Gå til innhold

Samsung TV - får ikke reklamere


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en samsumg tv gjennom datakjeden nå for 3 år siden.

Har nå fått en stor nydelig strek på tvers av hele skjermen.

Datakjeden er konkurs så er ingen hjelp hos dem å hente.

Samsung norge informerte meg av tv'n var gråimportert, så dem nekter også å hjelpe meg.

Vil gjerne reklamere på tv'n og få feilen utbedret.

 

What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ring forbrukerrådet ettersom det er 5 års reklamasjon på tver i Norge. Forstår ikke at et så stort firma kan holde på sånt.

 

Bare nevn du har fem års reklamasjon uansett om tven er importert. Ettersom den er solgt i Norge og i Norge er det fem års reklamasjon. Uansett om kjeden er konkurs.

Skrevet

Bare ring forbrukerrådet ettersom det er 5 års reklamasjon på tver i Norge. Forstår ikke at et så stort firma kan holde på sånt.

 

Bare nevn du har fem års reklamasjon uansett om tven er importert. Ettersom den er solgt i Norge og i Norge er det fem års reklamasjon. Uansett om kjeden er konkurs.

?

det er ikke nødvendigvis så enkelt, det var samme med japanphoto som i sin tid gråimportere Nikon kamera, Nikon norge nektet å ta service på disse og JP sto alene med reklamsjonsansvar i norge.

 

en kunde kan reklamere til selger, importer eller produsent. vis denne tven er gråimportert så er den ikke tatt inn via samsung norge og de er dermed ikke ansvarlige i denne sammenheng.

 

man må da eventuelt se om det fantes et tredjeparts importledd eller om det er importert direkte via samsung internasjonalt, etter det må man da strengt tatt ta reklamasjon via disse.

det som er håpet er jo at det samsung internasjonalt sier at samsung norge skal ta reklamasjonen da :D

Skrevet (endret)

Bare nevn du har fem års reklamasjon uansett om tven er importert. Ettersom den er solgt i Norge og i Norge er det fem års reklamasjon. Uansett om kjeden er konkurs.

Samsung Norge hadde visst ingeting å gjøre med samsung i resten av verden.

Jeg nevnte 5 års reklamasjonsfrist i norge, men det var visst selgers ansvar siden dem hadde kjøpt tv'n i utlandet. Samsung Norge tok 0 ansvar for dette.

Sitter i tlf kø hos forbrukerrådet nå.

Endret av Sangesland
Skrevet

Samsung Norge hadde visst ingeting å gjøre med samsung i resten av verden.

Jeg nevnte 5 års reklamasjonsfrist i norge, men det var visst selgers ansvar siden dem hadde kjøpt tv'n i utlandet. Samsung Norge tok 0 ansvar for dette.

Sitter i tlf kø hos forbrukerrådet nå.

Jeg er redd for at Samsung Norge har rett i denne saken. Du må eventuelt ta det med importøren i det landet som Datakjeden importerte Samsung fra... men det er nok lettere sagt enn gjort. Ettersom de er utlandet og ikke retter seg mot norske forbrukere, har de ikke noe krav på å tilby fem års reklamasjonsrett.

 

Men ble ikke Amentio/Datakjeden reddet i siste liten? Datakjeden i Oslo er vel fortsatt oppe og går, så hva med å ta en telefon dit?

  • Liker 2
Gjest Slettet+891234
Skrevet

Betalte du med kredittkort, kan du rette krav mot kredittyter, jf. finansavtaleloven §54b (tidl. kredittkjøpsloven §8).

Skrevet

Bare ring forbrukerrådet ettersom det er 5 års reklamasjon på tver i Norge. Forstår ikke at et så stort firma kan holde på sånt.

 

Bare nevn du har fem års reklamasjon uansett om tven er importert. Ettersom den er solgt i Norge og i Norge er det fem års reklamasjon. Uansett om kjeden er konkurs.

Du har 5 års reklamasjon mot SELGER! Alternativt tidligere salgsledd.

 

Samsung Norge er ikke part i dette, og trådstarter er basically screwed. En av fordelene med å handle nordiske modeller, og ikke minst hos store aktører som Komplett o.l.

 

MEN - det gjelder å finne ut hvor tven kom fra, hvilken grossist som leverte den til Datakjeden, og reklamere mot de. Dette er faktisk mulig å finne ut av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...