Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel er noe dritt


Anbefalte innlegg

er det flere som har blitt terrorisert med regninger fra ngt ? har hatt problemer med dem i 1 år nå, ikke greier dem å følge opp mailene jeg sender, har send over 50 mail og ringt over 100 ganger, men jeg får alltid beskjed om at jeg skal få svar men ingen svar fra dem idet hele tatt, jeg synes at di som er kunde hos NGT skal boikotte dem, maken til kunde behandling har jeg alldri vært borti. jeg skjenner flere som har dette problemet. til alle dere anbefaler ikke NGT de er noen tullinger hele gjengen. tenker bare på seg selv. er det noen andre som har en mening om dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det flere som har blitt terrorisert med regninger fra ngt ? har hatt problemer med dem i 1 år nå, ikke greier dem å følge opp mailene jeg sender, har send over 50 mail og ringt over 100 ganger, men jeg får alltid beskjed om at jeg skal få svar men ingen svar fra dem idet hele tatt, jeg synes at di som er kunde hos NGT skal boikotte dem, maken til kunde behandling har jeg alldri vært borti. jeg skjenner flere som har dette problemet. til alle dere anbefaler ikke NGT de er noen tullinger hele gjengen. tenker bare på seg selv. er det noen andre som har en mening om dette ?

 

Hvis du hadde sendt over 50 mailer og ringt 100 ganger til meg, - så hadde jeg satt deg på lista over vanskelige kunder, ignorert deg og håpet at du byttet til stjelenor jeg også :lol:

Lenke til kommentar

Jeg har NGT og har ikke hatt noen problemer utenom at linja var ustabil på søndag. Jeg har ikke kontaktet kundeservice enda, men tviler på at de er bedre enn Telenor. Grunnen til at jeg valgte NGT var at jeg ville ha ei rask linje med rask responstid, og det klarer de å levere.

Lenke til kommentar

Kjenner til problemte og har smertelig opplevd det ved flere anledninger selv...

Men som ADSL leverandør har de et av landets beste tilbud ang hastighet(inn/ut)-pris-teknologi. Når NGT funker er det ypperlig, men med en gang det går gale........

Her har nok de fleste DSL leverandører sine svin på skogen og som ny kunde må en velge mellom flere onder :evil:

Har hatt NGT i 2 år nå og som sagt hatt min del av innkompitente "kundebehandlere", men likevel må jeg si at når noen spør meg om hva de skal velge så må jeg si at NGT stiller sterkt.....

 

PS. Bor i Bergen= Få 10Mbit tilbud tilgjengelig. Har selv Univeritetsavtale 398 pr mnd for Delta linjen (+Breder smil pakken)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt noen av de samme problemene med NGT. Jeg bestillte flytting i slutten av Mars, og fikk beskjed om at dette tok ca. 6 uker. Siden det står i kontrakten, så måtte jeg betale for de ukene jeg satt uten (flyttet i begynnelsen av April).

 

Det varte og det rakk, og jeg ringte og sendte mailer for å få vite hva som skjedde, men jeg fikk i likhet med deg liten eller ingen respons. I midten av Juni kom linjen på plass, og siden det har det bare vært rot med regninger som er sendt ut flere ganger, regniger som jeg får purringer på samme dagen som jeg mottar den opprinnelige regningen... Kort sagt; bare tull! :grumpy:

 

Ringer du, så er det for det meste svada de kommer med, og de eneste mailene jeg med sikkerhet vet jeg får fra NGT (selv om de forsikrer: "jada, skal sende deg en mail så snart jeg vet noe...) er "En liten fakturapåminnelse" og spesialtilbuds-mailene!

 

Nei, kundeservicen til NGT har en lang vei å gå før nærmer seg ett akseptabelt nivå...

 

PS. Men det skal sies at linjene deres holder det de lover, og at jeg aldri har hatt noen problemer med den, når den først er oppe...

