Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forknytt på byen


Anbefalte innlegg

Jeg og kameraten min dristet oss til å ta en liten tur på byen på lørdag. Vi hadde selvsagt drukket oss ganske bedugget begge to, og sjanglet lattermilde nedover de mørklagte gatene i den nattestille delen av byen. Etterhvert tiltok støyen og livet. Vi ble oppslukt av det kaotiske utelivet i den breie hovergaten. Vi kastet oss hodekulls i den myldrende maurtua, der høye hæler klapret mot brolegninga og kjekke gutter med glætte sveiser og ulastelige skjorter svimet rundt, tilsynelatende trygge på seg selv og med godt utseende.

 

De blendende smilene, som rommet en umåtelig selvsikkerhet, brakte oss i trykkende beklemthet, der vi stod og så stjålent omkring oss på de deilige damene. Det fortonte seg etter en støkket stund som tåpelig at vi ikke deltok på moroa, men stod på anselig avstand og betraktet alt med store øyne.

 

Og så, mens vi stod der, stumme og forknytte, undret jeg meg: Hvordan kan to karer som oss - arbeidsledige og ikke akkurat de peneste eksemplarene av menneskeheten - konkurrere med disse karene??

 

Noen tips fra damene på hvordan man skal gå frem? (Eller for den saksa skyld; guttene...)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utstråling, sjarm og selvtillit!

 

Så lenge du er komfortabel med deg selv, og gir langt faen i hva alle andre mener, og har en sinnsykt kul kveld med gutta, er det mye lettere å dra andre med inn i denne sirkelen.

 

Hmm, høres interessant ut, men også avskrekkende.

Har du erfaring med dette?

 

Fluff: takk for det:)

Lenke til kommentar

Utstråling, sjarm og selvtillit!

 

Så lenge du er komfortabel med deg selv, og gir langt faen i hva alle andre mener, og har en sinnsykt kul kveld med gutta, er det mye lettere å dra andre med inn i denne sirkelen.

 

What he said, og arbeidsledig trenger man ikke å være for bestandig.

Lenke til kommentar

Få deg jobb som skribent! :p

Dra deretter ut på byen som et menneske som er fornøyd med seg selv.

 

Du trenger egentlig ikke å bli noe spesielt for å ha "høyere verdi" og selvtillit.

Men det er mye lettere å være fornøyd med seg selv om man oppnår noe man har lyst til.

Hvis jeg bare later meg en hel uke og drar på byen en lørdag, hvorfor skal jeg være fornøyd med meg selv?

Hvordan kan jeg ustråle selvtillit om jeg ikke er det?

 

Skaff deg et arbeid du liker først og fremst. Da slår du to fluer i en smekk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selvtillitt, god utstråling, vær deg selv og gi faen i hva de andre mannfolka skulle tenke om deg er egentlig de beste rådene en kan gi. Vær frempå, og ikke hver redd for å ta kontakt med andre. Går det bra så er det supert, og funker det ikke så bra - så er det forstatt gode muligheter for å komme i kontakt med andre. Det eneste som setter en stopper for å komme i kontakt med damene, er deg selv. Ikke hver redd for å gi det et forsøk. Be the change you want to see. Utseende spiller ikke så stor rolle så lenge du tør å være deg selv og slippe deg løs. Folk liker det, og du vil få mer oppmerksomhet. Og da vil det med en gang bli mye enklere å komme i kontakt med andre.

Lenke til kommentar

Hmm, høres interessant ut, men også avskrekkende.

Har du erfaring med dette?

De få gangene jeg har vært ute for å finne dame, har det heller funket dårlig. Det er aldri noe galt med meg/deg, men det er et kjøttmarked der ute på byen, og damene man snakker med får sjeldent vite hvem du er som person der og da.

 

De gangene jeg har vært ute med gutta eller veldig gode venner. Når vi har kost oss, ledd mye og generelt hatt det veldig gøy uten noen baktanker, har folk kommet bort til oss flere ganger på byen.

 

Et veldig godt eksempel. Har en god kompis, som var jomfru frem til en alder av 25 år. Han er kraftig, hårete, skalla og med veldig dårlig selvtillit. Han er så og si aldri på byen. Men en kveld var vi et par stykker som dro bort til han med øl og yndlingsmusikken hans. Vi drakk og koste oss og kødda oss imellom. Da vi dro på byen senere ble han sjekket opp av en av de fineste jentene jeg har sett hvertfall. Fordi han var i sin egen boble av awesomeness. På det tidspunktet takket han dog nei til jenta, da han sa han var med oss og skulle drekka mer, noe han angret litt på i senere tid :p men det er en annen historie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, høres interessant ut, men også avskrekkende.

Har du erfaring med dette?

De få gangene jeg har vært ute for å finne dame, har det heller funket dårlig. Det er aldri noe galt med meg/deg, men det er et kjøttmarked der ute på byen, og damene man snakker med får sjeldent vite hvem du er som person der og da.

 

De gangene jeg har vært ute med gutta eller veldig gode venner. Når vi har kost oss, ledd mye og generelt hatt det veldig gøy uten noen baktanker, har folk kommet bort til oss flere ganger på byen.

 

Et veldig godt eksempel. Har en god kompis, som var jomfru frem til en alder av 25 år. Han er kraftig, hårete, skalla og med veldig dårlig selvtillit. Han er så og si aldri på byen. Men en kveld var vi et par stykker som dro bort til han med øl og yndlingsmusikken hans. Vi drakk og koste oss og kødda oss imellom. Da vi dro på byen senere ble han sjekket opp av en av de fineste jentene jeg har sett hvertfall. Fordi han var i sin egen boble av awesomeness. På det tidspunktet takket han dog nei til jenta, da han sa han var med oss og skulle drekka mer, noe han angret litt på i senere tid :p men det er en annen historie.

 

Haha, det er et lite paradoks; Når man ikke tenker på noe, så skjer det automatisk. Hvis man bare slapper av de stive, anspente skuldrene, er seg selv og lar negative tanker oppløse seg i putrende oppstemthet!

Det er mye klok sannhet i dette!

 

Damn! Han kameraten din må ha en vilter gnagende anger i seg! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...