Gå til innhold

HTC sensation eller Samsung Galaxy SII?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge telefonene er meget gode mobiltelefoner. Du vil neppe bli skuffet uansett hvilken av dem du velger.

 

Jevnt over er Samsung Galaxy S II en teknisk noe bedre telefon, men ikke vesentlig forskjell.

 

De store forskjellene på telefonene finner en i skjerm og internminne.

 

SGS2s skjerm er meget god på fargekvalitet og kontrast som gjør den meget egnet til å se på film, tv-serier og bilder. Sensation har derimot ca. 30 % flere pixler enn SGS2, noe som gjør skjermen meget skarp og klar. Dette er mest nyttig hvis en driver med web-surfing osv siden det gjør det enklere å lese liten tekst.

 

SGS2 har betydelig mer internminne enn Sensation. SGS2 har 16gb internminne med mulighet til oppgradering til 48 gb med minnekort. HTC sensation har bare 1gb internminne og kan oppnå 33 gb med minnekort.

 

Anbefaler deg å ta deg en tur til en butikk som har dem utstilt. Prøv begge og se hvilken du liker best.

Endret av Willzyx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kudos til forrige poster for balansert og saklig innlegg. Jeg kan forøvrig legge til at skjermen på Sensation med sin qhd-oppløsning (16:9, mot SGSii 5:3) er bedre tilpasset formatet på film, men den er - i det minste ved direkte sammenligning - tydelig bassere, og sortnivået er udiskutabelt dårligere. SGSii støtter visstnok også flere videoformater ut av esken uten at det er noe problem.

 

Delvis pga design, og delvis pga skjermformatet er Sensation noe smalere enn SGSii. Den er imidlertid noe tykkere og endel tyngre. For meg _føltes_ imidlertid SGSii for lett, og plasten ga ikke overveldende opplevd kvalitetsfønelse. Sensation føles nesten massiv, uten at jeg syns den er en stein i lomna. Som forrige poster må jeg bare anbefale at du tester ut begge i butikk for å finne din preferanse.

Lenke til kommentar

Takk for saklige svar. Jeg synes begge telefonene er fine. Sensation er kanskje hakket mer behagelig å holde, men liker veldig godt farger og kontrast på GSII, virker som skjermen også er mer lyssterk. Tror det blir SGSII.

Yes, jeg har prøvd mer eller mindre alle tlf, og knust en iphone 4 etter jeg fikk SGS2, you won't regret it :)

Lenke til kommentar

Jeg står mellom disse to selv. Heller mot HTC fordi jeg alltid har likt merket og lenge har vurdert en telefon. Spesielt HTC Sense liker jeg godt.

Noen formening om SGSII softwaremessig i forhold til HTC Sensation? Begge kommer med Android, men hvordan er forskjellen med Sense i praksis? Personlig synes jeg funksjonene og det Sense bringer er verdt litt dårligere specs ellers, men hva vil dere som har brukt begge si om dette?

 

EDIT: Kan man snu S2 og få bredt tastatur?

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

 

EDIT: Kan man snu S2 og få bredt tastatur?

Ja :)

 

Jeg stod også mellom disse to, men valgte sgII

angrer absolutt ikke. Elsker kamera, skjermen og hvordan den ligger i hånda. batteriet er helt ok, mange mener sensation er dårligere på batteriet - da utgår den glatt. SGII er det minimumet av hva jeg syns er ok :)

Endret av Scrabble
Lenke til kommentar

Jeg står mellom disse to selv. Heller mot HTC fordi jeg alltid har likt merket og lenge har vurdert en telefon. Spesielt HTC Sense liker jeg godt.

Noen formening om SGSII softwaremessig i forhold til HTC Sensation? Begge kommer med Android, men hvordan er forskjellen med Sense i praksis? Personlig synes jeg funksjonene og det Sense bringer er verdt litt dårligere specs ellers, men hva vil dere som har brukt begge si om dette?

 

EDIT: Kan man snu S2 og få bredt tastatur?

Jeg synes HTC Sense er treigere(noe den er) i praksis.

 

Har akkurat fått hentelapp på SGSII nr. 2 :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! Blåser liv i en (av flere) eksisterende tråder i stedet for å starte en ny.

 

Min HTC Desire ser ut til å ha tatt kvelden, og jeg vurderer en oppgradering. Valget står selvfølgelig mellom HTC Sensation og Samsung Galaxy SII. Etter å ha lest en god del tester og bladd igjennom mange tråder her på forumet, heller jeg mot SII. Skjerm, minne og kamera er de utslagsgivende faktorene så langt.

 

MEN: Jeg har funnet 2 mulige ankepunkter som kan komme til å velte avgjørelsen i Sensations favør:

 

1) Galaxy SII ser ut til å sluke strøm når den er koblet til D-Link DIR-655 trådløs ruter. Jeg har ikke tenkt å koste på en ny ruter i tillegg til ny telefon.

 

2) Jeg får inntrykk av at SII ikke kan synkroniseres mot Outlook (offline, ikke via Exhcange) med den medfølgende programvaren. Offline synk av kontakter og kalender er et must, og for meg er det ikke aktuelt å synke via gmail eller andre nettjenester.

 

Ettersom en del av postene jeg har lest ang. problemene ovenfor er et par måneder gamle, lurer jeg på om dere, etter en tids bruk, kan berolige meg på et eller begge punkter. Har det f.eks. kommet oppdateringer som fjerner / reduserer problemet med strømforbruk ved oppkobling mot nevnte ruter, og finnes det gode (helst gratis) programmer som takler synkronisering av kontakter og kalender mot Outlook dersom Samsungs egen SW virkelig ikke gjør det?

 

Er takknemlig for alle innspill!

Lenke til kommentar

1) Galaxy SII ser ut til å sluke strøm når den er koblet til D-Link DIR-655 trådløs ruter. Jeg har ikke tenkt å koste på en ny ruter i tillegg til ny telefon.

 

Er takknemlig for alle innspill!

Fant en del innlegg på nettet relatert til DIR-655 og 802.11n i kombinasjon med WPA2-PSK/AES. Bytte fra AES til TKIP krypteringsprotokoll ser ut til å fjerne problemet.

 

http://www.droidforums.net/forum/droid-x-tech-issues/60782-wifi-connectivity-unreliable-aes-dlink-dir-655-a.html

Lenke til kommentar

1) Galaxy SII ser ut til å sluke strøm når den er koblet til D-Link DIR-655 trådløs ruter. Jeg har ikke tenkt å koste på en ny ruter i tillegg til ny telefon.

 

Er takknemlig for alle innspill!

Fant en del innlegg på nettet relatert til DIR-655 og 802.11n i kombinasjon med WPA2-PSK/AES. Bytte fra AES til TKIP krypteringsprotokoll ser ut til å fjerne problemet.

 

http://www.droidforums.net/forum/droid-x-tech-issues/60782-wifi-connectivity-unreliable-aes-dlink-dir-655-a.html

 

Takk for tips, det skal prøves! I mellomtiden har jeg prøvd følgende: Tilordne telefonen en fast IP-adresse på hjemmenettverket. Det ser faktisk ut til å ha hjulpet betraktelig på batteritiden. Har ingen vitenskapelige målinger for å dokumentere dette, men mens jeg tidligere måtte lade to ganger pr døgn selv med minimal bruk, er jeg nå oppe i en gang pr døgn med moderat bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...