Gå til innhold

Kjøp av alkohol i Spania


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min erfaring med legkontrol i Spania er at den er heller slapp, men du kan jo være uheldig i forhold til intensivering av kontroll i perioder og slikt. Men samtidig, de er vel glade for pengene dine i disse krisetider, samt at økonomiske problemer ikke akkurat medfører økt intensitet på stengning av bedrifter som skaffer penger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ikke noe problem tror jeg, var iallefall ikke det for meg da jeg som 15-åring gikk inn i en spansk dagligvarekjede jeg ikke husker navnet på i Albir utenfor Alicante. Kjøpte en flaske Coronita/Corona, to ganger, begge gangene sammen med en kompis, og han var da 14. Om det bare var folka i den butikken som var slappe eller om det faktisk er lov vet jeg ikke, men som sagt, de spurte ikke etter leg engang ;)

 

Hva er aldersgrensens for alkohol i Spania egentlig?

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

jeg og en kompis var i spania (mallorca) vi kjøpte lett alkohol.. har du penger, er du gammel nok..

 

MEN: jeg vet ikke hvordan det er i sånne stor byer, hvor strenge de er på det.. men som sakt stortsett overalt i spania så driter dem i alderen din og lar deg kjøpe... du kan jo feks ta en spansk en å si det er til mordi eller noe ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Var i Tyrkia i to uker kom hjem i dag, jeg og en venn 15(meg) 14(han), vi fikk tequila shots på en bar så har ikke så mye å si der nede. Vi fikk også kjøpt røyk og øl og annen drikke på samme stedet. Det er nok bare å prøve, hvis det ikke går, får du håpe på bedre lykke et annet sted.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...