Lenke til kommentar

Det stemmer nok at NGT har problemer med faktureringen. Jeg gjorde i mars en liten endring i abonnementet mitt. Dette førte til at jeg fikk en stor mengde feil fakturaer, påminnelser, varsler om inkasso, varsler om redusert hastighet og varsler om stenging. Hver gang tok jeg kontakt men NGT som bekreftet at det var feil, men at det måtte vente på saksbehandling. Dette pågikk i flere måneder. Så fikk jeg en gledelig melding om at nå var saken behandlet og rettet opp. Jeg fikk deretter en faktura som stemte. Nå burde vel alt være bra?? Nei, nå har det på nytt kommet en faktura med samme feil som før og med påfølgende påmindelse på email.

 

Tjenesten de leverer har jeg ingenting å utsette på, men evnen til å rydde opp i faktureringsfeil er nær null.

 

Frustrasjonsnivået mitt i forhold til NGT er svært høy for tiden!

 

gunnara

Lenke til kommentar
Ta kontakt med brukeren sifo så kan dere sitte å hate NGT sammen uten å plage alle oss andre med det.

 

-ull-2k-

 

det handler ikke om hate, men hvillken kundebehandling du får, det er synd at du ikke forstår dette.

 

 

Som tittelen på tråden viser så elegant.....

 

-ull-2k-

Lenke til kommentar
Det stemmer nok at NGT har problemer med faktureringen. Jeg gjorde i mars en liten endring i abonnementet mitt. Dette førte til at jeg fikk en stor mengde feil fakturaer, påminnelser, varsler om inkasso, varsler om redusert hastighet og varsler om stenging. Hver gang tok jeg kontakt men NGT som bekreftet at det var feil, men at det måtte vente på saksbehandling. Dette pågikk i flere måneder. Så fikk jeg en gledelig melding om at nå var saken behandlet og rettet opp. Jeg fikk deretter en faktura som stemte. Nå burde vel alt være bra?? Nei, nå har det på nytt kommet en faktura med samme feil som før og med påfølgende påmindelse på email.

 

Nøyaktig det samme som jeg har opplevd :evil:

 

Tjenesten de leverer har jeg ingenting å utsette på, men evnen til å rydde opp i faktureringsfeil er nær null.

:yes:

Lenke til kommentar

Jeg vil gå så lagt som å si at de leverer en godt produkt til en rimelig pris - og det har desverre godt utover kunde-service'n..

 

Har prøvd å ringe support ved ett par tilfeller - men jeg måtte gi opp selv etter 20 minutters venting.

 

Så regelen er vel at hvis du vil ha best ytelse kontra pris, vet hva du gjør, vet hva du trenger og betaler regininga i tide - så er NGT supert!

 

Trenger du kundeservice derimot - så velg Telenor - der er ventetiden kun 10 minutter! :wink:

Lenke til kommentar

Hmmmmmmmm :(

 

Liker dårlig det jeg leser her nå.

 

Jeg har lenge hatt et godt intrykk av nextgentel , de har levert hurtigere og/eller bedre løsninger enn (for mange det eneste alternativet telenor) helt siden de dukket opp i adsl/bredbåndmarkedet.

 

De har tilbudt en bedre upload , ved de billigste abb'ene , samt de unnlot å hoppe på onkel tormod mcDuck sin "betal etter så mye som du surfer" bølge.

 

Jeg har hatt telenor ADSL en stund slik at jeg ikke er blitt berørt av 1Gbit begrensningene , er ferdig med all bindingstid , men var likevel inntil nylig bestemt på å skifte til Nextgentel pga. jeg mener de leverer en bedre pakke.

 

En kamerat flyttet nylig , og meldte flytting av abb. til nextgentel.

Han mottok melding om at den nye adressen var tilkoblet en adslsentral , og at melding om tilkobling ville komme fortløpende.

Vedkommende mottok en forventet oppkoblingsdato 07/07-03 .

All right...En grei skuring tenkte han. Men nei ,den 7/7 var det ingen linje.

Han begynte nå å se på muligheten for at det kunne være et hardware/software problem , og kontaktet meg for en second opinion.

Vi fant etter en grundig sjekk ut at alt var kosher.

 

Kontaktet Ngtel og fikk opplyst om at det var kun en FORVENTET tilkoblingsdato som ble opplyst.

