Gå til innhold

Nikon d3100 eller d5100


d3100 eller d5100  

9 stemmer

  1. 1. D3100 eller D5100

    • D3100
      0
    • D5100


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal kjøpe meg nytt kamera ,og vurderer om jeg skal velge Nikon d3100 eller d5100.

 

Har d3000 fra før og skal selge den til min mor og derfor vil jeg oppgradere til nyeste Nikon-kamera.

 

Spørsmålet er om det er verdt å bruke ca.7500kr. (d5100) ,eller ca.5000 kr.(d3100)til min bruk.

 

d3000 har blitt brukt til konfirmasjon/sammenkomster,bilder av byen min ,blomster,dyr o.l.

 

Er dette nok til å oppgradere til d5100? hvis interressen blir større ,eller holder det med å kjøpe d3100 til min bruk?

 

Har sett på noen alternativer d3100 eller d3100 eller rett og slett d5100 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke savnet noe spesielt med D3000, og ellers likte det, så vil D3100 være en merkbar oppgradering i bildekvalitet. Kanskje er det lurt å bruke mellomlegget på noe annet? Blits eller et objektiv til, f.eks.

Jeg er i grunn enig med deg. Men det er en ting som D5100 har som jeg synes er viktig - en utvippbar skjerm. Nyttig til filming, finjustering av fokus ved makro-fotografering og kjekt å ha når du må holde kamera over hodet for å få tatt bildet. For meg, så er det verdt merprisen; for andre totalt bortkastet.

Lenke til kommentar

Jepp, står i kundeavisen som kom i posten her.

Kundeavisen ligger på hjemmesiden også!

jaså men :thumbup: takker :)

6999,- er en knallfin pris!

Tror forresten ikke det går an å kjøpe den igjennom webbutikken Deres. Expert kjeden er spredd rundt omkring i landet, så De fleste har muligheten her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...