Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ikke spise før leggetid?


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal man helst ikke spise rett før leggetid? Har lest om det både som søvntips og andre ting. Men hva er galt med å spise et stort måltid før leggetid?

 

Jeg sovner mye fortere og sover mye bedre dersom jeg sluker i meg en stor tallerken varm mat og en halvliter melk rett før leggetid. Tjukke pølser med potet, brunsaus og ærte-stuing er vanlig.

 

Postet av anonym: 5de45cce5f02022e777ea9db4516992e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal man helst ikke spise rett før leggetid? Har lest om det både som søvntips og andre ting. Men hva er galt med å spise et stort måltid før leggetid?

 

Jeg sovner mye fortere og sover mye bedre dersom jeg sluker i meg en stor tallerken varm mat og en halvliter melk rett før leggetid. Tjukke pølser med potet, brunsaus og ærte-stuing er vanlig.

 

Postet av anonym: 5de45cce5f02022e777ea9db4516992e

overvektig?

 

jeg sover og som en unge etter en god middag, jo mer fett og karbohydrater jo bedre sover jeg. men er jo ikke mye sunt, for når man sover er man ikke aktiv og da kan man legge på seg MYE :/ .

 

Jeg har noen tabletter som heter "circadin" de er basert på melatonin (søvnproteinet/hormonet, som stimulerer naturlig søvn). funker fett som bare juling. og sitter ikke igjen og resulterer i mer "effektiv" søvn, altså jeg føler jeg får mer ut av søvnen når jeg tar dem. Malatonintabletter er heller ikke vanedannende, altså man bli ikke avhengig noe som er nesten garantert med jevnlig bruk av tradisjonelle sovetabletter.

 

spør legen om circadin eller andre meletonintabletter. Har du søvnproblemer kommer han/hun til å fortrekke å gi deg dem enn de andre som er vanedannende, mener han/hun at du skal ta vanedannende medisiner før noe annet er prøvd bytter du lege!

 

-frank

 

ÅJA: er masse gode naturmedisiner som og har melatonin i seg, vet at man får malatoninholdig urtete.

Lenke til kommentar

spør legen om circadin eller andre meletonintabletter. Har du søvnproblemer kommer han/hun til å fortrekke å gi deg dem enn de andre som er vanedannende, mener han/hun at du skal ta vanedannende medisiner før noe annet er prøvd bytter du lege!

 

-frank

 

Du glemmer at med disse tablettene så må du SPISE FØRST, og den skal fungere etter en til to timer. Man skal helst ikke spise minst tre timer før man skal sove, så man får høre masse rart.

Lenke til kommentar

spør legen om circadin eller andre meletonintabletter. Har du søvnproblemer kommer han/hun til å fortrekke å gi deg dem enn de andre som er vanedannende, mener han/hun at du skal ta vanedannende medisiner før noe annet er prøvd bytter du lege!

 

-frank

 

Du glemmer at med disse tablettene så må du SPISE FØRST, og den skal fungere etter en til to timer. Man skal helst ikke spise minst tre timer før man skal sove, så man får høre masse rart.

Vel det står ikke at man skal ha et middagsmåltid, men jeg tar dem når jeg har min kveldsmat et par timer før leggetid, (aldri mer enn 1 skive, eller en frukt).

 

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...