Gå til innhold

pc til fattig student


Anbefalte innlegg

må ha meg ny maskin nå når jeg begynner på universitetet, lite populært om jeg tar med meg familie-pc'en (som sant å si er noe skrot!). er ikke akkurat 1337 i pc-deler, men har sett litt på forumet og skrapet sammen en start. tanker og forslag mottas hjertelig

 

har skjerm, tastatur og mus

keep in mind, budsjett! hadde tenkt meg i underkant av 7-8 som max, men som student gjelder såklart "jo billigere (og fungsjonabelt) dess bedre". dere fatter.... tenk øl-penger! :D

 

(komplett.no-priser)

 

HOVEDKORT:

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A nForce2 Ultra400/MCP-T,Dual LAN,Firewire

 

1.164kr

 

CPU:

AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz 333 MHz bus Socket A (Barton) prosessor, 512kb

 

1.756kr

 

RAM:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

 

845kr <-beregnet på å kjøpe en brikke til ved neste anledning (lønn/stud.lån o.l)

 

KABINETT:

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør SortKabinett m/360W DX-01B-D-U m/USB/FW

 

905kr

 

Totalt 4,670

 

- Lydkort ? Som ikke koster sinnsyke mengder?

- Skjermkort? ca 2000?

 

 

setter pris på all hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I august utgaven av bladet HjemmePC er det test av Student PCer.

Bladet er i butikken fra 4.8. Hvis du skal ha en bra pc som varer ville jeg anbefalt en Tundra fra PS data, de har PCer i alle prisklasser og har vunnet mange tester i det siste. :-?

Lenke til kommentar

Kjøp heller 2500+, koster halvparten og du får den lett opp i 2800+ hastigheter.

 

Til skjermkort så er Radeon 9700 et meget godt valg i den prisklassen.

 

Det integrerte lydkortet er mer en godt nok så det er ikke nødvendig å kjøpe dette (med mindre du er veldig kresen).

Lenke til kommentar

neXon skrev:

Jeg annbefaler www.psdata.no sine selvbygger pc til bare 3000,- :D

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101500&urlAction=details

 

var dette en liten spøk? så akkurat dette tilbudet på psdata og lurte på hvordan det vil yte? broren min er på utkikk etter en pc når han begynner på studier til høsten og eneste kriterier er at den funker greit til tekstbehandling,surfing og en liten runde cm4 :p

sitter på fars 1,4 et eller annet amd nå og den funker jo helt greit, husker ikke hvilken type amd prossesor fatter har men han kjøpte den for et par år siden og den kjører på et msi kt266-pro hvis det kan være til noen hjelp.. :) hvordan vil en 1,3Ghz duron funke i forhold?

Lenke til kommentar
en student har ikke tid til å spille han skal studere ergo han har ikke bruk for noe særlig med skjermkort kjøp det billigste du kommer over av skjermkort :lol:

 

Studenter _har_ tid til å spille (egen erfaring).. ;) Ville nok som flere har nevnt tidligere kjøpt en XP2500+ i stedet. Mye mer for pengene, og overklokket er den brått like rask også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...