Gå til innhold

Apple må betale Nokia


Anbefalte innlegg

Leirdueredet:

Nei jeg er vant med Symbian^3, har en Nokia N8. Vet hva den kan gjøre og vet veldig godt hva den ikke kan gjøre. Det er mye bedre enn gamle touch-Symbian fra feks N97, og funker bra for "ringe, sms og litt smådall" type bruk.

 

Akasha:

Mobilen jeg snakker om er såklart N900 med Maemo5.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leirdueredet:

Nei jeg er vant med Symbian^3, har en Nokia N8. Vet hva den kan gjøre og vet veldig godt hva den ikke kan gjøre. Det er mye bedre enn gamle touch-Symbian fra feks N97, og funker bra for "ringe, sms og litt smådall" type bruk.

 

Jeg sa forresten takk og farvel etter N97... Etter det har jeg mang en gang lurt på hvordan i alle dager jeg egentlig klarte å leve uten Android..

 

Litt som å komme ut av en grotte og oppdage at det å være huleboer strengt tatt var et valg jeg hadde tatt selv og at alle andre på utsiden levde et fritt liv..

Lenke til kommentar

Nokia bruker jo nettopp mye energi på å lage mobiler, vi hadde jo ikke sett de mobilene Nokia har idag uten de hadde gjort det ;)

 

Ja vi kan mimre tilbake til Nokia glansdager.. Da vi alle trodde at nå er vel nesten toppen nådd og satt med vær vår Nokia N95...

 

Det trodde dessverre nokia også og brukte samme operativsystem og logikk på ALLE mobiler etterpå...

 

Priceless ...

 

Ja vi kan mimre tilbake til HTCs glansdager.. Da vi alle trodde at nå er vel nesten toppen nådd og satt med vær vår HTC HD2...

 

Det trodde dessverre HTC også og brukte samme operativsystem og logikk på ALLE mobiler etterpå...

 

Priceless ...

 

Ja vi kan mimre tilbake til Apples glansdager.. Da vi alle trodde at nå er vel nesten toppen nådd og satt med vær vår iPhone 4...

 

Det trodde dessverre Apple også og brukte samme operativsystem og logikk på ALLE mobiler etterpå...

 

Priceless ...

Lenke til kommentar

Tipper det dreier seg om bluetooth-teknologi. Nokia var desidert først ute med slik teknologi og har i alle fall en gang sagt at de ville saksøke apple for kopiering av slik teknologi

Nei, Nokia var på langt nært først med Bluetooth, og styrer heller ikke lisensieringen av Bluetooth.

Det var Ericsson som oppfant Bluetooth, i 1994, og derfor var Ericsson først ute med Bluetooth i telefoner med sin T36 i år 2000. Nokia kom etter med sin Nokia 6310 i 2001. Apple har hatt innebygget støtte for Bluetooth i OS X siden 2002, et par år før Windows fikk dette i 2004 med XP SP2.

Lenke til kommentar

Ja vi kan mimre tilbake til HTCs glansdager.. Da vi alle trodde at nå er vel nesten toppen nådd og satt med vær vår HTC HD2...

 

Det trodde dessverre HTC også og brukte samme operativsystem og logikk på ALLE mobiler etterpå...

 

Priceless ...

 

Ja vi kan mimre tilbake til Apples glansdager.. Da vi alle trodde at nå er vel nesten toppen nådd og satt med vær vår iPhone 4...

 

Det trodde dessverre Apple også og brukte samme operativsystem og logikk på ALLE mobiler etterpå...

 

Priceless ...

 

Fantes det Android og ios når N95 kom på markedet.. NOT !!

 

Det kom etterpå, og det er jo kjernen til Nokias problemer.. mens andre utviklet nye ting så satt de fortsatt å pusset på gammelt sølv..

 

At du ikke skjønte den... er kanskje ikke priceless, men litt morsomt likevel ^^

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at hva er det Android-folkene gjør nå? Forbedrer Android. Hva gjør Apple? Forbedrer iOS.

 

Det er ikke dumt. Det er ikke "priceless" eller "litt morsomt likevel ^^". Det er normalt. Why change a winning team? Tror du Apple og Google er dumme og like "priceless" og "litt morsomt likevel ^^" , eller ville du bare bashe Nokia for å være kul og hip og passe inn i teknologiverdenen?

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at hva er det Android-folkene gjør nå? Forbedrer Android. Hva gjør Apple? Forbedrer iOS.

 

Det er ikke dumt. Det er ikke "priceless" eller "litt morsomt likevel ^^". Det er normalt. Why change a winning team? Tror du Apple og Google er dumme og like "priceless" og "litt morsomt likevel ^^" , eller ville du bare bashe Nokia for å være kul og hip og passe inn i teknologiverdenen?

 

Jeg tror de mista evnen til å skape noe jeg... thats my opinion...

 

Og det har jo så og si innrømmet det selv også...

Lenke til kommentar

Kom gjerne med kilder.

 

Jau... det står nå litt her og der....

 

"The first iPhone shipped in 2007, and we still don't have a product that is close to their experience. Android came on the scene just over 2 years ago, and this week they took our leadership position in smartphone volumes. Unbelievable." This is just one of many, many pieces of stark knowledge allegedly dropped by recently-appointed Nokia CEO Stephen Elop [...]

Kilde:

Engadget

Lenke til kommentar

Tipper det dreier seg om bluetooth-teknologi. Nokia var desidert først ute med slik teknologi og har i alle fall en gang sagt at de ville saksøke apple for kopiering av slik teknologi

Nei, Nokia var på langt nært først med Bluetooth, og styrer heller ikke lisensieringen av Bluetooth.

Det var Ericsson som oppfant Bluetooth, i 1994, og derfor var Ericsson først ute med Bluetooth i telefoner med sin T36 i år 2000. Nokia kom etter med sin Nokia 6310 i 2001. Apple har hatt innebygget støtte for Bluetooth i OS X siden 2002, et par år før Windows fikk dette i 2004 med XP SP2.

 

Mulig ikke Nokia var først med bluetooth men de lager nå iallfall skikkelige mobiler som støtter bluetooth idag ;)

Se på Iphone for å ta ett eksempel, de har leverer jo idag (2011) enda ikke mobiler som takler å kommunisere med bluetooth til en PC eller andre mobiler :cry:

 

Når vi først er inne på bluetooth, bluetooth er ikke EN standard! Idag er 3.0 versjon det som er siste versjon, det er milevis forskjell i hastighet på 2.0 og 3.0 versjon. Nokia bruker 3.0 på eks. N8, men sjekk hvor mange mobiler som enda bruker 2.0, det er enormt mange, alt for mange mobiler som leveres med gårsdagens teknologi idag desverre...

Noe som gjøre att man fremdeles må slite med USB-kabel :cry:

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Tipper det dreier seg om bluetooth-teknologi. Nokia var desidert først ute med slik teknologi og har i alle fall en gang sagt at de ville saksøke apple for kopiering av slik teknologi

Om ikke minnet spiller meg et puss så har Apple kjøpt en GSM-chip som ikke er "ferdiglisensiert" fra produsent og må følgelig betale royalties til Nokia siden Nokia sitter på en haug med patenter. Apples har syntes prisen til Nokia var drøy og har nektet å betale. Eller noe i den retning.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...