Gå til innhold

Hjemmecockpit BOENG 737NG, kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenker er; fett! Det andre jeg tenker; jævlig dyrt!

Ikke for å rakke ned på prosjektet ditt, men du vil aldri kunne klare å få en slik cockpit som du linket til for 10.000 kroner - Langt der i fra!

 

Har selv en liten simulator hjemme. Har prøvd å lage den litt lik Cessna 172, men man kan langt i fra si at det er noe kopi :)

Lenke til kommentar

Det første jeg tenker er; fett! Det andre jeg tenker; jævlig dyrt!

Ikke for å rakke ned på prosjektet ditt, men du vil aldri kunne klare å få en slik cockpit som du linket til for 10.000 kroner - Langt der i fra!

 

Har selv en liten simulator hjemme. Har prøvd å lage den litt lik Cessna 172, men man kan langt i fra si at det er noe kopi :)

 

bilder? :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kult! Spilte mye FSX før jeg også, lage meg en liten cockpit, men flyginga mi stoppa helt opp etter at jeg fikk nytt rom.

Fløy mye airbus jeg da! Tillegg til litt helikopter. Klarte å fullføre fly serfikatet, satt vell å leste i 10 timer på alt som stod i flyskolen.

 

Merker at jeg får lyst til å fly igjen nå!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg vet veldig godt at dette tar lang tid. Ettersom vi er en gjeng som har bygget en fullscale 737 Simulator som står på Sola. Hvor jeg forøvrig også jobber som avionikker hos SAS.

 

Derfor vet jeg også at prosjektet ditt kommer til og bli langt fra vellykket. Beklager, det er ikke for og ta fra deg motivasjonen. Men du må forstå at hvis du skal få alt koblet opp. dvs, MCP, MIP, Yoke, Throttle Quadrant etc.. Trenger du fullversjon av FSUIPC(nei ikke TPB), Project Magenta, Wide FS, etc... Og dette koster penger.

 

Slenger ut noen bilder av hvordan vår sim ser ut. Dette er ett fritidsprosjekt vi driver med på fritiden.

 

IMG_7557.jpg

 

737015x1.jpg

Hvis du vil få en komplett 737 Sim vil det se slik ut. Nei det er løgn. Dette er fra en gammel Braathens maskin.

IMG_7537.jpg

 

Du får jo for all del prøve. Og se hvordan det blir :)

Endret av alextech
Lenke til kommentar
Beklager, det er ikke for og ta fra deg motivasjonen.

 

Beklager. Det var ikke meningen. Men merker jeg blir litt frustrert av folk som går inn med tanken om at de skal lage noe som i utgangspunktet kan koste ett par tusen, og heller bruker piratsoftware. Da mister jeg lysten til å hjelpe til.

 

Hva med de som har laget softwaren?

 

Når det er sagt er du kommet godt igang, og det ser ut som du har håndverket på plass. Fortsett og se hvor du kommer. Men belag deg på mer arbeid enn ett par timer bak stikksaga :)

Endret av alextech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...