Gå til innhold

jhjhjk hjhj hjhl


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Overtok nettop min fars eksterne harddisk, på 500gb..

Men da jeg gikk innpå den så var det ikke bare en disk. Det va flere, 4stk.

Det var 4 disker med ca 98gb på hver..

 

Ville helst hatt det som bare en stor disk, ikke i flere parter liksom..

 

Noen som vet om det er muligt å skifte om alle de 4 til 1 disk?

Endret av dsafd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problem med en hdd for en liten stund tilbake. Jeg hadde partisjonert den tidligere i to partisjoner. Jeg prøvde først med Partition Magic, men fant aldri ut hvordan jeg skulle få det til. Mulig det bare var meg som noobet meg til og at det faktisk finnes en måte å slette partisjoner for så å få tilbake bare en partisjon, som da vil være den faktiske disken.

 

Jeg reinstallerte nettop Windows 7 på maskinen min, som har den tidligere partisjonerte disken, og via installasjonsprogrammet da jeg kjørte som clean install, fikk jeg slettet partisjonen der og partisjonene gikk tilbake til selve disken.

 

Partition Magic ble nevnt, så jeg ville absolutt prøvd det og funnet ut hvordan du da kan fjerne overflødige partisjoner :)

Lenke til kommentar

Ok, har nå slettet alle og lagt kun 1 partisjon, men.. Trodde harddisken var på 500gb, er bare 370gb på den.. vanligt? Vet det er vanligt at harddiskene ikke er helt det de ska ver, men trodde ikke det var så stor forskjell?..

 

En 500GB harddisk viser tilsvarende 465GB. Det kan virke som du har noe "unallocated space" som har blitt igjen etter at du har slettet partisjonene. Hvordan du kan koble dem sammen til denne ene og ende opp med 465GB er vel i grunnen spørsmålet som du har lett etter fra starten av :)

Lenke til kommentar

Ok, har nå slettet alle og lagt kun 1 partisjon, men.. Trodde harddisken var på 500gb, er bare 370gb på den.. vanligt? Vet det er vanligt at harddiskene ikke er helt det de ska ver, men trodde ikke det var så stor forskjell?..

 

En 500GB harddisk viser tilsvarende 465GB. Det kan virke som du har noe "unallocated space" som har blitt igjen etter at du har slettet partisjonene. Hvordan du kan koble dem sammen til denne ene og ende opp med 465GB er vel i grunnen spørsmålet som du har lett etter fra starten av :)

 

 

Jeg prøvde å få sjekket dette opp, men har ingen anelse, kanskje det er en mindre harddisk? Kan ikke være 320gb, for er jo 370 påden..

Endret av yeauknow
Lenke til kommentar

Skal ikke dette lett kunne gjøres fra Windows? Du tar og høyreklikker på min Datamaskin så trykker du behandle.

 

På menyen på siden trykker du på Diskbehandling.

 

Der får du opp alle diskene i en liste. Finn riktig disk høyreklikk på alle partisjonene og trykk slett Volum. Når du har slettet alle volumene tar du og oppretter 1 partisjon på hele disken, også ved å høyreklikke og trykke Nytt volum.

 

Dette vil slette all dataen som ligger på disken.

post-62564-0-40379100-1307719486_thumb.png

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...