Gå til innhold

Rykte - Leica M10 - Når kommer den?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...

Går noen rykter om en Sort/Hvitt sensor og hvilket navn det kameraet eventuelt får er noe uvisst som muligens blir lansert 10.mai. M10 er ventet til Photokina i september. Men alt er bare rykter/spekulasjoner så man får vel vente og se, blir vel uansett for dyrt som alt annet fra Leica. :)

Lenke til kommentar

Noen rykter sier Photokina i september, jeg gjetter at de siste speilløse og da spesielt Fuji sitt siste har gjort at tyskerne har fått litt tidsnød. De første sammenligningene mot Leica M9 selv om Fuji sitt ikke er ett ekte rangefinder burde kunne styre de som ikke har råd til Leica mot dette. Objektivene til Leica tror jeg fortsatt få slår på både byggekvalitet og skarphet, men så koster de selvsagt en smule mer.

Lenke til kommentar

Noen rykter sier Photokina i september, jeg gjetter at de siste speilløse og da spesielt Fuji sitt siste har gjort at tyskerne har fått litt tidsnød.

 

Tja, jeg kan være enig i at X-Pro1 er laget med tanke på å konkurrere med Leica M, men hadde jeg vært Leica hadde jeg ikke vært særlig bekymret på kort sikt. Bildekvaliteten ser jo lovende ut fra Fuji, men med kun tre objektiver ute og Fujis vanlige problmer med firmware som må fikses, litt treg og usikker AF og sannsynligvis litt leveranseproblemer i starten er det vanskelig å tro at lansering i mai eller september har mye å si for Leica i den store sammenhengen.

 

På litt sikt, og da spesielt neste generasjon fra Fuji hvor de sannsynligvis har fikset mye av typiske generasjon-en svakheter samtidig med at systemet er mer utbygd kan jeg godt tenke meg at de vil stjele en god del kunder fra Leica av de som bare er opptatt av systemets kvalitet og ikke at det står Leica på fronten.

Endret av se#
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...