Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] NRK - lisens: er dette nok til å unngå lisensen?


Anbefalte innlegg

Hadde vært til stor hjelp om jeg fikk litt hjelp til å formulere svaret, da jeg har ca null og nada peiling på juss og lovtekster.

 

:shrug:

 

 

Edit_

 

Regner med jeg skal ta med som simen1 har sagt før at de ikke har hjemmel etter loven til å tvinge meg til å stå for plomberingen selv, men de gis anledning til å gjøre dette dersom de ønsker det, samt at jeg herved ærklerer min min mottaker som ikke i bruk, etter paragraf 9?

Endret av HansGeorg
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Ta det med ro, jeg skal ta meg av denne saken:

 

Til NRK

På vegne av alle landets lisens betalere så må jeg desverre melde i fra om at våres TV'er er ødelagt etter forrige ukes tordnevær. Tordneværet lagde en voldsom overspenning på strøm nettet i hele Norge som igjenn ødela våres TV'er og tunere. Da mange ikke ser seg råd til og kjøpe ny TV/tuner eller reparere den gamle, så vennligs slett alle i deres gamle arkiv. Dere vill bli varslet i fra butikkene om de personen som velger å gå til innkjøp av ny TV.

 

Vennlig Hilsen

Norges Befolkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man får 50" plasma-TV med Full HD og 24p helt ned i 6000 kr. Dette er ikke mulig å kjøpe fordi NRK vil ha 30k i løpet av 10 år for at du skal få lov til å koble den til en Blu-Ray spiller. Isteden sitter folk med kikkert og ser film på 24" PC-monitor.

 

NRK burde bli betalings-TV isteden, men det kommer ikke til å skje med det første fordi det vil medføre et enormt tap i inntekter.

 

Norge er på mange måter et fint land å bo i, men på enkelte felt er vi helt borte fra all fornuft. :realmad::wallbash:

Lenke til kommentar

NRK burde bli betalings-TV isteden.

 

Amen!

 

men det kommer ikke til å skje med det første fordi det vil medføre et enormt tap i inntekter.

 

I 2011 var det 1.948 mill mennesker som betalte 2478 = 4.714 mdr i totale lisensinntekter.

 

Dersom man tok 249 kr/mnd for abonnement så trengte man litt over 1,5 mill betalende kunder. Hvis ikke er jo bare å sette opp prisen til de går med overskudd. Er ikke det mulig er det ingen som er villig til å betale for programmene NRK viser. Noe man ikke skulle tro var tilfelle siden alle snakker som varmt om NRK.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Flere historier om praksisen: Avisa Nordland: - Raser mot NRK-lisensen

 

Ja det er forskjellige utsagn rundt disse som ikke "ser på TV".

 

Jeg synes det er litt påfallende at personen som startet det hele og som ikke har sett på tv i 10 år enda ikke har forklart hvordan det gikk til at han fikk bot for 2 år siden for å felle kommunale furuer som han lot ligge for å få fri sikt fra parabolantenna? Hva skal han med parabol når han ikke har TV?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...