Gå til innhold

Ny PC, maks 11000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dropp AMD-hovedkortet og sleng på en SSD-disk. Det har ALT å si for komforten :o) Du kan også klare deg med 5-600W strøm med mindre du skal kjøre crossfire i fremtiden. Da kan du spare enda mer og ha råd til fetere SSD. Pass på at Vengeance-rammen er svært stor, og kan komme i konflikt med en evt tredjeparts cpu-kjøler. Vanlig Corsair XMS3 er safe dog.

Lenke til kommentar

Ser nå at en 2500K er mer å foretrekke. Takk for det tipset srbz.

 

Ønsker å ha en såpass stor strømforsyning dersom jeg skulle kjøre CF / SLI i framtida :)

Skal ha SSD-disk, men det blir ikke aktuelt i første omgang.

 

Noen som har forslag til en annen skjerm i samme prisklasse ?

Lenke til kommentar

Bytt til Dustin.no, så sparer du over 500 kr med en gang.

Så bruker du XFX Black Edition 750W som PSU, som er både bedre og billigere enn HX 750W.

Du kan finne billigere RAM-brikker, enten Kingston HyperX eller Corsair XMS3 1600MHz CL9 burde du kunne finne i 2x4GB-pakke til under 600 kr.

 

Define XL er et kabinett jeg ikke skjønner hvem det henvender seg mot:

1. Det kjøler dårligere enn R3.

2. Det støyer mer enn R3.

3. Du får stort sett kun plass til enda flere HDDer, som i de færreste tilfeller er interessant med tanke på at ingen hovedkort kommer med mer enn 8 SATA-porter meg bekjent.

4. Det har ikke plass til EATX, som er en av veldig få grunner til å velge et fulltower.

5. De færreste har faktisk bruk for et fulltower, og til tross for at mange tror kjøling blir bedre med mer plass kreves det mer viftekraft for like god kjøling.

Bytt til et bedre kabinett, om du skal ha fulltower er NZXT Phantom eller Silverstone Raven 03 kabinetter som kan anbefales sterkt. Eller CM 690 II Advanced, Define R3, 650D eller 600T om du heller tar midtower.

Lenke til kommentar

Define-serien til Fractal har også mulighet til å legge PSU-kabler bak hovedkortplaten, men Define XL er rett og slett så stort at de færreste PSUer har lange nok kabler til å trekkes helt frem dit de skal. Dermed må kablene henge løst midt i kabinettet, noe som igjen hemmer luftflyten, for ikke å snakke om at det ser rotete ut og kan være i veien dersom du etterhvert monterer et ekstra skjermkort, flere disker etc.

 

Dell U2311H er en svært rimelig IPS-skjerm, og er sannsynligvis et veldig godt kjøp til bildebehandling.

Selv har jeg G2420HD og er godt fornøyd med den, men nå er ikke Photoshop et av mine bruksområder heller.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...