 

Nå etter over en måned , og x antall forventede tilkoblingsdatoer , er han fremdeles uten linje.

 

FORVENTET my ass....... de kunne like godt ha sagt " sitt deg ned og hold kjeft og vent , vi får se om vi gidder å koble deg til en gang i neste måned , kansje .... men bare vist du ikke plager oss , med meldinger og telefoner og slikt mas."

 

Flott kundebehandling Nextgentel !!!!

Dere har nå blitt så store i markedet at dere kan gi blott f..n i å tilpasse dere kundenes behov .

 

Skulle ikke forbause meg om det kom en fusjon med telenor , nei jeg får holde meg der jeg er foreløpig , til det dukker opp noe bedre.

Lenke til kommentar

NGT har bra linjer når det funker. Selv så har jeg hatt SHDSL fra de som var mer nede en oppe de 2 månedene jeg hadde den. De svarte på 2 eller 3 av de 15 mailene jeg sendte. Holder fortsatt på med krangel om faktura og bindingstid.

 

Søstern min har akkurat flyttet og måtte vente i over 8 uker på å få opp linja... Så hun valgte å si opp hele avtalen med dem. De hadde visst vært rimelig ubehagelige på telefonen og bare kommet med bullshit på hvorfor det tar så lang tid. Mente at det tok 6 uker for bravida å klare å koble henne over i den nye leiligheten.. Dette vet jeg er piss preik da jeg selv jobber i bransjen.

Lenke til kommentar

Må bare si meg enig i at kundebehandlingen og fakturereingssystemet til nextgentel ikke er helt topp, men at det ellers er et greit produkt til en grei pris. Har hatt svært lite tekniske problemermed nextgentel kontra UPC, og ruterne de leverer med oppkoblingen er langt finere enn det jeg har sett fra øvrige levrandører

Lenke til kommentar
FORVENTET my ass....... de kunne like godt ha sagt " sitt deg ned og hold kjeft og vent , vi får se om vi gidder å koble deg til en gang i neste måned , kansje .... men bare vist du ikke plager oss , med meldinger og telefoner og slikt mas."

 

Så du tror at om han/dere ikke hadde sagt noe, hadde Nextgentel "giddet" å koble til? Det er nok et litt mer komplisert bilde enn som så som gjør at forventede tilkoblingsdatoer ikke er så lette å beregne, vil jeg tro. Jeg har vanskelig for å tro at NGT kommer med en forventet dato de vet er feil... For å sammenligne: en venninne av meg kjøpte ny Renault i september i fjor. Den kom i forrige uke, etter stadige lovnader om "neste måned", "om to uker", "neste uke". Det er ikke godt nok, men det kan skje de beste (og det skjer de fleste selskaper av og til, særlig når en er avhengig av underleverandører). Jeg skiftet fra Telenor til NGT helt uten problemer, de koblet ned Telenor-linjen og opp NGT-linjen min samtidig, på "forventet" dato.

 

E

Lenke til kommentar

Ja, det er nok flere som har hatt problemer med NGT.

 

Jeg bestilte linje fra NGT slutten av desember år 2002 med forventet 4-5 ukers leveringstid. Valgte SHDSL.

Jeg er 3.2 km fra sentralen så det burde ikke være noe hinder noe NGT også mente.

Etter rundt 3-4 uker tok jeg kontakt med dem og lurte på hva som skjedde. Fikk som svar at det er bare å vente.

Litt senere fikk jeg ruteren i posten (kommer tilbake til denne).

Fikk omtrent samtidig regning på oppkobling av linje samt for 1 måneds bruk om jeg ikke tar helt feil. Jeg tok i starten kontakt med NGT for å forsikre meg om at jeg ikke skulle betale dette. Det sa de også, jeg skal ikke betale noe før linja er oppe og går.

Jeg får purring på ikke betalt regning en stund etter og en stund etter det får jeg inkassovarsel.

På deres statusside på nett sto det også en stund at jeg var koblet opp på nett.

