Gå til innhold

Hjemmecockpit BOENG 737NG, kommentartråd


Anbefalte innlegg

Skal ærlig si at jeg var litt skeptisk i starten av prosjektet, har fulgt litt med:P, men nå ser det jo utrolig kult ut!

 

Fortsett sånn! :w00t::thumbup:

 

Haha, ja tenker meg det :p. Takk :D

 

Da er du sinnsykt flink xD tipper du får 5 i kunst og håndtverk? xD

 

Takk :D Hehe vis jeg har like my vilje så får jeg en 4-6 kanskje :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenker er; fett! Det andre jeg tenker; jævlig dyrt!

Ikke for å rakke ned på prosjektet ditt, men du vil aldri kunne klare å få en slik cockpit som du linket til for 10.000 kroner - Langt der i fra!

 

Har selv en liten simulator hjemme. Har prøvd å lage den litt lik Cessna 172, men man kan langt i fra si at det er noe kopi :)

 

Mente MIP = Main instrument panel, det jeg bygger nå vil koste under 14 tusen kr :p så det jeg mente. Men bare glem det jeg sa om 10 tusen kr :p

Lenke til kommentar

kan ikke ta så mange år da, om han jobber noen timer vær dag, å bygge et fly tar 2-3 år for en amatør lissom!

Det tar nok en del år med mindre han har mange hundre tusen i banken. 500 000,- for en velfungerende og realistisk simulator er kanskje ikke så urimelig å tenke?

 

500 000 for en velfungerende 737 simulator er og forvente. Vi har selv brukt nærmere 1 million på prosjektet nå. Og enda er ikke ting komplett.

Jeg skal ønske deg lykke til videre. Vi har med en egen software developer, to dataingeniører, en flymekaniker, opp imot 4 737 rated piloter, og noen elektrikkere. Og nei, det er en HAUG av ting vi enda ikke har fått til. Det tar tid, og krever med kompetanse enn litt lodding og kretskort. Om du i tillegg sliter med mattematisk elektronikk har du ihvertfall ett problem. Disse kortene er ekstremt følsomme komponenter, med komparatorer, logiske porter etc.. Ved og sette for høy spenning o.l over disse er sjansen for å ødelegge komponenter stor. Og nei, som du vet. Det er ikke billig....

 

Men det ser ut til at du er godt igang, og du kan få til dette, men beregn det på mer lesing enn bygging fremover, for dette gjøres ikke over natta :)

For software og alt det der med få switch og brytere og lys til og fungere så bruker jeg prosim737 software gratis versjon for den er i beta. Bare lurer på en ting? åssen får man ekte gauge til og funke i flight simulator??

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fant akuratt ut at jeg har såvidt plass til skjelletet på simulator rommet cry.gif men skal fortsatt bygge den! som visuel look så skal jeg bruke tv skjermer! helt opp i 32 tommer! får starte med shellet snart! :) og det gleder jeg meg til!

 

NB: Det bilde under er ikke mitt men sånn vil det se ut som når jeg starter med shellet :p

post-214933-0-54273700-1324494476_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva vi synes? Jeg synes den var sexy! Godt jobba, det virker som om du legger veldig mye grundig jobb i dette. :)

Hehe er altid viktig og være nøyaktig uansett hva man bygger!

 

Tøft om du kunne lagt ut en liten videosnutt av simen i drft? :D

 

Legger med et bilde jeg fant fra da jeg spilte Flysim, dette ble drevet av en Acer 5930g, med Thosiba tv som hovedskjerm og en dell monitor som instrument skjerm. Det ble slutt på flyginga for meg, men regner med at jeg starter igjen når jeg får bygd meg pc til sommeren. Stikka står i skapa, klar til bruk! ;)

 

Ja det var det ohmy.gif hadde helt glemt det! men når jeg får begynt på shellet så kommer en video! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...