Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hjelp - maskinen starter ikke, kommer ikke inn i Bios


Anbefalte innlegg

Heisann. JEg har ett alvorlig problem på pcen.

Den vil rett og slett ikke starte.

Selve maskinen starter, men kommer ikke frem i bios mode eller noe. Dette skjedde rett etter oppdatering. Så skulle den restarte. Har prøvd med to forskjellige skjermkort og får ikke bilde. Har også prøvd alle de forskjellige PCI-Express utgangene til kortet. Hva er problemet?

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man har også en liten CLEAR CMOS-jumper på hovedkortet da. Mye enklere, og definitivt raskere metode å teste ut først. Jumper er som regel rett ved siden av batteri, på bildet over ser det ut til at den er til høyre for batteri.

 

Slå av pc, flytt jumper ett hakk, vent ett sekund, flytt den tilbake, slå på pc og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Tusen takk! :D Det fungerte å fjerne CMOS batteriet. Så nå går pcen opp igjen. Nytt problem har oppstått da..

 

Please insert proper boot device...

 

Dette kommer når loader boot inn i default mode, og når jeg har selv valgt at OS disk skal være boot device.

Har prøvd å kople ut alle diskene utenom boot device disken. Har også prøvd å starte pcen opp ifra OS disk ved å trykke F8 ender forsatt opp med samme problemet.

Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd å tatt ut harddisken med operativsystemet på og koblet den til en annen datamaskin (pass på at ikke den andre maskinen booter fra den du satte inni), for å se om du i det hele tatt klarer å utforske harddisken.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...