Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fjerning av fiskelukt fra bod. Mulig uten magi?


Anbefalte innlegg

Hei. For en stund siden blei det lagt igjen litt fiskekjøtt på parkett gulvet i en bod, da fryseren var full. Dette ble liggende en dag for lenge, så nå stinker det fisk i hele boden. Parketten er vasket flere ganger med grønnsåpe og zalo, men det stinker fortsatt. Nå trenger jeg litt visdom og veiledning .

 

Arealet på boden er ca 4-6 kvadrat meter. Jeg lurer på dette:

 

1) Hjelper det å bytte parkett? Er det vanskelig å gjøre selv, blir det dyrt hvis håndverker gjør det?

 

2) Går det ann å vaske +lufte bort lukten? Har den settet seg i veggene permanent? Kan folk leies inn til dette og blir det dyrt?

 

Jeg har ingen erfaring med oppusning og er 23 år, noen som har noen tips hva jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. For en stund siden blei det lagt igjen litt fiskekjøtt på parkett gulvet i en bod, da fryseren var full. Dette ble liggende en dag for lenge, så nå stinker det fisk i hele boden. Parketten er vasket flere ganger med grønnsåpe og zalo, men det stinker fortsatt. Nå trenger jeg litt visdom og veiledning .

 

Arealet på boden er ca 4-6 kvadrat meter. Jeg lurer på dette:

 

1) Hjelper det å bytte parkett? Er det vanskelig å gjøre selv, blir det dyrt hvis håndverker gjør det?

 

2) Går det ann å vaske +lufte bort lukten? Har den settet seg i veggene permanent? Kan folk leies inn til dette og blir det dyrt?

 

Jeg har ingen erfaring med oppusning og er 23 år, noen som har noen tips hva jeg burde gjøre?

Folk kan leies inn til det meste, ISS har en specops avdeling for intense lukter og slikt, (de tar seg av vaskingen av steder folk har død.

 

MEN har du forsøkt å vaske ned med salmiakk?? Det kan man gjør selv, og resultatet blir ikke for ille. Men hvert ENESTE mm^2 må skures over på alle 6 flater (vegger gulv og tak), og bruk en maske når du gjør det.

 

Bytte parkett er lett, og å leie inn folk til slikt er dyrere enn det er verdt, les om hvordan du gjør det og gjør det selv, (er nyttig lærdom).

 

-frank

 

PS: Grønnsåpe og zalo er ikke gode vaskemiddel!

 

EDIT: Grunnen til at man må vaske alle flater er fordi lukt spres med luften så gulvet er ikke det eneste stede lukten sitter. OG ikke bruk REN salmiakk da forsvinner malingen og tapeten på veggen :p

Endret av frankhaugen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...