Gå til innhold

– The Old Republic er gigantisk (PC)


Anbefalte innlegg

Har ikke helt trua da 4 av 8 klasser er "jedi". Det jeg likte så godt i SWG var at det var så likt et "ekte" (vist vi kan bruke det ordet) Star Wars miljø som det lar seg gjøre. Det var så mye mer å gjøre enn kun slåssing, og vi fikk en følelse av en ekte community hvor players sto for alt.

 

Når et star wars spill gjør hvor over 50% av alle spillerne er Jedi forsvinner Star Wars følelsen for min del.

 

 

 

 

Og hvor "mange" raser er det i spillet? kun humans vs Zabrak?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ligger masse beta informasjon her.

 

http://betacake.blogspot.com/

 

Edit:

Og hvor "mange" raser er det i spillet? kun humans vs Zabrak?

 

Det er 9 bekreftet raser så langt

# Human - ALL

# Mirialans - JC SM

# Miraluka - JK JC

# Twi'lek - SM JC SI

# Sith Pureblood - SW

# Zabraks - TR JK SI BH

# Rattataki - BH SI

# Chiss - IA

# Cyborg

Endret av SpyHunterX
Lenke til kommentar

Det var no bra da! har ikke lest så mye i denne tråden, er det noen som Beta tester dette spillet? Lurer på hvordan crafting er i dette spillet.

 

Beta-testere er som alltid under NDA til spillet kommer i public beta eller BioWare / EA selv opphever NDA så mye informasjon fra det holdet får du neppe, og dette er noe mye av grunnen til at mengden med detaljert informasjon og videoer fra spillet er temmelig lunket spesielt om spillet skal komme tidlig neste år allerede.

 

 

Jeg er spilltester for The Old Republic nå.

Jeg skal ikke si så mye, det har jeg ikke lov til, men ett par ting har jeg lyst til å nevne:

 

- Det er spacebattles når du får skipet ditt, men dette er den største skuffelsen blant spilltesterne foreløpig. Ikke forvent noe særlig her.

- Det er tonnevis med bugs fortsatt i spillet som er rimelig frustrerende og som må ryddes opp i.

- De burde kanskje oppgradere grafikkmotoren (ja, her mangler alt, tilogmed basic anti-aliasing).

- Hva enhver Star Wars-fan som kremer i buksa hver gang han hører Star Wars måtte si om hvor mye bedre dette er enn andre MMO'er, etc., ta det med en stor klype salt.

Bortsett fra voiceacting og mulighetene til å ta gode/onde valg a la Mass Effect, så er dette en generisk MMO. En "WoW-klone" i verdensrommet om du vil. Ikke forvent så mye annet.

 

Spillet er veldig morro til tross for overnevnte. Jeg koser meg til tross for en del kjedelige sideoppdrag, en uferdig klient og in-game bugs. Men så liker jeg også WoW.

 

 

 

Pass deg nå, så du ikke røper for mye whistle.gif

Men du bekrefter jo på mange måter det jeg har trodd og forventet av Star Wars The Old Republic fra begynnelsen av, at de kjører den klassiske MMO-veien med litt BioWare krydder på toppen.

 

Ordet "WoW-klone" blir veldig ofte brukt, noe ufortjent i og med at Blizzard i all hovedsak bare har tatt alt som har fungert fra tidligere MMO-spill som EverQuest, Ultima Online med flere og pakket det inn i en mer attraktiv og komplett pakke satt til (etter min mening) et mer interessant univers.

 

 

Men ja, for de som håpet på at Star Wars The Old Republic skulle bryte alle bånd vi forbinder med klassiske MMO-spill blir nok skuffet. Grunnpilaren er den samme og det hele bygges egentlig på samme kjernen og logikken som driver de fleste andre MMO-spill deriblant Age of Conan, WarHammer Online, Aion osv..

 

Jeg forventer og tror det blir en fin blanding av World of Warcraft møter Star Wars Knights of the Old Republic om du vil. Hvor vi ser mye av det samme kampsystemet, en verden bygget opp på samme fundament som verden er bygget opp i World of Warcraft hvor kjernen og dynamikken blir veldig mye av det samme men hvor BioWare krydder det opp med sin brede erfaring innenfor RPG-markedet med full voice acting, en langt dypere, mer engasjerende og integrert storyline osv..

