Gå til innhold

angrer på valg av netcom abonnement


Anbefalte innlegg

hei var å henta ut en xperia arc i dag med forlengelse av netcom 12 mnd i dag hos expert.

betaler vel 4-500 kr i med med det nye abonnemanget (M) før hadde eg flexi talk 199,-

Saken er det at eg angrer på 2 måter.

1 jeg jobber på sjøen 6 mnd i året uten netcom dekning.

2 handsfree opplegget som er montert (Nokia 616) i bilen støtter ikke denne telefonen.

lurer på om det er muligt for meg å gå til expert i morgen å be dem om å endre fra (Medium) til (Flexitalk) eventuelt betale mellomlegg.

Kan eg kjøre angrefrist på dette ??

Litt dumt å betal 4-500 kr pr mnd jeg ikke har dekning på telefonen.

Alternativet er å ha tvilling sim i bilen men dette koster 30,- pr mnd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke ringer/bruker mobilen mens du er på sjøen så blir du uansett fakturert minimum 99 kr mnd for Flexitalk + kostnad for nedbetaling av mobiltelefonen. Det er en ganske stor degradering fra Fastpris Medium og til Flexitalk , husker ikke om det ble fullt brudd eller et mellomlegg.

Endret av Lumpness
Lenke til kommentar

ok så det er ingen mulighet til å få endre abonemanget hos expert da.

vet dere om noen måter å få paret sammen handsfree settet ibilen (nokia 616) med denne xperia arc telefonen via bluetooth. eller er det ingen vei uten om tvilling sim

 

Det kan være at butikken lar det endre kjøpet slik at du kan bytte abonnement. Normalt så tror jeg ikke det er mange butikker som går med på det, men siden det ikke er snakk om å annullere kjøpet, men bare endre abonnementet telefonen er kjøpt med, så kan det være verd et forsøk. Kanskje du treffer på en hjelpsom sjel.

Lenke til kommentar

Om du ikke ringer/bruker mobilen mens du er på sjøen så blir du uansett fakturert minimum 99 kr mnd for Flexitalk + kostnad for nedbetaling av mobiltelefonen.

 

Minstefakturering er det kun utenfor avtaletid, når man ikke har nedbetaling på noen mobiltelefon. I avtaletid, når man betaler en fast månedsavgift, så er det ingen minstefakturering.

Lenke til kommentar

Eventuelt du kan ringe rett til Netcom...

 

NetCom kan ikke gjøre det, da en endring av abonnementet trolig medfører endring av prisen på mobiltelefonen. Om det i det hele tatt lar seg gjøre så er det forhandleren som må gjøre det.

 

Er det ikke slik at uansett hvor du kjøper mobil, om det så er i NetComs webshop eller hos elkjøp o.l. så er mobilen subsidiert av NetCom? At du har "lånt" den så og si. De går til forhandlere for en viss sum, og antar de får en slags provisjon på sine salg, men du nedbetaler jo mobilen til Netcom gjennom den ekstra månedsavgiften som utgjør nedbetalingen av mobillånet. Så om du skal endre abonnement så sier det seg jo selv at det er Netcom du skal snakke med, siden de er eierne av abonnementet.

Lenke til kommentar

Om du ikke ringer/bruker mobilen mens du er på sjøen så blir du uansett fakturert minimum 99 kr mnd for Flexitalk + kostnad for nedbetaling av mobiltelefonen.

 

Minstefakturering er det kun utenfor avtaletid, når man ikke har nedbetaling på noen mobiltelefon. I avtaletid, når man betaler en fast månedsavgift, så er det ingen minstefakturering.

 

Det blir nok mer riktig det ja, for da er jo prisen kommet opp i 99 kr den mnd da om man fks skulle kjøpt seg Flexitalk 99

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at uansett hvor du kjøper mobil, om det så er i NetComs webshop eller hos elkjøp o.l. så er mobilen subsidiert av NetCom? At du har "lånt" den så og si. De går til forhandlere for en viss sum, og antar de får en slags provisjon på sine salg, men du nedbetaler jo mobilen til Netcom gjennom den ekstra månedsavgiften som utgjør nedbetalingen av mobillånet. Så om du skal endre abonnement så sier det seg jo selv at det er Netcom du skal snakke med, siden de er eierne av abonnementet.

 

Dersom man skal endre mellom to abonnementstyper så ringer man operatøren ja, men i dette tilfellet er det snakk om å endre en kjøpsavtale mellom selger og kunde, og operatøren må da holdes utenom. Dersom man skal endre til et dyrere abonnement så kan man ringe direkte til operatøren, da de som oftest godtar denne type endringer uten å kreve betaling fra kunden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...