Gå til innhold

Ny laptop, ASUS U36Jc kanskje?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

M4 er egentlig bedre enn 320, men du vil ikke få nytte av den maksimale sekvensielle lesehastigheten. I praksis vil du ikke merke forskjellen på disse. Begge to er solide SSDer. Jeg pleier generelt å anbefale 320 på sata300 hovedkort, da Intel er ofte bra/best priset (GB/pris), men også fordi ved hjelp av Intel SSD toolbox begrenser man degraderingen til SSDen over tid.

 

 

 

Bestilte meg U36JC selv, forventer den i posten før helgen. Var det mye "dritt" på PCen når du fikk den?

Det er typisk Asus. De fleste laptopene deres kommer stappfulle med alt slags dritt. Det beste er egentlig å formatere :p

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Bestilte meg U36JC selv, forventer den i posten før helgen. Var det mye "dritt" på PCen når du fikk den?

Det er typisk Asus. De fleste laptopene deres kommer stappfulle med alt slags dritt. Det beste er egentlig å formatere :p

 

Ser den..! Hvordan er det med drivere osv? Blir det meste auto-innlagt via Win7? Får du med Win7 CD?

Tihi. Får den i posten på Lørdag håper jeg. Gleder meg som en 3åring på julaften.

Lenke til kommentar

Dårlig vil jeg ikke si den er, nå har jeg bare brukt den i en dag da.

Det er noen småting som kunne vært bedre.

For liten overgang mellom kabinettet og touchpaden, men det er nok bare en vanesak og de(n) interne høyttaleren(e) suger. Men bruker den jo nesten ikke.

 

Den NiJoh poster er jo en helt annen type maskin. Troll?

Lenke til kommentar

M4 er egentlig bedre enn 320, men du vil ikke få nytte av den maksimale sekvensielle lesehastigheten. I praksis vil du ikke merke forskjellen på disse. Begge to er solide SSDer. Jeg pleier generelt å anbefale 320 på sata300 hovedkort, da Intel er ofte bra/best priset (GB/pris), men også fordi ved hjelp av Intel SSD toolbox begrenser man degraderingen til SSDen over tid.

 

 

Den er god:) bestilte nå, men kommmer på at jeg kanskje skulle ha bestilt ett 2,5" harddisk kabinett for den disken. Noen å anbefalle? er usb3.0 kabinettene bakoverkompatible?

Lenke til kommentar

Vekten på den HP maskinen er jo brutal. Veier jo så og si dobbelt så mye som Asus maskinen.

Spesielt pen å se på var den heller ikke.

 

En ting jeg ikke skjønner helt med laptop produsenter er at de putter i så dårlige disker.

5400rpm disk er jo møkk i forhold til resten av hardwaren.

Lenke til kommentar

Takk for alle gode råd i denne tråden.

 

Byttet disk uten for store problemer når jeg fikk maskinen i dag. Benyttet også anledningen til å erstatte wifikortet med et Intel 6200 :D

 

Er det forresten noen som har testet 8GB RAM i denne (i3 utgaven)? Ser på diverse fora at det skal være mulig.

 

~Zhaar

Lenke til kommentar

Hvorfor erstattet du wifikortet? Har 8GB i min, men det er i5 da, hvis det skulle spille noen rolle.

 

Intel kortet støtter 300 Mbps og 5GHz. Da kjøper jeg meg en 4GB brikke og prøver. Har bare sett at det står max 4GB flere plasser.

 

~Zhaar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...