Gå til innhold

Spotify lansert i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilen min har ingen form for ut eller inngang for kabler. Det på en helt ny Golf. Men hadde det uansett ikke blitt en ganske skrøpelig lyd med en slik kabel?

 

 

Jeg tror nok ikke du hører allverden forskjell med den ene eller andre kabelen kontra brenne en plate. spotify har allerede komprimert og skrøpelig lyd. men den er litt mer komprimert på mobilplattformen. men i en bil så har du også andre faktorer som spiller inn imot lydkvaliteten. som foreksempel plasering av høytalerene etc.

Lenke til kommentar

Nå er det fortsatt 99,-/mnd for spotify. Om de øker prisen til 125,- som følge av norsk moms skifter i hvertfall jeg ganske fort over til wimp.

 

Og apropos bilstereo, man kan bruke aux-inngangen, men det er veldig mye tap i kabelen mellom bilstereo og lydkilde (mest vanlig med telefon nå om dagen?). Om det finnes bilstereo med digital inngang kunne man satt inn en minipc med f.eks. spotify, og synkronisert offlinelister via wi-fi hjemme før avreise.

 

En annen vinkling, hvorfor har vi enda ikke sett bilstereoer som kjører Android? Tenk deg en HTC Flyer (e.l.) i dashobordet.. Stående (eller liggende) i en dock, der lydsignaler overføres digitalt til bilens innebyggde forsterker med DA-konverter.. Igjen, synkroniser offlinelister over wi-fi før man setter ut på tur.

 

Dette kan kanskje bli stående som en utfordring til hardware.no folka:

Å lage en spotify- eller wimp-løsning for bil der DA-converter sitter i samme enhet som forsterkeren..

Pluss er det om det er brukervennlig og tar seg ok/bra ut i bilen..

Endret av Finholt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og apropos bilstereo, man kan bruke aux-inngangen, men det er veldig mye tap i kabelen mellom bilstereo og lydkilde (mest vanlig med telefon nå om dagen?). Om det finnes bilstereo med digital inngang kunne man satt inn en minipc med f.eks. spotify, og synkronisert offlinelister via wi-fi hjemme før avreise.

 

En annen vinkling, hvorfor har vi enda ikke sett bilstereoer som kjører Android? Tenk deg en HTC Flyer (e.l.) i dashobordet.. Stående (eller liggende) i en dock, der lydsignaler overføres digitalt til bilens innebyggde forsterker med DA-konverter.. Igjen, synkroniser offlinelister over wi-fi før man setter ut på tur.

 

Dette kan kanskje bli stående som en utfordring til hardware.no folka:

Å lage en spotify- eller wimp-løsning for bil der DA-converter sitter i samme enhet som forsterkeren..

Pluss er det om det er brukervennlig og tar seg ok/bra ut i bilen..

 

Bilsteroen min har Blåtann. Den er kjøpt for 3 år siden og kostet da ikke mer enn 2000,-. Den støtter både avspilling av musikk og handsfree. Ganske praktisk.

Lenke til kommentar

Bilen min har ingen form for ut eller inngang for kabler. Det på en helt ny Golf. Men hadde det uansett ikke blitt en ganske skrøpelig lyd med en slik kabel?

Det var nok mulig å bestille noe MMI-løsninger til den Golfen din, slik man har i Audi. Stikker du innom nærmeste Møller er det helt sikkert mulig å ettermontere enten en dock til telefonen din, og muligens en AUX-ledning om du ønsker det. Hvis du derimot har en iphone kan du kun bruke itunes til å spille av musikk ved docking, så da må du ha AUX.

 

Å hive inn en ny spiller i bilen (kanskje ikke i Golfen, men i Corollaen?) er jo en veldig enkel sak, og da kan du ha både AUX, Bluetooth og USB om du vil. Hvis du velger "best quality" på lagringsalternativer under instillingene på Spotify lagrer den i 320kbps, som er ganske så god kvalitet. Kabelen er det ingenting å si på, så lenge du kjøper en god kabel, altså ikke fra Biltema eller Clasern.

 

Selv har jeg Spotify på mobilen og hører på spillelistene mine via AUX i både Honda CRV 99, brukte det daglig i min tidligere VW Transporter fra 82 også. Ganske greit egentlig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...