Gå til innhold

Nytt minnekort til HTC Desire


Anbefalte innlegg

Jeg leter etter et nytt minnekort til min HTC Desire da 8GB begynner å bli veldig smått. Skulle derfor gjerne hatt 32GB.

 

På komplett ser jeg disse to:

Kingston microSDHC Card 32GB, Class4, (SDHC) til 549,- og Lexar MicroSDHC Card 32GB w/USB reader Class 10 til 519,-.

 

Den sistnevnte er billigere og tydeligvis raskere, pluss USB leser. Hva kommer dette av? Hvem burde jeg kjøpe? Andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør kjøpe Lexar, men det kommer vel ikke inn på lager før i oktober. Jeg var så heldig at jeg fikk mitt den 16. juni.

Har også Kingston kortet, har testet begge med CrystalDiskMark 3. På lesehastighet er det ikke den helt store forskjellen, var vel ca 19 MB/s på Lexar, 16 MB/s på Kingston.

Skrivehastigheten var ca 11 MB/S på Lexar, 5 MB/s på Kingston. Så skal du overføre store filer så går det merkbart raskere til Lexar.

Lenke til kommentar

Har lexarkortet i sensation, og kan anbefale det. Har forøvrig sett samme kortet på eBay til tilnærmet samme pris, så prisen hos komplett er god. Kingston har jeg også god erfaring med, men når det er dyrere og lavere hastighetsklasse, ser jeg ikke noen grunn til å velge det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Den sistnevnte er billigere og tydeligvis raskere, pluss USB leser. Hva kommer dette av? Hvem burde jeg kjøpe? Andre forslag?

Min erfaring er at det ikke er noe system i prisene på minnekortet. Kort med bedre spec kan mange ganger være billigere enn kort med dårligere spec. Dette kommer av at prisene generelt er på vei nedover (har vært, vil alltid være - husker at jeg betalte kr 2499 for 512 MB en gang), kombinert med at noen butikker ikke følger med på prisnedgangene. Du får minnekort både på Rimi og på tax-free på Gardermoen, men til noen utdaterte priser. Slå til på det som du mener er det beste kjøpet for deg. :thumbup:

 

Når det gjelder lesehastighet må du bare sørge for at kortet leverer data så fort at videospilleren din ikke hakker (med mindre den hakker fordi materialet du ser på har høyere bithastighet (eller hva det nå heter) enn den takler.) Bithastigheten er ofte oppgitt i headeren på videofila.

 

Skrivehastighet er lite relevant for meg, jeg starter bare filoverføringen og går en tur med bikkja, eller drikker kaffe. Når jeg er tilbake er som regel overføringen ferdig.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...