Gå til innhold

Harddiskplass forsvinner av seg selv


Anbefalte innlegg

Har den siste tiden hatt problemer med harddisken i min bærbare pc, hvor det ser ut som at harddisken minker i ledig lagringsplass av seg selv, for så å frigjøre plass igjen gjentatte ganger. For noen dager siden skrudde jeg av systemgjennopprettingen på pcen som frigjorde en mengde plass, og det så ut som at det var problemet (hadde ikke på systemgjennopprettingen tidligere, men ble slått på da jeg resatte pcen til fabrikkinstillingene for ikke så lenge siden). I går kveld var ledig lagringsplass på ca. 40 Gb, men i dag tidlig var lagringskapasiteten ca. 15 Gb, som tyder på at problemet fremdeles eksisterer. Pcen var på hele natten, uten noen form for nedlasting på. Har riktig nok systemgjennoppretningen skrudd på, men har skrudd av automatisk opprettelse av gjennoppretningspunkt, og har kun lagd meg ett manuelt gjennoppretningspunkt som jeg gjenopprettet til slik at jeg igjen hadde 40 Gb ledig lagringsplass. Men nå på kvelden så har jeg nå kun 25 Gb ledig. Har kun lastet ned noen få Gb i løpet av dagen. Noen som har noen ideer om hva som kan være galt? Synger harddisken på siste vers?

Endret av kendo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt usikker på om jeg helt ser problemet her.

 

Systemgjennoppretting, Paging fila og Hibernate funksjonaliteten kan alle forårsake slik oppførsel men det er jo ikke noe feil for det. Hvis du trenger plassen så sett paging fila til en fast størrelse, skru av Systemgjennoppretting og disable hibernate, eller kjøp en større disk.

Lenke til kommentar

Takker for svaret. Har nå skrudd av igjen systemgjennoppretningen og fikset de to andre, og har nå gått fra 25 Gb til 32 Gb. Men er forsåvidt merkelig at de tre funksjonene kan sluke 25 Gb i løpet av en natt... Har aldri opplevd dette tidligere i løpet av de to årene jeg har hatt pcen. Men får vel bare vente og se om dette er en permanent løsning eller ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...