Gå til innhold

Hastighet til Nextgentel


Anbefalte innlegg

Har bredbånd fra nextgentel som er 10/1 hastighet. Når jeg tester hastigheten sier den 5,7 ned og 0,8 opp. Hva kan årsaken være til at nedlastningen er så redusert? Har også TV fra nextgentel. Kundeservice sa at dette ikke skulle påvirke bredbåndshastigheten.

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står en fin liten disclaimer hos Nextgentel og sikkert hos de fleste internett leverandører som lyder;

 

"Oppgitte hastigheter er maksimale nettohastigheter. Faktisk oppnådd hastighet avhenger av linjekvalitet og linjelengde."

 

Så om du har f.eks ADSL så kan du regne med å få lavere hastighet hvor lengre unna du er sentralen du er koblet til. Også gjelder andre vanlige ting som kapasitet på sentralen, hvor bra routingen er og mange andre faktorer.

Lenke til kommentar

Det står en fin liten disclaimer hos Nextgentel og sikkert hos de fleste internett leverandører som lyder;

 

"Oppgitte hastigheter er maksimale nettohastigheter. Faktisk oppnådd hastighet avhenger av linjekvalitet og linjelengde."

 

Så om du har f.eks ADSL så kan du regne med å få lavere hastighet hvor lengre unna du er sentralen du er koblet til. Også gjelder andre vanlige ting som kapasitet på sentralen, hvor bra routingen er og mange andre faktorer.

 

OK takk for svar. Er det noe jeg kan gjøre med saken? Bor i Stavanger sentrum, så bor vell ikke så veeeldig langt ifra en sentral kansje? Vurderer å øke hastigheten til 20 ned, kansje jeg da får 10 :p

Lenke til kommentar

Låner denne litt:

Snakket nettopp med noen fra nextgentel, og de kunne tilby meg dette:

http://www.nextgente...rivat/bredband/ den som koster 399 til 299

får med router, og 79kr linjeleie..montering gratis..

 

Eller burde jeg velge:

http://www.get.no/we...rnett/Get_super

må betale for router i tillegg..montering, regner md dt er gratis..

 

Hvilken er best? Hva er forskjell? Er den fra GET utrolig treig? hva burde jeg velge?

Vet ikke om jeg betale linjeleie hvis jeg velger Get.

 

HJELP!!

Lenke til kommentar

Låner denne litt:

Snakket nettopp med noen fra nextgentel, og de kunne tilby meg dette:

http://www.nextgente...rivat/bredband/ den som koster 399 til 299

får med router, og 79kr linjeleie..montering gratis..

 

Eller burde jeg velge:

http://www.get.no/we...rnett/Get_super

må betale for router i tillegg..montering, regner md dt er gratis..

 

Hvilken er best? Hva er forskjell? Er den fra GET utrolig treig? hva burde jeg velge?

Vet ikke om jeg betale linjeleie hvis jeg velger Get.

 

HJELP!!

 

Det varierer veldig.

Har du sjekket om du kan få VDSL, absolutt de linjene som gir mest for pengene i dag.

 

GET fungerer stort sett greit, dog har en del begrensinger ihht nett (litt mer avanserte løsninger), til vanlig hjemme bruk skal det fungere mer enn tilstrekkelig. Sjekk med naboer om de er fornøyde, GET leverer via kabel som ofte overbookes. Get har ingen linjeleie

 

NGT leverer dedikerte linjer, eneste du må være obs på med Adsl er avstand til sentralen og om linjene er gode nok.

 

Prismessig så er begge ganske like, har ikke prøvd GET før så kan ikke si noe stort om hvordan de er som leverandør. NGT har jeg bare hatt gode erfaringer med.

Annser begge leverandører som trygge valg :)

Lenke til kommentar

Holder det ikke at du har postet samme off topic-spørsmål i en annen tråd, eller skal du fortsette å kapre tråder for å få flest mulig svar? Litt slitsomt, kan du ikke heller opprette en egen tråd da?

ja beklager det, men seriøst det er noen enkle spm jg har bare, og derfor gidder jeg ikke oprrette en ny tråd, bare lurer på hva jeg burde velge mellom get og NGL, hva som er best av pris og hastighet, pluss så er det jo snakk om nextgentel sin hastighet?

 

Låner denne litt:

Snakket nettopp med noen fra nextgentel, og de kunne tilby meg dette:

http://www.nextgente...rivat/bredband/ den som koster 399 til 299

får med router, og 79kr linjeleie..montering gratis..

 

Eller burde jeg velge:

http://www.get.no/we...rnett/Get_super

må betale for router i tillegg..montering, regner md dt er gratis..

