenke til kommentar

Ser når jeg manøvrer her inne at på Bildekritikken så brukes nesten konstant 100% av CPU i nettleseren (IE8)... :ohmy: , men inne på Forum brukes nesten ingenting (0-20%).... Hva kan dette komme av? Har ikke den store peilingen på det datatekniske, men synes f.eks. det er kjedelig å ikke kunne ha flere nettsider oppe sammen med digit. Slik var det ikke på gamle digit.....!

Har det noe med alle de store filene på Bildekritikken sammenlignet med knøttefilene på gamel digit???? Eg berre undrast!

(har uansett bestilt ny PC med et kvantesprang i ytelse etc... i forhold til dagens, så det er muligens kun min gamle traver det er et problem med... :whistle: )

Har samme problem som deg!skjer bare på bildekretikken,trodde først det hadde noe med bildeproblemene eg hadde,samt pc funka dårligt,nå er bilde biten ordnet og pc rensett..,men sitter igjen med dette som går så tregt at eg nesten holder på å gi opp,ja ja vi finner vel ut av det etterhvert.funger fint på andre steder runt omkring på nettet. :ermm::w00t::hmm:

Lenke til kommentar

Det er nok flash-plugin'en som spiser all tilgjengelig kraft. Sjekk om det finnes en nyere versjon. Alternativt prøv firefox eller chrome.

Prøver Firefox nå og der er det ikke noe lignende problem. CPU ligger på et normalnivå fra 0-max 50% (men oftest ned mot 0%)..... Hva er denne flash-plugin for noe egentlig?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt trøbbel med demodigit i dag. Når jeg går fra forumet og inn i en tråd, og trykker på bildelinken så laster det en stund før jeg ender opp med en blank side. Har prøvd flere tråder med samme resultat. Da bruker jeg Opera. Med IE så er det rett inn uten trøbbel.

 

..

Men om jeg går til demo.digit.no og deretter inn i bildekritikken så åpner jeg bildene uten problemer med opera også.

...

Nå testa jeg igjen med Opera. Da kom jeg inn etter litt venting. Må jo oppdatere denne posten siden jeg ga tilbakemeldingen over.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg hadde 100% prosessbruk i bildekritikken jeg, problemet mitt er at etter at det ble lagt ut til denne eksterne serveren så får jeg ikke opp et eneste bilde.

Hverken på jobben eller hjemme, samme hvilken browser eller maskin, null bilder. Den står og jobber leeenge men sidene forblir like hvite.

Lenke til kommentar

Dette må vi se litt nærmere på! Det er jo uheldig at det ikke fungerer godt i Internet Explorer 8 uansett, siden det er den siste Internet Explorer versjonen tilgjengelig for Windows XP (som mange fortsatt bruker)

Har Windows Vista og som nevnt tidliger noe er ikke som det skal og går enormt tregt.

Håper vi/ :thumbup: du finner ut av det.

Lenke til kommentar

Dette må vi se litt nærmere på! Det er jo uheldig at det ikke fungerer godt i Internet Explorer 8 uansett, siden det er den siste Internet Explorer versjonen tilgjengelig for Windows XP (som mange fortsatt bruker)

Har Windows Vista og som nevnt tidliger noe er ikke som det skal og går enormt tregt.

Håper vi/ :thumbup: du finner ut av det.

Ser ut til å gå bedre i Firefox en IE iallefall (med unntak av skriving i Bildekritkken som går treeeeegt! :hmm:

Lenke til kommentar

Dette må vi se litt nærmere på! Det er jo uheldig at det ikke fungerer godt i Internet Explorer 8 uansett, siden det er den siste Internet Explorer versjonen tilgjengelig for Windows XP (som mange fortsatt bruker)

Har nå brukt Firefox ei stund og det går bedre enn med IE på min XP-maskin iallefall. Det som dog er problemet er skriving av kommentar i Bildekritikken, da fyker CPU'en opp i 100% med en gang og skrivingen går støtvis/hakkete..... Selve visningen av bilder osv. går helt normalt med CPU varierende fra 0-50, men oftes ned mot 0...

Ved kommentar i Forum er det absolutt ingen problemer, CPU ligger tilnærmet på 0 hele tiden.

Forstå det den som kan.... :hmm::no:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Dette må vi se litt nærmere på! Det er jo uheldig at det ikke fungerer godt i Internet Explorer 8 uansett, siden det er den siste Internet Explorer versjonen tilgjengelig for Windows XP (som mange fortsatt bruker)

Har Windows Vista og som nevnt tidliger noe er ikke som det skal og går enormt tregt.

Håper vi/ :thumbup: du finner ut av det.

Ser ut til å gå bedre i Firefox en IE iallefall (med unntak av skriving i Bildekritkken som går treeeeegt! :hmm:

Siden det er fler her som har forskjelige problemer,ser det ut som feilen kan ligge på sidene?? :hmm:

Lenke til kommentar

Vi tror CPU/ytelsesproblemene i Internet Explorer er fikset nå. Det var et litt hissig javascript som var synderen.

 

Vi opplever også en del trege lastetider mot serveren innimellom. Det er noe vi skal se på og ta tak i i løpet av morgendagen.

 

Javist, nuh går alt så mye bedre. Ned mot 0 i bruk av CPU på IE8 også... (etter å ha brukt F5 et par ganger). :thumbs:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...