Gå til innhold

Vil utfordre Thunderbolt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filmfolk gikk for Firewire da USB 2.0 ble aldri bra nok til å overføre råfilm fra en tape i realtime. USB har alltid hatt problem med å ha en stabil hastighet, slik som FireWire alltid har hatt. Hvordan det ligger an med USB 3.0 vet jeg ikke, men har ikke sett noen seriøse 1080p med USB 3.0 støtte eller hørt noen rykter.

USB 3.0 får vel bedre flyt pga full duplex, men det er fortsatt en master-slave teknologi så noe hakking blir det nok unsett.

Lenke til kommentar

Filmfolk gikk for Firewire da USB 2.0 ble aldri bra nok til å overføre råfilm fra en tape i realtime. USB har alltid hatt problem med å ha en stabil hastighet, slik som FireWire alltid har hatt. Hvordan det ligger an med USB 3.0 vet jeg ikke, men har ikke sett noen seriøse 1080p med USB 3.0 støtte eller hørt noen rykter.

USB 3.0 får vel bedre flyt pga full duplex, men det er fortsatt en master-slave teknologi så noe hakking blir det nok unsett.

Thunderbolt ser ut til å bli Apple grensesnittet mens USB3 forblir på pc, en så lenge. Det syns og i video verden, kommet en del thunderbolt baserte produkter. Mens feks. Blackmagic designs og lager USB3 produkter som fungerer fint.

http://www.blackmagic-design.com/products/ultrastudiosdi/

Lenke til kommentar

Light peak var jo utviklet med fiber i utgangspunktet, men ble tydeligvis for dyrt for intel og sannsynligvis problemer med å levere nok strøm.

 

Dessuten har jeg ikke sett noen andre enn apple introdusere thunderbolt, så tror heller usb 3 og andre alternativer vil gjøre det bedre.

Mulig, intel påstår det raskt vil komme optiske løsninger, som også er innenfor standarden (les: leverer den strømmen standarden spesifiserer), det kan såklart hende de juger, men i utgangspunktet håper jeg ikke det. USB3 har samme problemet med rekkevidde.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...