 

Hvorvidt de vil lykkes aner jeg ikke, BioWare har jo aldri utviklet et MMO-spill tidligere så til tross for at jeg er overbevist om at de kommer til å levere på story og voice acting så er jeg mer skeptisk til om de klarer å skape en dynamisk og åpen verden som fungerer i MMO-sammenheng. Det er viktig at de klarer å få verden til å føles stor og ubegrenset hvor spillerne står i fokus og styrer det meste så det ikke blir en haug av usynlige vegger og et script-basert spill som geleider spillere igjennom i grupper på 3-4 personer. Da forsvinner hele MMO-følelsen etter min mening.

 

BioWare er sammen med Blizzard en kjempe dyktig spillutvikler, så jeg god tro på at de skal klare å levere et godt produkt, men de må jo ikke glemme at det er ved release den faktisk jobbingen starter for her må du være frempå med rask patching av bugs, stadig utvikling og forbedring av innhold og fra tid til annen burde du jo klare å pumpe ut noe nytt og interessant som krydrer opp innholdet uavhengig hvor bra ting måtte være ved release. Her feilet Funcom fullstendig med Age of Conan etter min mening og jeg håper virkelig at BioWare og EA er forberedt på hva det vil si og bety å drifte et svært MMO-spill med bøttevis av spillere.

 

 

En annen ting er end-game som vi knapt har sett eller hørt noe som helst til, la oss nå håpe at dette ikke er fraværende ved release og at spillere som knapt sover den første uka og nå maksnivå på rekordtid finner ut at det faktisk knapt finnes noe end-game, BioWare må også ha en klar plan og strategi på hvor de ønsker å føre spillet når folk nå maksnivå ellers så blir det fort trøbbel da interessant end-game er nesten like viktig som kvaliteten på innholdet på vei til maksnivå.

 

 

Ellers så syntes jeg, som Borgelin nevner at grafikkmotoren ser sliten ut. Greit at dette er et MMO-spill og at grafikk er ikke alt, det må kunne kjøre på et bredt spektrum av maskinvarekonfigurasjoner osv men de må få til noe litt bedre enn de har vist til nå, vi lever tross alt i 2011 så det burde være mulig å komme med en dynamisk grafikkmotor som støttes av et bredt spektrum av maskinvare så ser bedre ut enn det vi har sett til nå. Jeg står fremdeles på mitt når det gjelder at per dags dato ser Star Wars The Old Republic knapt noe penere ut enn World of Warcraft Cataclysm, spesielt når det kommer til områder og stemning.

Lenke til kommentar

Dette spill skal jeg unngå :D

 

2.Det distribueres via EA sitt program som suger kilometervis med pikk

3.GW2 blir bedre ettersom de satser på å innføre noe nytt

 

2: Har da fint lite å si, ettersom du kan bestille ifra valgfri nettbutikk elle bare plukke det opp i spillbutikken på hjørnet? Tragisk at EA utelukker spillene sine fra diverse digitale distribusjoner men du blir fremdeles ikke tvunget til å kjøpe via Origins som jeg selv aldri har prøvd og neppe kommer til å prøve med det første.

 

3: Blir bare for dumt å konkludere med at et spill blir bedre enn et annet før de i det hele tatt eksisterer på markedet. Du kan godt argumentere med hvorfor du finner Guild Wars 2 mer interessant og hvorfor du har TRUA på at det blir et bedre spill men noen konklusjon kan du da umulig dra frem enda..

Lenke til kommentar

2. Kan ikke huske siden jeg kjøpte ett spill som er på en sånn der rund dings.. dvd? :O

Er jo sånn som var populært i år 2000.

 

3. Ut i fra det jeg har lest selvfølgelig. Old Republic kan jo plutselig overraske, men det som får meg til å tvile mest på old republic er at EA står bak å pusher. Ser at haugevis av spill som EA deltar i har en tendens til å flyte over av bugs fordi det ikke er økonomisk å utvikkle for lenge :)

Lenke til kommentar

Helt enig i det du sier angående EA, håper og tror at de har vett nok til å la BioWare få styre skuta selv men de siste års BioWare utgivelser tyder jo på at også de blir presset av EA som gjør at spillene har hatt i overkant mange BUG's og tidvis under hva som er kjent som vanlige BioWare standard.

