Gå til innhold

B&W DM683 + Onkyo TX-SR 607? (løst)


Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe meg golvhøgtalerar til rundt 10 000kr, og har lest mykje bra om B&W DM683, så trur eg skal gå for dei.

Greia er at eg har ein Onkyo sr 607 forsterkar, og lurar på om den klarar å drive desse høgtalerane greit? Skal brukast til alt frå musikk, film, spill og fest.

Dei skal stå på gutterommet forløpig, og eg har ikkje noko bass eller suround.

 

Klarar denne forsterkaren å drive desse herlige høgtalerane greit?

Er uaktuelt å kjøpe ny forsterkar sidan eg kjøpte denne for 1 år sidan.

 

Takk! :)

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hej,

 

Du får garanterat ljud ur den receivern, men i % skulle jag tippa du får ut 20% av de högtalarna. (om man nu kan sätta % i detta ämne) De vill helt enkelt ha massor med mer effekt för att yta ordentligt. Jag har ca 5 gånger mer effekt i bokhyllehögtalarna (DM 685) i samma serie, och jag skulle gärna haft mer.

 

Desvärre är det inte möjligt att koppla in effekttrinn i din receiver så du är ganska låst.

Men högtalarna är helt fantastiska :)

Lenke til kommentar

Hei.

Skal kjøpe meg golvhøgtalerar til rundt 10 000kr, og har lest mykje bra om B&W DM683, så trur eg skal gå for dei.

Greia er at eg har ein Onkyo sr 607 forsterkar, og lurar på om den klarar å drive desse høgtalerane greit? Skal brukast til alt frå musikk, film, spill og fest.

Dei skal stå på gutterommet forløpig, og eg har ikkje noko bass eller suround.

 

Klarar denne forsterkaren å drive desse herlige høgtalerane greit?

Er uaktuelt å kjøpe ny forsterkar sidan eg kjøpte denne for 1 år sidan.

 

Takk! :)

 

 

Nei, da trenger du mer TRØKK.. Effektforsterker så går det greit...

Lenke til kommentar

Du kommer neppe spela sönder de nej, men du får absolut dåligare upplevd ljud med så dålig effekt. Köper du samma högtalare brukt, får du ge ca 5000. Det är ett mycket bättre köp då de inte sjunker i värde efter det.

Ok. Kanskje eg skal sjå etter brukte høgtalerar då. Men det var slik at eg ikkje kan koble til effektforsterkar på denne forsterkaren, då må eg kjøpe ny i såfall?

Får eg tak i noko som er bra nok mellom 5 og 10 000 kroner? Helst så lite som mulig..

Lenke til kommentar

Du kommer neppe spela sönder de nej, men du får absolut dåligare upplevd ljud med så dålig effekt. Köper du samma högtalare brukt, får du ge ca 5000. Det är ett mycket bättre köp då de inte sjunker i värde efter det.

Ok. Kanskje eg skal sjå etter brukte høgtalerar då. Men det var slik at eg ikkje kan koble til effektforsterkar på denne forsterkaren, då må eg kjøpe ny i såfall?

Får eg tak i noko som er bra nok mellom 5 og 10 000 kroner? Helst så lite som mulig..

 

Selv har jeg denne fra XTZ veldig fornøyd med den...

 

XTZ-Class-AP100

 

NAD fra Hifiklubben er også rimelig og driver BW bra.

NAD

Lenke til kommentar

Kan desse koblast saman med Onkyo TX-SR 607 forsterkaren min og drive høgtalerane 110%?

Evt. kven av dei to er best?

Hei, ettersom Onkyo TX-SR607 mangler såkalte pre-out koblinger hvor man kan koble til effektforsterker så kan du ikke benytte noen av de effektforsterkerne Dropkmurphy nevner.

Du må over på ren integrert forsterker eller ny hjemmekino receiver som har pre-out.

Må si meg enig med tidligere poster, DM683 krever mye effekt. Jeg kjørte disse på Onkyo NR-807 tidligere og det låt meget tamt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...