Gå til innhold

Marsipankake med bunn av brownies? Good or bad?


Anbefalte innlegg

Fikk bare plutselig en ide om en slik kombinasjon :!:

 

Hva tror dere? Blir det for mektig? For mye av det gode? Har kanskje noen allerede laget en sånn blanding og har synspunkter/erfaringer?

 

Brownieskaken erstatter naturligvis bunnen til en typisk 3-lags marsipankake (bløtkake med marsipanlokk) med krem og jordbær, sånn at ikke kaka blir uvanlig høy.

 

 

Edit: It's good! Se post 13 for resultetbilder :dribble:

Endret av Peat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Vanskelig å forstå, skal du ha en brownies med marsipan trekk, eller skal du lage en tradisjonell marsipankake med flere lag, bare med brownies istedenfor bløtkake?

Lenke til kommentar

Brownies blir bunnen til hele kaka, deretter lagvis syltetøy/krem/sukkerbrød som på en tradisjonell bløtkake (vanligvis 3 lag sukkerbrød, her 2, kanskje bare 1.., siden brownies går som det nederste laget). Deretter marsipanlokk over hele kaka.

 

Hmm...blir kanskje litt voldsomt med marsipan?

Lenke til kommentar

Tror det blir godt. Har selv laget "kompromisskake" flere ganger, dvs sjokoladekakebunn delt i to med sjokoladekrem mellom, og så krem og marsipan utenpå. Kalles kompromisskake fordi jeg elsker sjokoladekake og gubben liker best marsipankake.

Lenke til kommentar

Bedre sent enn aldri!

 

Jeg tok bilder underveis av skapelsen :p

 

IMG_3530%20%28Large%29.JPG

Brownies med avkutta ender

 

 

 

IMG_3541%20%28Large%29.JPG

jorbær som har ligget over natta i litt sukker

 

 

 

IMG_3548%20%28Large%29.JPG

 

 

 

IMG_3551%20%28Large%29.JPG

 

 

 

IMG_3557%20%28Large%29.JPG

 

 

 

IMG_3566%20%28Large%29.JPG

Kliner vanlijekrem over browniesbunnen. Jeg la ikke jordbær her for jeg var litt urolig for hvordan kaka skulle henge sammen med bunnen..

 

 

IMG_3567%20%28Large%29.JPG

 

 

 

IMG_3569%20%28Large%29.JPG

 

 

 

IMG_3570%20%28Large%29.JPG

 

 

 

IMG_3572%20%28Large%29.JPG

 

 

 

IMG_3573%20%28Large%29.JPG

 

 

Jeg hadde visst glemt å ta bilder like etter å ha tatt på kremfyllet og den andre delen av sukkerbrødet :p

Fortsettelsen følger:

 

 

IMG_3579%20%28Large%29.JPG

 

 

 

IMG_3582%20%28Large%29.JPG

 

Oh - jeg hadde visst også glemt å ta bilder under "konstruksjonen" av marsipanlokket:( Målebånd og enkle matematikkunskaper ble brukt veldig flittig, men som dere ser på resultetet glemte jeg å ta med overhead i beregningene. Kaka var også ikke helt kvadratisk, så det hjalp også til resultatet.

 

Til info så gikk det cirka 350g marsipan til det lokket. Den kunne vært tynnere, men jeg turte ikke siden det var ille nok å få den løs som det var (uten å revne..).

 

IMG_3585%20%28Large%29.JPG

 

 

 

IMG_3586%20%28Large%29.JPG

 

 

Til tross for det amatøriske utseendet (egentlig var planen om å dekke sidene helt, slik at bunnen ble skjult) ble dette veldig bra! Første gangen jeg lagde marsipanlokk også *stolt*

 

Dama ble også veldig fornøyd - med tanke på at jeg cirka aldri baker :D

Endret av Peat
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...