Gå til innhold

Anbefalt batterigrep til 7D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte et batterigrep fra Linkdelight. Dette kom med 2 chippede batterier som virker i canonladeren, og gir riktig batteriinfo i kameraet. Dette kom på 328 kr inkl frakt. Kvaliteten er ikke på høyde med Canons eget og batteriene har ikke like stor kapasitet. Men det virker rimelig bra. Alle knapper og funksjoner virker som de skal. Har brukt det noen måneder og har ikke hatt noen problemer.

Lenke til kommentar

Har ikke satt meg så mye inn i dette da uoriginale batterier ikke er kompatible med 7D sitt batteriminne samt at du ikke får ladet disse med den originale laderen. Alt sammen for ca 300.- tyder dette veldig mye på skikkelig jalla batterikvalitet.

 

Kjøpte et Phottix-grep med to uoriginale batterier til 7D her om dagen. Lades i original lader og viser kapasitet i displayet.

Lenke til kommentar

Canon 7D har noen chipbatterier med innebygd måling og historikk i menyene. Så der er det ikke dumt å gå for orginale og noe dyrere batterier.

 

Du får batterier med chip fra e-bay. (Disse virker på samme måte som orginalbatterier)

Tviler ikke på at orginalbatterier er bedre. Billigste jeg fant i prisguide for et canon LP-E6 er 550 + frakt.

Orginalpakke fra canon fra f.eks MPX vil bli på 2 557 + frakt.

Uorginalt fra e-bay/linkdelight ca 350 + event mva.

 

Da har man ca 2000 kr man kan bruke på annen moro.

Lenke til kommentar

Har noen batterier fra DX til 40kr pr stk inkl frakt til Canon 550D. De fungerer veldig bra. Fungerer også med orignalladeren.

 

Orginalbatteriet har lengre ytelse, men koster jo en god del mer også.

 

De har noen til 7D til 100kr inkl frakt også. Har ikke peiling på ytelsen på de :whistle:

Lenke til kommentar

Ser ikke noe problem med å kjøpe både batterier og grep fra en annen produsent enn canon.

 

Det du bør gjøre er å velge denne produsenten med omhu. Phottix er et meget trygt valg, andre produsenter er kanskje ikke like sikre.

 

 

En ting som jeg ergrer meg litt over er ryktene om at det kun er orginale batterier/utstyr som fungerer. Tullprat! Som tidligere nevnt må du bare vite hvilken du skal velge. De aller billigste produktene bør du styre unna, men ser overhodet ikke noe problem så lenge du kjøper fra en seriøs aktør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...