Gå til innhold

Vi klarer ikke å bruke det vi kjøper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med DLNA kan du på TVen se filmer fra PCen uten at det er noe direkte tilkobling mellom disse to. Det er ikke alltid det tar seg ut med en HDMI-kabel strukket gjennom stua, så dette er så absolutt en fin funksjon.

Jeg tar heller jobben med å skjule kablene enn å leve med et dårlig brukergrensesnitt.

Selv om f.eks. TV'er har en haug med innebygde funksjoner som er mer eller mindre fornuftige, så vil jeg ikke tro at majoriteten av bruker merker at de er der i det hele tatt. Så lenge det fungerer som TV er jo selv bestemor happy. Det burde ikke skape noe frustrasjoner.

Bortsett fra det faktum at det brukes mye tid hos fabrikantene på å lage funksjonaliet som ingen (eller få) benytter. Denne tiden kunne heller vært benyttet til å bedre kjernefunksjonaliet på produktene (som bedre bilde på TV, bedre lyd fra forsterkere, etc).

 

Du får filmene listet opp etter navn og bilde som kan slides enkelt bortover i ett fint brukergrensesnitt. Hva mere trenger du? Alle har ikke behov for en nas server med 1000 filmer og bilder. Snakker om ola nordmann her og ikke de på hw. Det er heeelt andre behov.

 

Mer enn godt nok for mannen i gata. Problemet at han vet ikke åssen han skal få satt det opp og det opplyses også lite om DLNA/allshare på butikker.

Lenke til kommentar

hva legger man i det at "ikke vet hvordan fungerer"? Jeg kan f.eks fint bruke en mikrobølgeovn, men hvordan mikrobølgene genereres vet jeg jo ikke.

Det ligger en forskjell fra å trykke på "på"-knappen og få 30 sek med full effekt, til å innstille ovnen for tining av brød, kjøtt. Grillfunksjon har noen mikrobølgeovner, osv osv.

Jeg tror folk har blitt for bortskjemte og late til å ønske å oppnå noe. Dette er tildels utviklere sin feil, men er nå vi som kjøper produktene.

 

Er ikke uvanlig her i huset at min mor ønsker å se film, og det enkleste (og dyreste) er å leie fra Get fordi det tar 4-5 trykk med kontrollen og er ganske intuitivt for hvordan det skal gjøres. Alternativet er å se en film fra PC-en, som da krever å slå på PC-en, finne filmen, åpne filmen, sette på subtitles, bytte kilde på TV-en, bytte kilde for anlegget osv osv når "hun bare vil se en film". Vi har så mye å tenke på at vi vil tenke på minst mulig :) .

Lenke til kommentar

Hvem var egentlig ute først med nettsurfing på tv.

Jeg vet at altibox har gjort et forsøk der man kan surfe på tvn og lese e-posten der .

Å surfe på nett via tv funger ikke på dere system i hvertfall

 

Hvor har man det fra at det er så mange som ønsker alle disse funksjonen.

Tanken er nok å det skal erstatte pcen .

 

 

Med alle de unyttige funksjonene så har jeg begynt å lure på om der slik fordi folk har forskjellige ønsker /behov ?

Lenke til kommentar

Vell, antar jeg er ikke med i denne undersøkelsen, i allefall ikke av de som svarer ja.

Uansett, trådløs overføring av bilde vil jeg ikke ha, trådløst er for upålitlig kontra kabel.

 

Eneste er WLAN hvor jeg har hatt Linux til Linux (2 bridgete rutere som begge har 3 parts Linux firmware.) som har vært såpass stabil at jeg vil gi det "Seal of approval" for å si det slik, men kommer du med en kabel istedet så bytter jeg GLEDELIG ut den trådløse biten.

Ellers skjønner jeg Tran her, men tenker vell mer på Windows programvare i dette tilfellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En liten tanke..

 

Hvorfor ikke bare gjøre det så lett som overhodet mulig, men i tillegg kunne velge avansert modus? Er jo bare å lage to versjoner av GUI'n, de som vil ha det enkelt får det rett ut av boksen, og "alle" klarer å bruke det, også kan vi som vil ha det avansert og ikke propietært gjøre hva vi vil via Avansert mode? Det ville gjort det hele mye bedre for alle.

Lenke til kommentar

En liten tanke..

 

Hvorfor ikke bare gjøre det så lett som overhodet mulig, men i tillegg kunne velge avansert modus? Er jo bare å lage to versjoner av GUI'n, de som vil ha det enkelt får det rett ut av boksen, og "alle" klarer å bruke det, også kan vi som vil ha det avansert og ikke propietært gjøre hva vi vil via Avansert mode? Det ville gjort det hele mye bedre for alle.

 

Nå er det enkelt dataprogrammerer som har det.

Problemet er at man måtte ha langt mere en bare 2 meduser for tilfredsstille forbrukerene.

 

 

Det er også derfor at operativsystemene kommer i flere versjoner samtidig som man kan juster dem i nesten alle retninger

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...