Gå til innhold

iPhone 4 danker ut Nikon D90


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og....hva mer? Jeg trodde jeg skulle finne mobilnyheter her jeg, ikke fun facts om en snart utdatert telefon.

Så feil kan man ta... foreslår at du tar en titt på forsiden til amobil igjen, men har funnet noen overskrifter til deg her...

"Ta en titt på solcelle-bikinien" - right...

"Verdens dyreste Ericsson-telefon solgt" - ikke bare "snart utdatert" den der...

"Mann døde av elektrosjokk fra mobil" - man kan dø av elektrosjokk fra defekte produkt, ja...

 

Du får henge i og skrive kommentarer under de artiklene også, før de blir erstattet av noe annet irrelevant vås eller "fun facts" som ikke er mobilnyheter... ;)

Lenke til kommentar

Dette betyr jo hvilket kamera som er foretrekket mest. og det er iPhone 4. over alle andre telefoner (ofc) og alle kamera :p

Det betyr kun at folk flest er lite kritiske. Samme grunn som at f.eks grandiosa pizza er markedsledende...

...eller Microsoft Office, eller Windows, eller nå også visstnok Android... ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En Nikon D90 er som oftest totalt overflødig for å ta gode bilder. Det er mesterverk etter mesterverk opp igjennom fotografiets historie som er tatt med kamera med langt dårligere egenskaper enn det som sitter i iPhone4 vitne om. Utstyrshysteriet i dag er tragisk. Fotografering burde dreie seg om innholdet i bildene, ikke tekniske detaljer man som oftest må ha lupe for å se. Så at iPhone danker ut D90 ser jeg på som et veldig positivt tegn. Apple har et rikt applikasjonsutvalg for foto som hjelper å ta fokus tilbake til komposisjon og kreativitet. Som alle vet; det beste kameraet er det man har med. Det er et faktum. Så all ære til Apple for bidra til å ta fotografering i en riktig retning, vekk fra teknologihysteriet.

Lenke til kommentar

Jeg liker nå at det er jeg som begrenser utstyret og ikke omvendt. Det kan jeg iallfall enkelt gjøre noe med.

 

Jeg prøvde for en del år siden å tvinge store musikalske verk inn i PCen med enkelt utstyr og et dårlig lydkort. Det ble i mine ører god musikk av det, men kvaliteten er dessverre slik at det nødvendigvis ikke er så festlig å høre på lenger. Hadde jeg vært fornuftig nok til å bruke et par hakk bedre utstyr er det jo selvfølgelig ikke garantert at jeg hadde fått mer kvalitet, men sannsynligheten for det er mye høyere. Jeg har også mange bilder med relativt dårlig kvalitet fordi kameraet mitt tok "gode nok" bilder den gangen, men jeg angrer nå på at jeg ikke investerte i et bedre kamera.

 

 

Det beste kameraet er helt riktig det man har med. Derfor er jeg glad jeg stort sett har med meg et godt kamera. :)

(Jeg bruker jo mobilkameraet innimellom jeg også, men kun når jeg ikke har et annet for hånden.)

 

Akkurat som at livet er for kort til å drikke dårlig vin, er livet for kort til å ta dårlige bilder. Problemet er at man kanskje ikke oppdager det før det er for sent.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...