Gå til innhold

Ny mobiltelefon, maks 4", AMOLED, Android 2.3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ønsker at telefonen skal komme med Android 2.3 fra fabrikk, så begrenser du vel valget noe ekstremt, etter som 99,7% av dagens Androidtelefoner der ute har 2.2 eller eldre (fra statistikk som kom etter at det ble avdekket et sikkerhetshull). Da er det vel kun snakk om Samsung Galaxy S (ikke nr2 !!) som oppfyller kravene dine. Hvertfall den jeg kommer på i farta. Den kommer kanskje ikke med 2.3 ut av boksen, men oppdateringen er jo klar.

 

2.3 (eller 2.3.3 / 2.3.4) kan du jo legge inn selv, om du er komfortabel med root'ing osv. Sjekk heller etter maskinvare som du ønsker, så kan du se hva du får gjort med software etter det (men FØR du kjøper da).

 

Ellers er jeg spent på hvilke enheter andre her vil foreslå :)

Lenke til kommentar

Samsung sin Nexus S med modell nummer I9020 har SAMOLED 4" og stock Android 2.3 out of the box (OTA i dag til 2.3.4 installeres ved oppstart).

Men I9020 er dyrere og viser seg omtrent umulig å få tak i p.d.d , den som selges her til lands og i EU er I9023 med Super LCD.

 

 

Edit:

Ellers er det vel kun HTC som har 3.7" - 4" modeller med "top" spec ellers ( tenker på nye Desire S og Incredible S).Med de har jo også SLCD da.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg har byttet fra HTC Desire (1.gen) med amoled til Nexus S I9023 (super clear lcd) og har egentlig ikke merket meg noe forskjell , ikke at jeg har studert nøye heller da.

Men det følses absolutt ikke 'blasst'.

 

Samsung har tydligvis et veldig bra lcd display i denne ( visstnok samme SCLCD som er brukt i Samsung Wave II).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg har byttet fra HTC Desire (1.gen) med amoled til Nexus S I9023 (super clear lcd) og har egentlig ikke merket meg noe forskjell , ikke at jeg har studert nøye heller da.

Men det følses absolutt ikke 'blasst'.

 

Samsung har tydligvis et veldig bra lcd display i denne ( visstnok samme SCLCD som er brukt i Samsung Wave II).

 

Er i omtrent samme båt som deg uten at jeg har noen problemer med skjermen. Men har ikke gått rundt og sammenlignet med andre skjermer, så kan jo godt være at amoled er å foretrekke hvis man er kresen på skjerm.

Lenke til kommentar

Tror nok faktisk at du kan bli godt fornøyd med Samsung Galaxy S2. Den er usedvanlig tynn og lett, og dette betyr faktisk mer enn man skulle tro!

 

Selv hadde jeg en HTC Touch HD (3,7") og hadde bestemt meg for at jeg absolutt ikke skulle ha noen større mobil eller skjerm enn denne.

Valgte Galaxy s2 dog, og den føles mindre og lettere i bruk på alle måter! At skjermen i tillegg er såpass stor at man faktisk får noe nytte ut av browsing fks. er også digg :)

Kontrasten er enorm, og hastigheten likeså.

 

Ellers er Samsung (Google) Nexus S med amoled skjerm et godt valg! En flotters telefon, som jeg kan anbefale sterkt! Bare så kjipt at den norske versjonen ikke har amoled skjermen. Hadde ikke giddet å kjøpt vanlig s-lcd...

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...