Gå til innhold

Få ut ødelagte skruer fra kabinett ramme?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skulle skru ut hovedkortet pga at jeg skal bestille nye deler etterhvert. Jeg tenkte at jeg skulle bruke samme kabinettet, men nå ser det mørkt ut. Tydligvis så har jeg skrudd hovedkortet litt hardt. Dette gjør at skrugjernet bare går rundt, men ikke skruene. Så på en måte er vel skruene ødelagt, men jeg vil helst få dem ut. Noen som har opplevd dette selv og kanskje vet hva løsningen for å få løst problemet? Hvis jeg ikke får løst problemet, så må jeg kjøpe nytt kabinett. Det hadde jeg tenkt til å prøve å unngå.

Siden at jeg har et Lian Li kabinett, så kan jeg skru ut Hovedkort plata, så det blir litt enklere å komme til.

 

Noen som har noe tips til hva jeg skal gjøre?

 

 

Hilsen. wil.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten må du borre ut skruen ved og borre gjennom hele skruen med en tynnere borr så den kollapser og restene lett kan fjernes.

 

Ellers kan du kjøpe en grisepikk/skrueuttrekker, på biltema får du sett fra 50kr og oppover.

Den har en konisk borr på fronten som går motsatt vei av skruens gjenger, så den borrer seg 1-2mm nedi skruehodet så når den får tak skrur ut skruen.

19-2248_l.jpg

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det er gjengene som er ødelagt, men iallefall så er det ikke noe spessielt spor på skruehodene.Så på en måte kan man si at skruene er ødelagt. Jeg prøvde å skru på undersiden av plata, men det gikk dårlig det også. Æsj. Blir det nytt kabinett da. Hadde egentlig tenkt til å slippe det.

Lenke til kommentar

Sålenge du fortsatt har skruehode så kan du helt fint bruke en skrueuttrekker, borre ut skruen er også raskt gjort.

 

F.eks performancepcs selger også løse hovedkort plater for lian li Her.

 

Netshop har vel også 2stk, du kan gjerne prøve kontakte netshop om de kan skaffe for akkurat ditt kabinett om de ikke har din modell.

(evnt også spørre om de har et kabinett stående som er kommet i retur/levert skadet de kan ta platen fra)

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Takk for tipset Cruzader :). Det så intressant ut det der. Så litt mørkt på at jeg måtte kjøpe nytt Kabinett, selv om det i seg selv kanskje ikke vært så dumt. Jeg fant sånn Hovedkort plater der som de hadde, men vet du om det er så spessefikk for enkelte modeller eller passer de, til de fleste Midi kabinettene?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det kabinettet jeg har heter Lian Li PC-60A Plus II eller Lian Li PC-60B Plus II. Finner ikke ut hva det heter, men jeg så på nett og fant bilder som lignet iallefall, så jeg tror kanskje det er riktig kabinett. Er et eldre type Lian Li kabinett.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Da er problemet løst. Jeg fikk en på jobb til å bruke borr, også brukte han vel flatjern bits og fikk tilslutt ut skruene slik at Hovedkortet kunne taes ut. Kan vel si at jeg er fornøyd med det ja. Slapp og kjøpe nytt Kabinett da og det er bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...