 

Hvilken er best? Hva er forskjell? Er den fra GET utrolig treig? hva burde jeg velge?

Vet ikke om jeg betale linjeleie hvis jeg velger Get.

 

HJELP!!

 

Det varierer veldig.

Har du sjekket om du kan få VDSL, absolutt de linjene som gir mest for pengene i dag.

 

GET fungerer stort sett greit, dog har en del begrensinger ihht nett (litt mer avanserte løsninger), til vanlig hjemme bruk skal det fungere mer enn tilstrekkelig. Sjekk med naboer om de er fornøyde, GET leverer via kabel som ofte overbookes. Get har ingen linjeleie

 

NGT leverer dedikerte linjer, eneste du må være obs på med Adsl er avstand til sentralen og om linjene er gode nok.

 

Prismessig så er begge ganske like, har ikke prøvd GET før så kan ikke si noe stort om hvordan de er som leverandør. NGT har jeg bare hatt gode erfaringer med.

Annser begge leverandører som trygge valg :)

VDSL? men er det stor forskjell på hastigheten mellom de get og NGL sin? Altså de to linkene jg la ut? Hvis du føler at jeg kaprer denne tråden og snakker om no annet, kunne du har vært snill og sendt mg mld på PM? Også skal jeg la denne tråden være ifred..takk for meg :)

Lenke til kommentar

Tja, du gidder ikke åpne en egen tråd men allikevel gidder du å poste flere ganger i andre tråder og maser om HJELP!.

 

Skjønner ikke logikken - greit at mange diskusjoner går off-topic veldig fort her, men synes krysspostingene dine er veldig masete.

 

Har allerede postet et svar i den andre tråden du kapret - stort mer jeg ikke å si om dette nå - lykke til i valget av leverandør og teknologi!

Lenke til kommentar

Har bredbånd fra nextgentel som er 10/1 hastighet. Når jeg tester hastigheten sier den 5,7 ned og 0,8 opp. Hva kan årsaken være til at nedlastningen er så redusert? Har også TV fra nextgentel. Kundeservice sa at dette ikke skulle påvirke bredbåndshastigheten.

 

Noen ideer?

 

Målte du hastighet via et trådløst nettverk eller med pcen med kabel på "hjemmesentralen"? Hvis du målte med trådløst nett, så kan du banne på at det stjeler en del hastighet, slik at du ikke oppnår hva linjen din sier ;)

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Tja, du gidder ikke åpne en egen tråd men allikevel gidder du å poste flere ganger i andre tråder og maser om HJELP!.

 

Skjønner ikke logikken - greit at mange diskusjoner går off-topic veldig fort her, men synes krysspostingene dine er veldig masete.

 

Har allerede postet et svar i den andre tråden du kapret - stort mer jeg ikke å si om dette nå - lykke til i valget av leverandør og teknologi!

Helt ærlig nå synes jeg du overdriver her, jeg lånte denne tråden fordi det var snakk og NGL sin hastighet, og jeg lånte den andre tråden fordi det var snakk om GET som bredbånd, har fått svar på det jeg lurte, og jeg er ferdig med saken og takk for svar forresten..

 

Beklager off topic..

Lenke til kommentar

Har bredbånd fra nextgentel som er 10/1 hastighet. Når jeg tester hastigheten sier den 5,7 ned og 0,8 opp. Hva kan årsaken være til at nedlastningen er så redusert? Har også TV fra nextgentel. Kundeservice sa at dette ikke skulle påvirke bredbåndshastigheten.

 

Noen ideer?

 

Målte du hastighet via et trådløst nettverk eller med pcen med kabel på "hjemmesentralen"? Hvis du målte med trådløst nett, så kan du banne på at det stjeler en del hastighet, slik at du ikke oppnår hva linjen din sier ;)

 

 

Mvh Faller

 

 

Ja jeg målte hastigheten via det trådløse nettverket. De første forsøkene viste hastigheten 8 ned og 0,9 opp. Da jeg forsøkte senere har nedlasting alltid ligget på omtrent 5.

Lenke til kommentar

Da er det faktisk ikke så ille. Hvis du prøver å sette kabelen rett inn i pcen og kjører en speestest, så får du nok ganske riktige verdier. Grunnen til at du får en såpass redusert hastighet kan være at noen andre er på nettet samtidig som at du kjører en speedtest, eller at du bruker programmer som krever båndbredde. Dette kombinert med at det er trådløst høres ut for min del som er det er omtrent riktig. En trådløs router kveler en god del av linjen.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...