Gå til innhold

Begrense internett


Anbefalte innlegg

Jeg har fiber hos Telenor og lurer på om det finnes noe muligheter for meg å begrense internettbruken på barna.

Skulle gjerne hatt en mulighet for å koble ut nettet til et gitt klokkeslett.

Finnes det en mulighet for dette?

Alle har hver sin PC så jeg må kunne koble dem ut på mac nummer e.l.

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde ikke det gå an å gjøre i en router? Har ikke gjort dette selv.

 

Et alternativ kan være å få montert tidsstyring på den aktuelle elektriske kursen og sørge for at kontrollen er låst inn i noe kun du har nøkkel til. Men da blir alle barna dratt over en kam. Det er jo nok å sørge for at eksempelvis den trådløse routeren mister strømmen til gitt klokkeslett, slik at de ikke får kommet på nett.

 

Å konfigurere ting i router er ett mye billigere alternativ om du får gode svar, eller setter deg grundig inn i hvordan man setter opp router' til å gjøre nettopp det du ønsker.

Lenke til kommentar

Hei!

Takk for svar!

Kunne gjerne tenke meg å ha tilgang selv, etter barna var koblet av :)

Skulle vært et valg som lot meg velge hvilke maskiner og hvilke klokkeslett.

De eldre barna litt senere på kvelden.

Skulle jo tro at dette var en enkel sak i 2011, men jeg har enda ikke funnet en fullgod løsning.

Mener det skal være unødvendig å montere ENDA mer bokser på veggen :)

 

Men takk for svar, og god sommer :D

Lenke til kommentar

Min D-link 655 har visstnok tidsinnstilling på trådløsdelen slik at du kan skru denne av etter et bestemt klokkeslett. Lar du barna koble til trådløst vil nettet forsvinne på det tidspunktet du velger f eks fra klokken 22.00 til klokken 10.00 neste dag.

Lenke til kommentar

Har forstått det slik at da må en installere dette programmet på ALLE PC og MAC'er. Dette er litt ugunstig og kostbart. Ser ut som om jeg må gå for å kjøre alt via enda en router som lar meg kontrollere hver enkelt mac nummmer. Kjedelig at ikke Telenor har dette integrert i sin router...

Lenke til kommentar

Min D-link 655 har visstnok tidsinnstilling på trådløsdelen slik at du kan skru denne av etter et bestemt klokkeslett. Lar du barna koble til trådløst vil nettet forsvinne på det tidspunktet du velger f eks fra klokken 22.00 til klokken 10.00 neste dag.

 

Takk!

Tror dette blir løsningen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...