 

Activison har gjort det samme med Blizzard som tidligere aldri gav ut spill før de følte at de var 100% klare for release, men også her syntes jeg pila peker i negativ retning.

 

 

Men kun tiden vil vise hvor stor påvirkning EA har og hvorvidt det vil slå negativt ut.

Lenke til kommentar
Beta-testere er som alltid under NDA til spillet kommer i public beta eller BioWare / EA selv opphever NDA så mye informasjon fra det holdet får du neppe, og dette er noe mye av grunnen til at mengden med detaljert informasjon og videoer fra spillet er temmelig lunket spesielt om spillet skal komme tidlig neste år allerede.

 

Joda, vet at beta testerne ikke kan si så alt for mye. Men kunne no hende at du ville snakke litt "løst" rundt crafting. Om det er som i wow (trykk på en knapp og vent 2-3 sec så er det ferdig), om det er såpass avansert som SWG (noe jeg tviler på).

 

Samme når det gjelder gathering. Er det som wow hvor mineraler har "faste" spawn places og faste 6-7 forskjellige mineraler du trenger for å lage noe eller mer avansert som at det spawner nye mineraler for hver uke.

 

Er på jobb så får ikke sjekket youtube og andre diverse sider.

Lenke til kommentar

Jeg er spilltester for The Old Republic nå.

 

Jeg skal ikke si så mye, det har jeg ikke lov til, men ett par ting har jeg lyst til å nevne:

 

- Det er spacebattles når du får skipet ditt, men dette er den største skuffelsen blant spilltesterne foreløpig. Ikke forvent noe særlig her.

- Det er tonnevis med bugs fortsatt i spillet som er rimelig frustrerende og som må ryddes opp i.

- De burde kanskje oppgradere grafikkmotoren (ja, her mangler alt, tilogmed basic anti-aliasing).

- Hva enhver Star Wars-fan som kremer i buksa hver gang han hører Star Wars måtte si om hvor mye bedre dette er enn andre MMO'er, etc., ta det med en stor klype salt.

Bortsett fra voiceacting og mulighetene til å ta gode/onde valg a la Mass Effect, så er dette en generisk MMO. En "WoW-klone" i verdensrommet om du vil. Ikke forvent så mye annet.

 

Spillet er veldig morro til tross for overnevnte. Jeg koser meg til tross for en del kjedelige sideoppdrag, en uferdig klient og in-game bugs. Men så liker jeg også WoW.

 

For det første så skal jeg si at du mest sansynelig har brutt NDA avtalen allerede ettersom du ofte ikke har lov til å si at du er med i beta testingen engang. Tenkte jeg bare skulle si det så du ikke får noe trøbbel selvom jeg tviler på det.

For det andre så er det både godt og litt kjipt å høre at mine misstanker var ganske spot on.

Lenke til kommentar

Jeg er spilltester for The Old Republic nå.

 

Jeg skal ikke si så mye, det har jeg ikke lov til, men ett par ting har jeg lyst til å nevne:

 

- Det er spacebattles når du får skipet ditt, men dette er den største skuffelsen blant spilltesterne foreløpig. Ikke forvent noe særlig her.

- Det er tonnevis med bugs fortsatt i spillet som er rimelig frustrerende og som må ryddes opp i.

- De burde kanskje oppgradere grafikkmotoren (ja, her mangler alt, tilogmed basic anti-aliasing).

- Hva enhver Star Wars-fan som kremer i buksa hver gang han hører Star Wars måtte si om hvor mye bedre dette er enn andre MMO'er, etc., ta det med en stor klype salt.

Bortsett fra voiceacting og mulighetene til å ta gode/onde valg a la Mass Effect, så er dette en generisk MMO. En "WoW-klone" i verdensrommet om du vil. Ikke forvent så mye annet.

 

Spillet er veldig morro til tross for overnevnte. Jeg koser meg til tross for en del kjedelige sideoppdrag, en uferdig klient og in-game bugs. Men så liker jeg også WoW.

 

 

Nda breach...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...