Gå til innhold

[Løst] Nytt skjermkort eller holder mitt gamle 9600gt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel du ville nok se veldig god ytelses forbedring.

kortet er jo så gammelt at det neppe foreligger tester som sammenligner det med de nyeste kortene.

 

det nermeste jeg kom var at det såvidt var nevnt i en test av 5850. Der ser man ca 100 fps økning mellom 9600gt 512mb vs 5850 i company of heroes. (82.5 fps vs 181.5 fps) Den største greia dog er nok at du ser en økning på 100-300% i minne som kommer med kortene.

Lenke til kommentar

nå er det nå er det jo slik at i dagens data spill verden hvor det meste er konsoll porter så om pcen din klarer å kjøre en av top titlene på fra en konsoll så kan den kjøre alle spill som kan kjøres på konsollen.

 

ikke nødvendigvis med ultra high settings og 120 fps, men fortsatt i aksepeptabel stand og spillbart.

Lenke til kommentar

AMD har også begynt å laserkutte HD 6950-brikkene nå, og ytelsesforbedringen er ikke mange prosentene.

Jeg mener det er like greit å overklokke et HD 6950 enn å flashe det, da du får bedre ytelse og slipper så mye varme.

 

Ahaa... Har du kilde( r) til dette?

Endret av kerberoz
Lenke til kommentar

AMD har også begynt å laserkutte HD 6950-brikkene nå, og ytelsesforbedringen er ikke mange prosentene.

Jeg mener det er like greit å overklokke et HD 6950 enn å flashe det, da du får bedre ytelse og slipper så mye varme.

 

Ahaa... Har du kilde( r) til dette?

Har ingen offisiell kilde, men de aller fleste forsøk på å flashe nye HD 6950 har ikke fungert etter det jeg lest.

 

Mitt HD 6950 Twin Frozr III PE/OC ville ikke flashe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...