Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Juni 2011


Anbefalte innlegg

Det skjer mye på sørlandet.

Kan jo tyde på en villbestand med arapapegøyer når man får en slik landende på hytta:

 

Grønn papegøye-bilder

 

Desverre tok fotografen i meg litt overhånd, slik at den fløy sin vei etter å ha fått drikke, mat og hvile. Håper den klarte seg eller at noen andre tok den inn :)

 

(Flickr linker)

Må bare kommentere dette igjen. Hørte på radioen i går eller forrigegårs at en lensmann i Aust-Agder hadde fanget en papegøya som hadde kommet og plaget han på terassen. Kan det være den samme? :p

 

http://www.fvn.no/lokalt/lillesand/article878668.ece

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Catch me if you can!

5890857322_2f75529080.jpg

 

Denne modige gutten fikk et to meter langt tau med en hare i enden på. Han fikk også 10 meters forsprang. Fuglen satt på hånden til falkoneren, med et lite vink fra hånden fløy fuglen avgårde og det tok ikke mer en to-tre sekunder før fuglen hadde haren i sine klør. Når den fanger byttet sitt så får den en krampe i foten så den bruker minimalt med energi, men byttet blir i klørene.

 

Jaktfalk II

5890283119_275bd77438.jpg

Endret av Natrich
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@azetlitz - utrolig flotte bilder av Stetind! Har lyst å klatre der med tiden :).

 

Francis

 

Takker. Jeg er ikke noen klatrer, og kommer derfor aldri til å se toppen på Stetind selv, men jeg kunne tenkt meg å gjort det for utsikten sin del. For min egen del hadde jeg heller tatt helikopter opp, om det hadde vært lov å lande på toppen. :-)

Lenke til kommentar

Jeg har vært på ferie på Bornholm, da var vi på et rovfuglshow like utenfor Rønne ("hovedstaden" til Bornholm)

Dit har jeg lyst til å dra en gang.

Det er å anbefale!

Bussjåføren vår likte øya så godt så han har leid seg et hus der i et par uker, og det er mulig å fly til øya :)

Lenke til kommentar

Angående hvilken tråd man poster i.. tja. En slags føring:

 

Dersom du ønsker å poste i forrige måneds tråd fordi bildet er tatt og/eller bearbeidet forrige måned er det greit. Dersom du har bearbeidet eller gjenoppdaget et bilde som er noe eldre går det greit å poste i gjeldende måneds tråd.

Lenke til kommentar

Angående hvilken tråd man poster i.. tja. En slags føring:

 

Dersom du ønsker å poste i forrige måneds tråd fordi bildet er tatt og/eller bearbeidet forrige måned er det greit. Dersom du har bearbeidet eller gjenoppdaget et bilde som er noe eldre går det greit å poste i gjeldende måneds tråd.

Vi skal bytte måte å poste på i trådene, mener du? Og poste i forrige måned før den igjen hvis det var et bilde fra måneden før det igjen? Eller året før hvis det er et enda eldre bilde?

 

 

Regelen er ganske enkel: Man poster i den månedstråden som gjelder for den kalendermåneden man er inne i når man poster.

Eneste grunnen til å poste i gammel månedstråd er at man skal kommentere et bilde der.

 

En mulig løsning er rett og slett å lukke månedstråden når det har kommet en ny en.

Endret av Trondster
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom du ønsker å poste i forrige måneds tråd fordi bildet er tatt og/eller bearbeidet forrige måned er det greit. Dersom du har bearbeidet eller gjenoppdaget et bilde som er noe eldre går det greit å poste i gjeldende måneds tråd.

Det har aldri vært tanken bak trådene. Trådene har alltid vært til for de bildene du har lyst til å vise frem akkurat nå. Når bildet er tatt irrelevant. Hvilken måned som det er akkurat nå, er det som tilsier hvilken tråd du skal poste i.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Det er jo ikke akkurat lenge mellom hver gang denne diskusjonen dukker opp.

 

Retningslinjer for tråden

  • Denne tråden er til posting av bilder i perioden 1-30. juni. Tråden vil være sticky i samme periode.
  • Det er ingen krav til når bildet er tatt, men det bør være noe du holder på med for tiden.

 

Foreslår å omformulere disse to punktene så det blir enda tydeligere hva som er meningen med dem, f.eks:

 

  • Tråden er til bilder du vil poste i juni 2011. Tråden er sticky i samme periode.
  • Det spiller ingen rolle når du tok bildet.

 

F.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...