Er ikke helt sikker på når montøren kom, men jeg så iallefall ikke noe til han/henne. Montøren hadde vært i området, men kommet til det faktum at han/henne måtte ha tillatelse for å koble meg på nett (fra Smartcall som eier linjene i borettslaget). Smartcall ble også nevnt ganske så tidlig i bestillingsprosessen så jeg tenkte faktisk ikke mer over det før montøren hadde vært her. Ifølge NGT skulle det ikke vært noe problem med Smartcall i borettslaget.

Vel, vel, men nå VAR det et problem at jeg hadde Smartcall. Etter diskusjon med NGT kom de med et forslag om å avbestille telefonlinja mi og bestille telenorlinje isteden. Greit nok, tenkte jeg, og gjorde så. Telenor var forholdsvis kjappe med dette så jeg kunne gjenoppta samtalen med NGT igjen. Nå skulle de vel fikse linje til meg vel? Nei da.

Det varte og rakk og regninger kom. Jeg har vært tålmodig gjennom hele prosessen, men nå klarte jeg bare ikke mer, nå hadde det gått et HALVT ÅR siden jeg bestile linja uten noen nyttig informasjon fra NGT sin side. Eneste lesestoffet jeg hadde fra dem var regningen og det var ikke akkurat tillitsvekkende.

Ok, jeg ringer dem igjen, snakker med min faste kontakt der (jeg merket meg navnet til noen som faktisk var nogenlunde oppegående der) og sier min mening om saken. Saklig, men hard. Vi avslutter samtalen med lovnad om tilbakemelding snarest.

Hurra, NGT ringer tilbake allerede dagen etter. Endelig tenker jeg, nå blir det fart i sakene. Nei, da:

- "Vi kan dessverre ikke levere SHDSL til deg", var svaret jeg fikk.

"HVA? Her venter jeg i et halvt år på linje og først NÅ klarer dere å finne ut at dere ikke klarer å levere SHDSL til meg?"

- "Men vi kan levere ADSL til deg om du ønsker det"

"Nei, takk"

klikk

 

Vel, historien slutter ikke helt enda. Jeg sitter fortsatt med en ruter som NGT eier. Jeg tar kontakt med NGT og forteller at jeg har en ruter her.

"Bare send den til oss", sier de da.

"Greit, men jeg ønsker overhodet ikke å betale for det", sier jeg, "da dere ikke engang greide å levere linje til meg".

"Åh?, beklager, vi skal sende deg en returlapp slik at slipper å betale noe for det"

 

Tiden går og ingen returlapp kommer.

Først etter 2 måneder får jeg et brev fra NGT om at jeg har en ruter som tilhører dem. Leverer jeg den ikke tilbake får jeg regning på <et høyt beløp som jeg ikke husker størrelsen på>.

Jeg tar kontakt med NGT over mail og er rimelig forbanna. De står på sitt og krever at jeg sender den tilbake. Etter litt brevveksling fram og tilbake hvor jeg antyder at dette kommer i media får jeg endelig bekreftet (nok en gang) at de skal sende meg en returlapp.

Returlappen kommer og jeg returnerer ruteren.

 

Kort oppsummering på det helvete NGT klarte å lage for meg.

Jeg bestiller SHDSL og venter 6 mnd før de sier de ikke kan levere.

Jeg må selv ta omkostningen for bytte av telefonleverandør.

Inkassovarsler.

De ønsket heller ikke å ta omkostningene for retur av ruteren.

 

Noen etterord:

Samme dagen jeg fikk siste beskjed fra NGT snakket jeg med Catch Communications (www.catch.no). Jeg forteller om mine problemer med NGT. Null problem å bestille SHDSL fra oss får jeg da høre. Det eneste du må gjøre er å si opp telefonlinja di slik at vi fysisk kan bruke denne til SHDSL-linje. Selvfølgelig var jeg litt skeptisk siden jeg måtte forvente å dekke dette selv (jeg spurte dem om dette), men jeg hadde ingen grunn til å være skeptisk. Dette hadde de tydeligvis gjort før. 5 uker etter hadde jeg linje fra Catch. Null problem.

 

 

PS: Jeg driver eget datafirma og gir ofte råd angående valg av internettleverandør. Gjett hvilket firma jeg ikke råder mine kunder til å velge!

 

mvh,

 

Are Erlandsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...